Zestaw paska klinowego wielorowkowego

Komplet paska wielorowkowego to mechanizm obecny w niemal każdym współczesnym samochodzie. Dzięki niemu możliwe jest poprawne działanie układu chłodzenia, systemu wspomagania kierownicy, klimatyzacji czy też alternatora. Pasek wielorowkowy ma więc bardzo ciężkie i odpowiedzialne zadanie do wykonania i, niestety, po jakichś kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów może zwyczajnie mieć już dość wykonywania swojej pracy. Definitywnym, nomen omen, zerwaniem współpracy będzie jego pęknięcie.

Pasek wielorowkowy w samochodzie

Pasek wielorowkowy to element, który przekazuje napęd z koła pasowego, znajdującego się na wale korbowym, na szereg urządzeń pomocniczych. Najważniejszym z nich jest bez wątpienia alternator, który odpowiada za produkcje prądu zasilającego akumulator. Pasek wielorowkowy może być również napędem dla pompy cieczy chłodzącej (zazwyczaj zajmuje się tym pasek rozrządu lub łańcuch rozrządu), co pozwala układowi chłodzenia prawidłowo działać. Od paska zależy także płynne działanie pompy wspomagania kierownicy, zwłaszcza w samochodach z hydraulicznym wspomaganiem, a także funkcjonowanie sprężarki klimatyzacji, oczywiście w pojazdach posiadających taki system na wyposażeniu.

Zestaw paska klinowego wielorowkowego to na pewno rozwiązanie tanie, ciche i niewymagające smarowania. Do produkcji pasków wykorzystuje się najczęściej kauczuk syntetyczny, który jest dodatkowo wzmacniany włóknami poliestrowymi. Paski wielorowkowe posiadają specjalną budowę, wykorzystującą kilka wyprofilowanych żeberek na wewnętrznej stronie tych elementów, co zapewnia większą powierzchnię tarcia. Taka konstrukcja pozwala paskowi znacznie efektywniej przenosić moment obrotowy, a także zapewnia mu znacznie lepszą giętkość.

Zestaw paska wieloklinowego nienawidzi brudu, zanieczyszczeń i jakiejkolwiek styczności z olejem silnikowym czy paliwem. Nawet niewielkie, śladowe ilości tych substancji mogą bardzo szybko spowodować uszkodzenie paska i w efekcie jego zerwanie. W momencie zauważenia takich zabrudzeń, należy jak najszybciej interweniować i zadbać o odpowiednie serwisowanie silnika.

Wymiana paska wielorowkowego

Dobrej jakości zestawy pasków klinowych wielorowkowych są w stanie wytrzymać do 120 tysięcy przejechanych kilometrów. Tańsze elementy zapewniają bezawaryjną pracę na poziomie około 60 tys. kilometrów. Cena najtańszego paska na rynku to około 30 zł, jednak warto zainwestować w droższy, a przez to lepszy pasek, i mieć dłużej święty spokój. Tu zasada – im droższe, tym lepsze znajduje swoje zastosowanie. Należy pamiętać również, aby podczas zakupu sprawdzać datę produkcji konkretnego elementu. Paski, które przekroczyły 5 lat od daty produkcji, zazwyczaj nie nadają się już do użytku. Komplet paska wielorowkowego dobiera się najczęściej do konkretnego modelu samochodu, jego rocznika oraz rodzaju zamontowanego silnika.

Popularni producenci zestawów paska wieloklinowego

  • SWAG
  • Febi Bilstein
  • INA
  • Bosch
  • Magneti Marelli
  • SKF
  • Stark

Oferujemy tanie zestawy pasków wielorowkowych z gwarancją najwyższej jakości wykonania. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Sklep iParts.pl to największy w Polsce wybór części samochodowych dostarczanych przez sprawdzonych i godnych zaufania producentów motoryzacyjnych. Zapraszamy po najlepsze zestawy paska klinowego wielorowkowego w atrakcyjnej rynkowej cenie.

Najpopularniejsi producenci

Zestaw paska klinowego wielorowkowego GATES
Zestaw paska klinowego wielorowkowego SKF
Zestaw paska klinowego wielorowkowego INA
Zestaw paska klinowego wielorowkowego CONTINENTAL CTAM
Zestaw paska klinowego wielorowkowego IPD
Zestaw paska klinowego wielorowkowego HEPU
Zestaw paska klinowego wielorowkowego BGA
Zestaw paska klinowego wielorowkowego DAYCO
Zestaw paska klinowego wielorowkowego RUVILLE