Wybierz model samochodu marki Mercedes-benz
- 124 coupe (C124) (1987.03-1993.07)
- 124 kabriolet (A124) (1991.09-1993.06)
- 124 sedan (W124) (1984.12-1993.08)
- CLK (C208) (1997.06-2003.12)
- CLK kabriolet (A208) (1998.03-2002.03)
- KLASA A (W168) (1997.07-2005.08)
- KLASA C (W202) (1993.03-2000.05)
- KLASA C (W203) (2000.05-2007.12)
- KLASA C T-Model (S202) (1996.06-2001.03)
- KLASA C T-Model (S203) (2001.03-2007.08)
- KLASA E (W124) (1993.02-1996.06)
- KLASA E (W210) (1995.06-2003.08)
- KLASA E Platforma / podwozie (VF210) (1996.06-2003.03)
- KLASA E T-Model (S210) (1996.06-2003.03)
- KLASA S (W140) (1991.02-1998.10)
- KLASA S (W220) (1998.09-2005.08)
- KLASA S coupe (C140) (1992.07-1999.12)
- KLASA S coupe (C215) (1999.03-2006.12)
- SL (R129) (1989.03-2004.09)
- VANEO (414) (2002.02-2005.07)
- VARIO Kabina z silnikiem od 1996.09
- VARIO Skrzynia (B667, B670, B668) od 1996.09
Przełącznik ciśnieniowy hamulców
Jak chyba każdy kierowca wie, układ hamulcowy to jeden z najważniejszych systemów samochodowych, od którego prawidłowego działania zależy bezpieczeństwo poruszania się autem w ruchu drogowym. Za prawidłowe działanie systemu hamulcowego odpowiedzialnych jest wiele elementów, w tym m.in. akumulator ciśnienia, a jak wiadomo odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym jest sprawą priorytetową.
W praktycznie każdym systemie hamulcowym działa tzw. obwód hydrauliczny, w którym znajduje się płyn hamulcowy. Zadaniem obwodu hydraulicznego jest dbanie o to, aby ciśnienie w układzie hamulcowym płynu było na odpowiednim poziomie oraz aby trafiał on do zacisków hamulcowych.
Elementami obwodu hydraulicznego są akumulatory ciśnienia, których zadaniem jest chwilowe magazynowanie płynu hamulcowego pochodzącego z zacisków hamulcowych. Akumulator to zazwyczaj mały, kulisty, metalowy zbiorniczek, w którym może się pomieścić około 150 cm3 płynu hamulcowego pod ciśnieniem od 14 do 18 MPa. Zbiorniczek składa się z dwóch komór oddzielonych od siebie elastyczną membraną. W górnej komorze znajduje się azot, natomiast dolna komora jest w trakcie fazy roboczej wypełniona płynem hamulcowym. Pojemność każdej z komór akumulatora zmienia się w zależności od ilości oraz ciśnienia doprowadzanego płynu hamulcowego.
Wielofunkcyjny przełącznik ciśnieniowy hamulców reguluje ciśnienie w akumulatorze. Jest on odpowiedzialny m.in. za czujniki ciśnienia w układzie hamulcowym oraz sterowanie przekaźnikiem pompy elektrycznej.
Z uwagi na ogromną rolę, jaką odgrywa układ hamulcowy w samochodzie oraz dużą ilość elementów w nim działających, powinien on być systematycznie kontrolowany, a poszczególne podzespoły sukcesywnie wymieniane wraz z ich wyeksploatowaniem.
Zamienne części samochodowe do Mercedesa
Samochody Mercedes to od zawsze synonim luksusu i niezawodności. Auta niemieckiego producenta to doskonałe pojazdy, które wymagają najwyższej jakości auto części do Mercedesa. W naszym sklepie znajdziesz wszystko, czego Ci ...
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Jak chyba każdy kierowca wie, układ hamulcowy to jeden z najważniejszych systemów samochodowych, od którego prawidłowego działania zależy bezpieczeństwo poruszania się autem w ruchu drogowym. Za prawidłowe działanie systemu hamulcowego odpowiedzialnych jest wiele elementów, w tym m.in. akumulator ciśnienia, a jak wiadomo odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym jest sprawą priorytetową.
W praktycznie każdym systemie hamulcowym działa tzw. obwód hydrauliczny, ...
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Uniwersalny płyn hamulcowy Bosch ENV6. Na co pozwala ten nowy produkt od niemieckiego potentata?
- ABS - prosty i bezawaryjny system bezpieczeństwa
- Smarowanie hamulców samochodowych. Czy należy smarować tarcze hamulcowe? Czym smarować prowadnice? Co daje smarowanie klocków?
- Czym jest brake fading? W jaki sposób zjawisko to może zagrozić nam wszystkim?
- ABS - krótki rys historyczny
- ABS – co to znaczy?
- Sterownik ABS, czyli prawdziwy mózg najstarszego samochodowego układu bezpieczeństwa. Czym jest, jak działa?