Części samochodowe do Audi A3 8P1

Audi A3 to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej, a więc segmentu C grupy premium. Druga generacja A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku z oznaczeniem 8P i była produkowana do 2013 roku. Samochód zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej PQ35, pochodzącej od koncernu Volkswagena. Projektem stylistycznym nowej odsłony Audi A3 zajął się Gary Telaak. W pierwszych latach produkcji samochód był dostępny wyłącznie w wersji 3-drzwiowej. W 2004 roku wprowadzono do oferty również wersję 5-drzwiową, której nadano nazwę Audi A3 Sportback 8P. Samochód sprzedał się łącznie w ok 2 mln egzemplarzy.

W latach 2007-2013 Audi oferowało swoim klientom również wersję Cabriolet, która posiadała miękki dach oraz, do wyboru, 5 jednostek napędowych – 3 silniki benzynowe oraz 2 motory wysokoprężne. Producent zaproponował 4 podstawowe wersje wyposażenia dla modelu A3 8P, a mianowicie: Ambiente, Ambition, Attraction oraz S-line. W standardzie oferowano m.in. mechaniczną regulację foteli, 16-calowe felgi stalowe czy też komputer pokładowy. Za odpowiednią opłatą można było doposażyć swoje Audi np. w klimatyzację, nawigację, skórzaną tapicerkę, biksenony, czujniki deszczu, tempomat, obniżone zawieszenie czy też automatyczną skrzynię biegów.

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 8P była naprawdę imponująca. W ofercie silników benzynowych znalazły się motory o pojemności od 1.4 do 3.2 litra i mocy od 125 do 250 KM w wersji 3.2 V6. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się silniki o pojemności od 1.6 do 2.0 l TDI, które zapewniały moc od 90 do 170 KM. Audi A3 posiadało przedni napęd, jednak w wersjach S3 i RS3 montowany był układ quattro. Silniki współpracowały z 5- i 6-biegową skrzynią manualną, 6-stopniowym automatem lub z 6- i 7-biegową skrzynią S-tronic.

Audi A3 8P zmagało się z problemami z jednostkami napędowymi. Awarie dotyczyły przede wszystkim napędu pompy olejowej, wtryskiwaczy, dwumasowego koła zamachowego oraz turbosprężarki. Defekty zdarzały się także w przypadku wentylatora chłodnicy, sprzęgiełek sprężarki klimatyzacji czy też łańcucha rozrządu. Na plus niemieckiego samochodu można zaliczyć bogate wyposażenie, bardzo dobre zawieszenie, niezłe zabezpieczenie antykorozyjne, napęd quattro, świetne właściwości jedne oraz rewelacyjne osiągi. Audi A3 8P było doskonałym połączeniem komfortu z właściwościami sportowymi.

Audi A3 II do zakończenia swojej produkcji w 2013 roku miało nieliczną konkurencję rynkową w swojej klasie. W szranki z Audi stawało jedynie BMW serii 1 oraz Citroen DS4.

Posiadamy także ofertę do innych modeli Audi A3. Sprawdź części do Audi A3.

Oryginalne Amortyzatory w najlepszych cenach

AmortyzatoryAmortyzatory stanowią zasadniczą część układu zawieszenia, która ma za zadanie tłumić drgania i stabilizować jazdę oraz utrzymywać w odpowiedniej pozycji sprężyny zawieszenia. Specjaliści twierdzą, iż jest to jeden z najważniejszych podzespołów w samochodzie. Wyróżnia się dwa podstawowe typy amortyzatorów: ...

Sprawdź Amortyzatory