-10% NA UKŁAD HAMULCOWY! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

1
1
0
0
4
4
9
9
4
4
0
0
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Zawór przełączający

Zawory przełączające montowane są bezpośrednio do głowicy cylindrów i sterują przełączanymi elementami silnika, które mają możliwość sterowania elektronicznego. Większość zaworów tego typu działa dwustopniowo, jednak zdarzają się takie rozwiązania, które pozwalają na bezstopniową, bardziej płynną pracę.

Jak działają zawory przełączające

Praca zaworów przełączających jest monitorowana i koordynowana przez sterownik silnika, który na bieżąco analizuje cały szereg parametrów, takich jak: prędkość obrotowa silnika, obciążenie oraz temperatura pracy.

Zawory przełączające składają się z dwóch podstawowych elementów: elektromagnesu i części hydraulicznej. Kiedy prąd zaczyna przepływać przez zawór olej jest natychmiast wtłaczany do mechanizmów przełączających. Po ich odblokowaniu ponownie otwarte zostaje przejście oleju z pompy. Po odłączeniu zasilania olej pod znacznie mniejszym ciśnieniem spływa do miski olejowej, skąd za pomocą pompy oleju jest zaciągany i cały cykl się powtarza. Poszczególne przełączenia mogą być szybko powtarzane, zgodnie z charakterystyką pracy danej jednostki napędowej.

Przejdź do naszego sklepu z częściami samochodowymi iParts.pl
Przejdź do sklepu

Przykładowe pytania

  • Co to jest Zawór przełączający?
  • Zawór przełączający w samochodzie
  • Jak działa Zawór przełączający?

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze