Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć

Obecnie zarówno w samochodach użytkowych, jak i w pojazdach sportowych, dominują tarczowe układy hamulcowe. Mechanizm ich działania polega na wygenerowaniu energii wskutek tarcia klocków hamulcowych o tarcze. Dochodzi wtedy do spowolnienia lub zatrzymania ruchu koła. Niemniej jednak, aby było to możliwe, musi zadziałać mechanizm dopychający klocki do tarczy. Ta rola powierzona jest zaciskowi hamulcowemu. Istnieje wiele rodzajów zacisków o zróżnicowanej efektywności działania i wytrzymałości. Do najwyżej cenionych należy zacisk z osadzeniem typu pięść.

Stabilny zacisk

Ważną cechą omawianego typu zacisku jest jego stabilność. Ryzyko, że zmieni on swoje położenie w czasie jazdy jest niewielkie. Luzy pojawiają się rzadko, ze względu na stabilne osadzenie, które gwarantuje bezpieczeństwo użytkownikom pojazdu. Zwykle, o ile jest to możliwe po uwzględnieniu budowy danego układu hamulcowego, mechanicy zalecają montaż zacisku z osadzeniem typu pięść.


Przykładowe pytania