DARMOWA DOSTAWA OD 99 PLN! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

2
2
3
3
3
3
5
5
1
1
5
5
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Zmienny napinacz paska

Napinacze pasków są kluczowe dla zapewnienia prawidłowej pracy układu napędu paska pomocniczego. Napinacz utrzymuje właściwe napięcie paska przez cały czas jego eksploatacji. Chronić również inne elementy (m.in. alternator, pompa wodna) przed nadmiernym obciążeniem i przedwczesną awarią.

W przeszłości stosowano napinacze stałe, które w momencie instalacji paska musiały być blokowane w danej pozycji. Obecnie do kontroli napięcia oraz dynamiki układu napędu używa się napinaczy automatycznych, które optymalizują napięcie paska przy zmiennej charakterystyce pracy silnika.

Zadaniem układu napinającego jest kompensowanie tolerancji, rozszerzalności cieplnej elementów napędu, wydłużenia paska i jego zużycia eksploatacyjnego. Układ powinien tak działać, aby napięcie wstępne paska pozostawało praktycznie niezmienne w całym zakresie temperatur silnika i okresie eksploatacji napędu pasowego. Automatyczny układ napinający sprawia, że niwelowane są obciążenia szczytowe związane z dynamiką paska oraz minimalizowany jego poślizg.

Istnieją dwa główne systemy, których zadaniem jest ciągła optymalizacja napięcia. Pierwszy z nich, „tradycyjny” i najczęściej stosowany, to napinacz mechaniczny wykorzystujący bezpośrednio napięcie sprężyny. Drugi system to napinacz hydrauliczny, który jest rozwiązaniem rzadziej spotykanym oraz droższym.

Przejdź do naszego sklepu z częściami samochodowymi iParts.pl
Przejdź do sklepu

Przykładowe pytania

  • Co to jest Zmienny napinacz paska?
  • Zmienny napinacz paska w samochodzie
  • Jak działa Zmienny napinacz paska?

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze