Zacisk hamulcowy 2-tłoczkowy

Mechanizm działania tarczowych układów hamulcowych jest dosyć prosty, a jednocześnie niezwykle skuteczny. Dlatego też od lat tego rodzaju hamulce są najczęściej montowane przez producentów samochodów, zarówno tych osobowych, jak i sportowych. Wydaje się, że nieprędko się to zmieni. Ważnym elementem tarczowego układu hamulcowego jest zacisk, który może występować w różnych wersjach. Bodaj najbardziej standardowym modelem jest zacisk hamulcowy 2-tłoczkowy.

Równomierne zużycie klocków i skuteczne hamowanie

Na rynku dostępne są również zaciski posiadające tylko 1 tłoczek. Są to tzw. zaciski pływające. Dlaczego zatem omawiany zacisk posiada 2 tłoczki? Celem montażu drugiego tłoczka jest po pierwsze zapewnienie lepszej efektywności działania hamulców, po drugie zwiększenie żywotności klocków, a po trzecie wydłużenie czasu użytkowania zacisku. Modele wyposażone w 2 tłoczki stosuje się w wyższej klasy samochodach osobowych, a także w pojazdach sportowych. W tańszych zaciskach tłoczki wykonane są z chromowanego żeliwa, a w droższych ze stali nierdzewnej.


Powiązane cechy

  • Typ zacisku hamulca -> Zacisk hamulcowy stały (2-tłoczkowy)

    • Przykładowe pytania

      • Co to jest Zacisk hamulcowy 2-tłoczkowy?
      • Zacisk hamulcowy 2-tłoczkowy w samochodzie
      • Jak działa Zacisk hamulcowy 2-tłoczkowy?