Części Mercedes Klasy E

Mercedes klasy E

Mercedes to prawdopodobnie najlepiej rozpoznawalna marka motoryzacyjna na świecie, a produkowana przez nią klasa E to jej sztandarowa seria samochodów należących do tzw. średniej klasy wyższej, czyli autosegmentu E. Mercedesy klasy E śmiało można uznać za najpopularniejsze limuzyny, jakie kiedykolwiek pojawiły się na światowym rynku motoryzacyjnym i jednocześnie za największy sukces komercyjny tego niemieckiego koncernu. Szacuje się, że łącznie samochodów z serii E sprzedano ponad 14 mln. Jeśli weźmiemy pod uwagę również modele wyprodukowane zanim jeszcze Mercedes wprowadził oficjalnie nową nazwę serii, a więc powstałe przed 1993 rokiem, liczba sprzedanych aut wzrośnie zdecydowanie. W rzeczywistości bowiem początki linii samochodów znanych obecnie jako klasa E sięgają roku 1947.

Mercedesy klasy E od zawsze wyznaczały trend i definiowały, czym jest i jaka powinna być limuzyna należąca do segmentu E. Auta te z czasem stały się wzorcem elegancji, komfortu i oznaką statusu ich posiadaczy. Mercedes klasy E to najlepszy symbol niemieckiej motoryzacji, a także przykład do naśladowania dla wszystkich pozostałych światowych marek motoryzacyjnych.

Mercedes W124 (1984 - 1997)

Mercedes W124Mercedes klasy E W124 to bezpośredni następca modelu W123 produkowanego od 1975 do 1986 roku. Kod fabryczny W124 nie był oficjalną nazwą modelu znanego raczej pod nazwą serii (200-500). Tak było od pierwszych dni produkcji w 1984 roku, aż do przełomu lat 1993/94, kiedy to serie 200-500 zmieniły nazwę na klasę E. Pierwsza oficjalna generacja Mercedesa klasy E to w rzeczywistości zmodernizowany model W124. Modernizacja ta była w zasadzie wyłącznie kosmetyczną zmianą wyglądu lamp, reflektorów i kierunkowskazów. Dużo ważniejsza okazała się właśnie zamiana nazewnictwa i przemianowanie modelu W124 na klasę E. Zmiana ta miała na celu uporządkowanie podziału poszczególnych modeli i ułatwienie ich rozróżnienia. Zgodnie z nowym podziałem, Mercedes klasy E miał być modelem nieco mniejszym niż Mercedes klasy S, ale większym niż modele klasy C.

Biorąc pod uwagę całość produkcji Mercedesa W124, oferowanego w ramach serii 200-500 oraz klasy E, był to najpopularniejszy model w historii niemieckiej marki. W sumie powstało ponad 2,5 mln egzemplarzy w bardzo wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych.

Części Mercedes W124:

Mercedes W210 (1995-2003)

Mercedes W210Mercedes klasy E W210 to druga generacja klasy E produkowana od 1995 roku do roku 2003. Model ten był nieco większy i szerszy od swojego poprzednika, a mimo to posiadał zadziwiająco niski jak na owe czasy współczynnik oporu aerodynamicznego równy 0,27. Stało się to możliwe między innymi dzięki zastosowaniu jeszcze w fazie projektowej aż 30 innowacji technologicznych. Niestety nie obyło się też bez problemów. Mercedes klasy E W210 zyskał sobie wśród kierowców i mechaników reputację samochodu podatnego na korozję. Dotyczyło to zarówno karoserii, jak i metalowych przewodów chłodnicy. Mimo tego model ten wyprodukowano łącznie w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy, z czego aż 1,3 mln powstało w wersji nadwoziowej sedan. Auto dostępne było w trzech liniach stylistycznych: Classic, Elegance i Avantgarde.

Części Mercedes W210:

Mercedes W211 (2002-2009)

Mercedes W211Mercedes klasy E W211, czyli trzecia generacja klasy E, zaczął być produkowany w roku 2002 i powstawał aż do roku 2009. Pod względem stylistycznym jest to samochód bardzo zbliżony do Mercedesa W210. Zachował elegancką i opływową linię luksusowej limuzyny i charakterystyczny przód z dużymi, podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Właśnie ze względu na te okrągłe reflektory jego poprzednik, a później i on sam, nazywany był przez kierowców „okularnikiem”.

Dużą zaletą Mercedesa klasy E W211 był fakt, iż konstruktorzy zastosowali w nim wiele rozwiązań zapożyczonych z bardziej luksusowej klasy S. Dotyczy to zarówno systemów bezpieczeństwa, jak i nowinek technologicznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu Mercedes E211 stał się naprawdę komfortową limuzyną i jednym z najchętniej kupowanych samochodów klasy E.

Części Mercedes W211:

Mercedes W212 (2009-2016)

Mercedes W212Mercedes klasy E W212 – czwarta generacja klasy E – to już na pierwszy rzut oka stylistyczny powrót do klasyki i darzonego ogromnym sentymentem modelu W124. Projektanci zrezygnowali z okrągłych reflektorów stosowanych w dwóch poprzednich generacjach, na rzecz klasycznych, lecz nieco zaostrzonych lamp. Grill utrzymano w podobnej stylistyce. Mimo estetycznego powrotu do przeszłości, pod względem technologicznym był to najbardziej zaawansowany model w historii marki. Do sprzedaży trafił w roku 2009 i produkowano go przez kolejnych 7 – a model cabrio przez 8 – lat. W roku 2011 Mercedes zaprezentował nową, odświeżoną wersję modelu W212. Face lifting obejmował szereg usprawnień w obszarze kabiny, zmianę świateł oraz nową maskownicę. Jej wygląd stał się zapowiedzią trendu kontynuowanego przez wszystkie kolejne serie Mercedesa.

Części Mercedes W212:

Mercedes W213 (od 2016)

Mercedes W213Mercedes klasy E W213 to najnowsza, piąta generacja tego kultowego już modelu. Samochód trafił do sprzedaży w 2016 roku, jednak zanim to nastąpiło, konstruktorzy Mercedesa przygotowali aż 1200 prototypów, które testowane były w najcięższych warunkach pogodowych na całym świecie. Pracę nad tym modelem prowadziło ponad 1200 inżynierów przez ponad 48 miesięcy. W efekcie otrzymaliśmy auto stylistycznie bardzo zbliżone do modelu klasy S, sprawdzone gruntownie pod kątem pracy w każdych warunkach klimatycznych i przygotowane na wieloletnią, bezawaryjną eksploatację. Warto przy tym zauważyć, że dzięki niezwykle innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym eksploatacja ta przebiega przy dużym udziale komputera i sterowanych przez niego systemów wspomagania.

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Mercedesa klasy E

Popularne części do Mercedesa klasy E

Marka Mercedes słynie z aut o najwyższej jakości wykonania. Ta kultowa niemiecka marka zyskała sobie doskonałą reputację między innymi dzięki wspaniałej klasie E. Samochody te przy odpowiedniej eksploatacji mogą służyć swoim właścicielom wiele długich lat. Aby jednak było to możliwe, potrzebują wsparcia ze strony nowych części, które zastąpią te najczęściej i najszybciej się zużywające, w tym: