Pasek wieloklinowy w samochodzie często uznawany, zwłaszcza przez laików, za mało istotny element silnika, tak naprawdę odgrywa w nim kluczową dla całego układu napędowego rolę. Jest to element eksploatacyjny i nierzadko dochodzi do jego niewielkich, lecz z punktu mechanicznego znaczących uszkodzeń. Szczególnie kapryśna potrafi być rolka kierunkowa paska klinowego wielorowkowego, która odpowiada za prawidłowe prowadzenie paska.
Ze względu na to, że każda kolejna generacja samochodów niemalże wszystkich producentów nieco rośnie, powstaje pewna luka w segmencie A zarezerwowana dla najmniejszych gabarytowo samochodów miejskich. I właśnie w tą lukę postanowił wpasować się VAG ze swoimi miejskimi trojaczkami, czyli VW up!, Seatem Mii oraz oczywiście Skodą CITIGO. Modele te różnią się od siebie w zasadzie tylko detalami, znaczkami producenta oraz pakietami wyposażenia. Skoda Citigo pojawiła się na rynku ...
Powiązania: