DARMOWA DOSTAWA OD 99 PLN! ZOBACZ
Do końca promocji pozostało:
Napinacze pasków są kluczowe dla zapewnienia prawidłowej pracy układu napędu paska pomocniczego. Napinacz utrzymuje właściwe napięcie paska przez cały czas jego eksploatacji. Chronić również inne elementy (m.in. alternator, pompa wodna) przed nadmiernym obciążeniem i przedwczesną awarią.
W przeszłości stosowano napinacze stałe, które w momencie instalacji paska musiały być blokowane w danej pozycji. Obecnie do kontroli napięcia oraz dynamiki układu napędu używa się napinaczy automatycznych, które optymalizują napięcie paska przy zmiennej charakterystyce pracy silnika.
Zadaniem układu napinającego jest kompensowanie tolerancji, rozszerzalności cieplnej elementów napędu, wydłużenia paska i jego zużycia eksploatacyjnego. Układ powinien tak działać, aby napięcie wstępne paska pozostawało praktycznie niezmienne w całym zakresie temperatur silnika i okresie eksploatacji napędu pasowego. Automatyczny układ napinający sprawia, że niwelowane są obciążenia szczytowe związane z dynamiką paska oraz minimalizowany jego poślizg.
Istnieją dwa główne systemy, których zadaniem jest ciągła optymalizacja napięcia. Pierwszy z nich, „tradycyjny” i najczęściej stosowany, to napinacz mechaniczny wykorzystujący bezpośrednio napięcie sprężyny. Drugi system to napinacz hydrauliczny, który jest rozwiązaniem rzadziej spotykanym oraz droższym.





