Przeguby napędowe w iParts.pl!

Przeguby samochodowe to elementy bezpośrednio odpowiedzialne za przeniesienie napędu z mechanizmu różnicowego na koła auta. Niestety, naprawa przegubów napędowych jest najczęściej dość pracochłonne i kosztowne. W iParts.pl znajdziesz szeroką gamę przegubów napędowych do wszystkich marek samochodów w najniższych rynkowych cenach. Dostarczamy przeguby pochodzące wyłącznie od renomowanych producentów, które są w 100% oryginalne!

Przeguby napędowe w samochodzie

Przegub napędowy to część wykorzystywana do przenoszenia momentu obrotowego w samochodzie. Stanowi on elastyczne połączenie dwóch elementów wału lub półosi tam, gdzie siła napędowa przenoszona przez wał jest przekazywana pod kątem – chociażby w przypadku przedniego napędu, gdzie koła są jednocześnie napędzane i skręcane. Dotychczas wymyślono parę rodzajów przegubów, które są stosowane w zależności od przeznaczenia (jest to powiązane z kątem ugięcia przebiegu siły napędowej).

Sposób działania przegubów napędowych

Wyróżnia się dwa odmienne sposoby przekazywania momentu obrotowego na koła. W przypadku zawieszenia zależnego, a więc tzw. sztywnych mostów, moment obrotowy z mechanizmu różnicowego jest przenoszony poprzez półosie bezpośrednio na piastę koła po linii prostej. Z kolei w zawieszeniu niezależnym linia ta nie jest już prosta, ponieważ piasta koła pracuje w ruchu pionowym względem wyjścia z mechanizmu różnicowego lub też względem obudowy przekładni. Dodatkowo dochodzi do tego napędzana oś skrętna. Tutaj koło napędzane może pracować w ruchu pionowym względem mechanizmu różnicowego, jednak może również zmieniać swój kąt położenia względem podłoża. Dlatego też nie da się w takiej sytuacji użyć prostego wału napędowego bez możliwości jego złamania. Tutaj właśnie potrzebne są przeguby napędowe półosi. Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje przegubów napędowych – nierównobieżne i równobieżne.

Typowe usterki przegubów napędowych w samochodzie

Duże obciążenia przegubów napędowych i półosi wiążą się z tym, że co pewien czas powinno się je wymienić. Najczęstszymi objawami usterek przegubów napędowych są metaliczne stuki, zwłaszcza przy pełnym skręcie (przeguby zewnętrzne) czy mocne drgania przenoszone na cały samochód (przeguby wewnętrzne). Przegub napędowy w samochodzie ma najczęściej długą żywotność i trudno jest jednoznacznie określić ramy czasowe, w jakich należy wymieniać tego typu elementy. Ogólnie rzecz biorąc, okres eksploatacji przegubów napędowych tak naprawdę zależy od samego kierowcy, a w szczególności od jego stylu jazdy. Jedną z podstawowych przyczyn uszkodzenia przegubów jest gwałtowne ruszaniem autem przy skręconych kołach. Innym powodem awarii tych elementów jest zły stan gumowych osłon przegubów. O ich usterce może świadczyć m.in. stukanie w okolicach piasty podczas przyspieszania lub trzeszczenie. W przypadku pęknięcia koszyka przegubu napędowego, samochód zostanie unieruchomiony, a dalsza jazda będzie niemożliwa, ponieważ na koła nie będzie przekazywany napęd.

Popularni producenci przegubów napędowych

  • SKF
  • Mapco
  • Ruville
  • Meyle
  • Pascal
  • Febi Bilstein
  • SWAG
  • LPR

U nas znajdziesz najobszerniejszą ofertę przegubów napędowych do wszystkich marek oraz modeli samochodów w najniższych cenach rynkowych. Oferujemy wyłącznie produkty pochodzące od sprawdzonych i godnych zaufania producentów części samochodowych.

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie oferowane przez nas przeguby napędowe są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Aby dobrać odpowiedni przegub napędowy do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik oraz wersję silnikową lub skontaktuj się bezpośrednio z naszymi doradcami technicznymi.

Najpopularniejsi producenci

Przeguby napędowe GSP
Przeguby napędowe GENERAL RICAMBI
Przeguby napędowe RUVILLE
Przeguby napędowe FEBEST
Przeguby napędowe OPTIMAL
Przeguby napędowe PROTECHNIC
Przeguby napędowe ERA Benelux
Przeguby napędowe AUTEX

FAQ

Ile kosztują przeguby napędowe?

Sklep oferuje szeroki wybór przegubów napędowych, które produkowane są z myślą o wszystkich samochodach dostępnych na naszym rynku. Ceny przegubów napędowych wynoszą od 60 do 390 zł. Różnica w cenie wynika z różnej budowy tych elementów oraz wytrzymałości, która jest zależna od mocy silnika naszego samochodu.

Stukanie w okolicach koła podczas skręcania. Co się stało?

Objaw ten może świadczyć o zużyciu przegubu zewnętrznego. Z czasem ulega on wytarciu i doprowadza do uciążliwego stukania w momencie, kiedy koła są skręcone i obracają się. Przegub taki należy jak najszybciej wymienić, ponieważ zignorowanie tego objawu może doprowadzić do jego całkowitego zniszczenia.

Jak rozpoznać zużycie przegubów półosi?

Zużycie przegubów objawia się przez charakterystyczne stukanie. Jeśli stukanie słychać podczas skręcania to wskazuje to na przeguby zewnętrzne, natomiast jeśli stukanie słyszymy podczas ruszania, to może to świadczyć o uszkodzeniu przegubu wewnętrznego.

Więcej: Jak prawidłowo rozpoznać zużycie przegubów półosi? Co wpływa na przyśpieszenie ich zużycia?

Szybkie zużycie się przegubu po wymianie. Jaki może być powód?

Powodem może być niska jakość zamiennika lub błąd podczas montażu. Możliwe, że w przegubie znalazła się zbyt mała ilość smaru lub osłona przegubu nie została odpowiednio zabezpieczona co spowodowało ubytek smaru i pojawienie się pyłu, który z biegiem kilometrów doprowadził do jego zniszczenia.

Jak dbać o przeguby w swoim samochodzie?

Aby uchronić przeguby przed zużyciem pamiętajmy o okresowym sprawdzaniu ich osłon, a także unikajmy gwałtownego ruszania w momencie, kiedy mamy mocno skręcone koła. Dotyczy to głównie samochodów z wysokim momentem obrotowym, np. wyposażonych w turbinę.

Jak wymienić przegub zewnętrzny?

By wymienić przegub zewnętrzny musimy zdjąć koło, następnie odkręcić tarczę hamulcową oraz nakrętkę w piaście, która mocuje zwrotnicę do półosi. Następnie możemy zdjąć osłonę przegubu oraz sam przegub. Przy montażu postępujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o starannym dokręceniu wszystkich śrub z odpowiednim momentem obrotowym.