Koszty związane z wymianą paska rozrządu są bardzo różne. Na dobrą sprawę wszystko zależy od konstrukcji silnika w naszym samochodzie – im bardziej skomplikowana, tym wyższy nakład pieniężny za usługę. Okazuje się, że w niektórych przypadkach nie będzie to takie tanie...

Niemal każdy silnik do napędu rozrządu wykorzystuje pasek lub łańcuch rozrządu. Do niedawna większość samochodów wyposażana była w pasek rozrządu. Obecnie uległo to zmianie i w nowych autach montuje się łańcuch rozrządu – trwalszy lecz znacznie droższy. Koszty samych części mogą wynosić w najgorszym wypadku nawet 4000 zł. Skąd taka cena? Oprócz łańcucha bądź paska rozrządu należy wymienić także szereg części, które z nimi współpracują. Niestety, do tego trzeba doliczyć także wycenę mechanika za dokonanie naprawy. Z racji stosunkowo wysokiego stopnia skomplikowania usługi i słabego dostępu do części, koszty robocizny mogą wynieść nawet około 1000 zł.

Przeciętny koszt wymiany rozrządu? Na szczęście wynosi o wiele mniej niż ma to miejsce w przypadku niektórych modeli samochodów, bowiem oscyluje w okolicach 700 zł – robocizna i dobrej jakości części zamienne znanych producentów. Bez wątpienia najwięcej przyjdzie zapłacić właścicielom samochodów z silnikiem Diesla tj. średnio około 500 zł więcej niż ma to miejsce w przypadku benzynowych jednostek napędowych. Serwisowanie wyżej wymienionych modeli w autoryzowanych stacjach obsługi wygeneruje znacznie wyższe koszty dlatego sugerujemy zakup dobrego zamiennika i wymianę w zaufanym warsztacie, co poniekąd pozwoli Wam zaoszczędzić.