-10% NA AKCESORIA SAMOCHODOWE! ODBIERZ KOD
Do końca promocji pozostało:
Obecnie w pojazdach osobowych i sportowych znaleźć można różnego rodzaju zaciski hamulcowe. Rozróżnienie dotyczy między innymi liczby tłoczków. W pojazdach sportowych oraz w samochodach osobowych klasy premium dominują zaciski z dwoma tłoczkami lub wielokrotnością tej liczby. Natomiast w pozostałych samochodach najczęściej producenci montują zacisk 1-tłoczkowy, zaliczany do grupy zacisków pływających.
Zacisk pływający wyposażony w 1 tłoczek to element stosunkowo tani. Pod tym względem przeważa nad innymi zaciskami hamulcowymi. Niska cena to konsekwencja zastosowania żeliwa do konstrukcji tłoczków oraz obecność tylko 1 tłoczka. Jednocześnie zacisk 1-tłoczkowy wykazuje się dobrą efektywności działania przy umiarkowanym obciążeniu układu hamulcowego. Jeżeli eksploatacja hamulców jest intensywniejsza, zaleca się zastąpienie zacisków 1-tłoczkowych, zaciskami wielotłoczkowymi.