Części BMW 7

BMW 7 II E32 (1986–1994)

BMW 7 IIKolejna odsłona BMW 7 została oznaczona symbolami E32. Samochód pojawił się na rynku w czerwcu 1986 roku, zastępując model E23. Druga generacja „siódemki” to kolejny sukces rynkowy koncernu z Monachium. Samochód w 1987 roku zajął trzecie miejsce, tuż za Oplem Omegą i Audi 80, w prestiżowym plebiscycie Europejskiego Samochodu Roku.

Model E32 trafił na rynek jako auto wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, które były wówczas dostępne na rynku motoryzacyjnym. Flagowa limuzyna BMW w najbogatszej wersji miała na pokładzie m.in. telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, systemy EDC i PDC oraz wiele innych innowacyjnych gadżetów, o których konkurencja mogła jedynie pomarzyć. Zastosowane materiały oraz części w BMW 7 E32 to najwyższa, światowa półka. Auto było naszpikowane elektroniką, stając się jednym z najbardziej nowoczesnych rozwiązań motoryzacyjnych w tamtych latach.

Stylistycznie samochód bardzo się nie zmienił. Projektanci pozostali przy konserwatywnych kształtach nadwozia, stroniąc od krzykliwych i prowokujących linii. Oczywiście, BMW zapewniało bardzo dużą ilość miejsca w środku dla nawet pięciu pasażerów, co przekładało się na komfortową podróż nawet na długich dystansach. Wyposażenie samochodu było bardzo bogate. Już w standardzie kierowca otrzymywał m.in. ABS i kontrolę trakcji, pełną elektrykę szyb i foteli, klimatyzację, poduszki powietrzne, komputer pokładowy czy też, do wyboru, skórzaną lub welurową tapicerkę. Lista dodatkowego wyposażenia była tak długa, że nie sposób chyba wymienić wszystkich oferowanych systemów i opcji w tej serii niemieckiego auta.

Oferta silnikowa również robiła wrażenie. Podstawową jednostką napędową w BMW 7 II był silnik 3.0 o mocy 188 KM w wersji 730i. Nieco wyżej była wersja 735i z silnikiem 3.4 l i mocy 211 KM. Dostępne były również jednostki 32-zaworowe V8 3.0 o mocy 218 KM oraz 4.0 o mocy 286 KM. Najmocniejsza odmiana modelu 750 i posiadała motor 5.0 l V12 o mocy 300 KM i momencie obrotowym na poziomie 450 Nm. Tylny napęd był obsługiwany za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej, a także 4-stopniowej przekładni automatycznej z silnikami R6 i V12 oraz 5-biegowej skrzyni automatycznej z silnikami V8.

BMW 7 E32 konkurował na rynku m.in. z Mercedesem klasy S oraz Audi V8. Niewątpliwą zaletą BMW II-generacji była ogromna ilość miejsca w kokpicie oraz kosmiczne wyposażenie samochodu. Do minusów można zaliczyć niezbyt atrakcyjną stylistykę nadwozia, jak na tamte czasy, oraz stosunkowo duże koszty utrzymania samochodu.

Części BMW 7 E32:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli BMW 7

BMW 7 IV E65 (2001–2008)

BMW 7 IVCzwarta odsłona topowego modelu BMW 7 miała miejsce w 2001 roku. Samochód oznaczono kodem fabrycznym E65, a wersja przedłużona E66. Dostępna była również wersja opancerzona z kodem E67. Projektem stylistycznym nowego BMW serii 7 zajął się zespół pod kierownictwem Chrisa Bangle’a. Auto zyskało dość kontrowersyjną stylistykę, którą jedni pokochali, drudzy zaś znienawidzili.

W początkowych latach produkcji BMW E65 było dostępne jako modele 735i o mocy 272 KM oraz 745i o mocy 333 KM. W 2002 roku do salonów trafiła wydłużona wersja Li, czyli E66. W tym samym okresie pojawiła się nowa, dwunastocylindrowa jednostka napędowa o mocy 445 KM. W 2003 roku wprowadzono model 730i.

Nie tylko nadwozie zyskało futurystyczny charakter. Deska rozdzielcza nowego BMW 7 również została zaprojektowana w nowoczesny sposób. Na konsoli centralnej znalazł się panel do sterowania klimatyzacją oraz zestawem audio. Na tunelu środkowym znalazło się pokrętło sterujące systemem iDrive. Użyto wysokiej klasy materiałów oraz części w BMW 7 E65. Standardem była skórzana tapicerka, ABS, kontrola trakcji, czujniki deszczu, elektryczne szyby oraz fotele, automatyczne światła czy też dwustrefowa klimatyzacja.

Samochód można było wyposażyć opcjonalnie w pakiet Adaptive Drive, który, dzięki aktywnym stabilizatorom oraz amortyzatorom z regulowaną siłą tłumienia, pozwalał na redukcję przechyłów bocznych samochodu. Dostępny był również system Night Vision wyświetlający prędkość jazdy na przedniej szybie auta oraz asystent świateł drogowych.

BMW serii 7 E65 produkowany był w Niemczech, Tajlandii, Egipcie, Meksyku oraz Rosji. Samochód trafiał na rynek europejski, amerykański, tajlandzki oraz egipski. Do mocnych stron BMW E65 można z pewnością zaliczyć bogate wyposażenie seryjne, ogromną ilość miejsca w kokpicie auta oraz dynamiczne jednostki napędowe. Minusami BMW serii 7 IV-generacji jest na pewno cena zakupu tej limuzyny oraz koszty jej eksploatacji.

Części BMW 7 E65:

BMW 7

BMW 7 to topowa, ekskluzywna limuzyna z segmentu F i jednocześnie flagowy model niemieckiego koncernu samochodowego. BMW 7 weszło do produkcji w 1977 roku, zastępując model E3. Bez wątpienia niemiecka seria 7 BMW stała się ogromnym sukcesem komercyjnym i to nie tylko na Starym Kontynencie, ale również wymagającym rynku amerykańskim. Samochód dostępny jako 4-drzwiowy sedan był oraz jest nadal autem, w którym inżynierowie z Monachium stosują najnowsze rozwiązania techniczne, przenoszone póżniej do innych, mniejszych modeli BMW. W 2015 roku do sprzedaży trafiła już szósta generacja BMW 7 pod nazwą G11 oraz G12, jako przedłużona wersja nadwoziowa.

BMW 7 I E23 (1976–1986)

BMW 7 IPierwszą generacją BMW serii 7 była linia E23. W latach 70. i 80., a więc w okresie produkcji tego modelu, był to najbardziej luksusowy samochód w ofercie sprzedażowej niemieckiego koncernu. Premiera BMW 7 E23 odbyła się w 1976 roku, a już rok póżniej pierwszy samochód tej serii zjechał z linii montażowej. Za projekt stylistyczny BMW 7 odpowiedzialny był Paul Bracqa.

W porównaniu z poprzednikiem, a więc modelem E3, nowe BMW było stylistycznie nieco bardziej stonowane, jednak zachowało sportowy i dynamiczny wygląd. Przód samochodu był bliźniaczo podobny do tego z serii 6 E24. BMW 7, jak na ekskluzywną limuzynę przystało, cechowało się długą i rozciągniętą sylwetką, dzięki czemu pasażerowie otrzymywali wystarczającą ilość miejsca w środku auta. Samochód został bardzo dobrze przyjęty przez zarówno ekspertów rynku, jak i samych kierowców. Do dziś BMW 7 E23 jest cenione za swój komfort oraz ilość miejsca w kokpicie.

Zastosowane materiały oraz części w BMW 7 E23 były, jak na tamte czasy, bardzo dobrej jakości. W standardowym wyposażeniu kierowca miał do dyspozycji m.in. ABS, klimatyzację czy też komputer pokładowy. Z czasem dodano również poduszki powietrzne dla kierowcy, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka.

W początkowym okresie produkcji oferowano modele 728, 730 oraz 733i. Niestety, dysponowały one nieco przestarzałymi jednostkami napędowymi, które zapożyczono z modelu E3. Dopiero w 1979 roku silniki wyposażono w elektryczny wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic, co przełożyło się na lepsze osiągi oraz bardziej elastyczną pracę silników. BMW serii 7 oferowało jednostki o pojemności od 2.8 do 4.5 l, które generowały moc od 188 do 286 KM. Napęd na tył był przenoszony za pomocą 4- i 5-biegowej skrzyni manualnej. Do 1982 roku dostępna była również 3-stopniowa przekładnia automatyczna, a póżniej wprowadzono 4-biegowy automat.

W latach 80. powstała najbardziej prestiżowa i luksusowa odmiana BMW, a więc model 745i, napędzany silnikiem 3.4 l o mocy 252 KM i momencie obrotowym na poziomie 374 Nm.

Pierwsza generacja BMW 7 to bardzo udana konstrukcja, która w 1978 roku zajęła drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Pokonało ją jedynie Porsche 928.

Części BMW 7 E23:

BMW 7 III E38 (1994–2001)

BMW 7 IIIBMW serii 7 III-generacji otrzymało oznaczenie kodowe E38. Premiera oraz rozpoczęcie produkcji nowej „siódemki” miało miejsce w 1994 roku. Projektanci BMW pokazali światu, jak z sukcesem można połączyć sportowy charakter z eleganckim designem. Flagowy model bawarskiego koncernu zapewniał wysoki komfort podróżowania nawet dla pięciu dorosłych osób, a ekskluzywne wyposażenie sprawiało, że nawet najdłuższa podróż stawała się wypoczynkiem nie zaś katorgą.

Model E38 oferował w standardzie m.in. dwie poduszki powietrzne, system HPS, skórzaną tapicerkę, drewniane elementy wykończenia czy też system ACS. W opcji można było zamówić np. automatyczny system kontroli klimatyzacji dwustrefowej z osobnym panelem kontrolnym zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, system zapamiętywania ustawień fotela kierowcy, regulację wysokości oraz napięcia pasów bezpieczeństwa, system kontroli ciśnienia w oponach, podgrzewaną szybę przednią, lodówkę, rolety bocznych, tylnych szyb, a nawet pakiet opancerzenia czy też kuloodporne szyby. Absolutnym komfortem charakteryzowała się wersja L modelu E38, która zapewniała jeszcze więcej miejsca w środku, dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 14 cm. Użyte materiały oraz części w BMW 7 E38 L to już najwyższa, światowa klasa wyposażenia.

Samochód w wersji 728i był wyposażony w silnik benzynowy o mocy 193 KM. Dostępne były również jednostki V8 w modelu 730i o mocy 218 KM, a także silnik V8 w modelu 735i o mocy 237 KM oraz wersja 740i z motorem generującym 286 KM. Oczywiście, nie mogło zabraknąć również widlastej dwunastki o pojemności 5.4 l i mocy 326 KM. Dla miłośników jednostek wysokoprężnych przygotowano m.in. modele 725tds z silnikiem o mocy 143 KM, wersję 730d z jednostką o mocy 193 KM oraz model 740d napędzany motorem o mocy 245 KM. Napęd był przenoszony głównie za pomocą 5-stopniowego automatu lub 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej.

Model E38 był sprzedawany w Europie, Ameryce oraz na rynku południowoafrykańskim. Do plusów samochodu można zaliczyć nowoczesną stylistykę, bardzo bogate wyposażenie oraz doskonałe właściwości jezdne. Minusem była na pewno cena oraz stosunkowo duże koszty utrzymania.

Części BMW 7 E38:

BMW 7 V F01 (2008–2015)

BMW 7 VPiąta generacja największego modelu w gamie niemieckiego koncernu BMW miała swoją premierę w lipcu 2008 roku. Samochód otrzymał całkiem nowy kod fabryczny F01. Wersja przedłużona nosiła oznaczenie F02. Za projekt stylistyczny BMW 7 F01 odpowiadał Karim-Antoine Habib, któremu postawiono zadanie złagodzenia nieco kontrowersyjnego nadwozia modelu E65.

BMW zaprezentowało nowy kierunek stylistyczny serii 7. Nowa generacja „siódemki” łączy w sobie klasyczny design z nowoczesną, dynamiczną kreską karoserii i jest bezpośrednim nawiązaniem do prototypowego modelu CS Concept. BMW 7 F01 to sportowy charakter mieszający się z wyjątkowym luksusem oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. F01 to ogromne auto oferujące ogromną ilość miejsca w środku dla nawet pięciu dorosłych osób. Bagażnik o pojemności 500 litrów pozwala na spakowanie dość pokażnego bagażu.

Wnętrze samochodu nie poddano zbyt poważnej rewolucji stylistycznej. Użyte materiały oraz części w BMW 7 F01 to nadal najwyższa, światowa półka. Nieznacznie poprawiono design kilku elementów na desce rozdzielczej oraz odświeżono niektóre detale. Przeniesiono drążek zmiany biegów znajdujący się wcześniej za kierownicą na tunel środkowy. Komfort oraz wyposażenie nowej „siódemki” to nadal pierwsza liga w tym segmencie ekskluzywnych limuzyn. W tym samochodzie, pod względem wyposażenia, można było mieć naprawdę wszystko.

Pod maską BMW 7 F01 znalazły się bardzo wydajne i dynamiczne jednostki napędowe. W przypadku silników benzynowych kierowcy mogli wybierać spośród wersji 740i o mocy 326 KM, motoru V8 750i o mocy 407 KM oraz mocarny silnik V12 760i o mocy 544 KM. Dla miłośników jednostek wysokoprężnych producent przygotował wersję 730d o mocy 245 KM oraz model 740d o mocy 306 KM. Dostępna była również odmiana ActiveHybrid 7, która łączyła podwójnie doładowany motor V8 z silnikiem elektrycznym. Ta hybryda generowała moc 465 KM. Napęd na tylną oś był przenoszony za pomocą 6- lub 8-stopniowej przekładni automatycznej.

BMW 7 F01 to nowoczesna, ekskluzywna i innowacyjna pod względem stylistycznym limuzyna, oferująca bajeczne wyposażenie już w standardzie oraz ogromną przestrzeń pasażerską. Oczywiście, taki luksus musi odpowiednio kosztować.

Części BMW 7 F01:

BMW 7 VI G11-G12 (od 2015 roku)

BMW 7 VINajnowsza generacja kultowego już BMW serii 7 pojawiła się na rynku w 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Samochód, po raz kolejny, został oznaczony nowym kodem fabrycznym, a mianowicie G11. Wersja przedłużona otrzymała oznaczenie G12.

BMW 7 G11 zyskało jeszcze nowocześniejsze i bardziej dynamiczne nadwozie. Samochód został odchudzony o 130 kg dzięki zastosowaniu elementów karbonowych, co przełożyło się na jeszcze lepsze osiągi. Przygotowano nowe 6-cylindrowe jednostki napędowe o pojemności 3.0 l zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Topowy model BMW M760LiX otrzymał silnik benzynowy V12 o mocy 610 KM.

Jak na ekskluzywną limuzynę przystało, użyte materiały oraz części w BMW 7 G11 to absolutny, światowy majstersztyk. W cenie samochodu kierowca otrzymuje m.in. samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne na obu osiach, amortyzatory z regulacją twardości, przednie reflektory w technologii LED, aktywny układ kierowniczy, elektromechaniczny system zapobiegania przechyłom nadwozia w zakrętach, podgrzewane fotele, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, ekran dotykowy ze sterowaniem gestami oraz wiele, wiele innych innowacyjnych gadżetów.

Samochody, które są w stanie konkurować z szóstą generacją BMW 7 to Audi A8, Lexus LS czy też Mercedes klasy S.

Części BMW 7 G11-G12: