Reflektor z funkcją doświetlania zakrętów

Montowane we współczesnych modelach aut lampy ze światłami doświetlającymi zakręt, działać mogą na dwa sposoby – z wykorzystaniem pasywnego systemu doświetlania zakrętów lub z dynamicznego systemu doświetlania zakrętów. Pasywny system doświetlania zakrętów wykorzystuje do zwiększenia widoczności w nocy tradycyjne lampy halogenowe (lampy do jazdy dziennej lub światła drogowe), które świecą w ze zmniejszoną jasnością. System pasywny, po wykryciu ruchu skrętnego kierownicy, uruchamia prawy lub lewy halogen i wyłącza go po wyjściu z zakrętu. W przypadku systemu dynamicznego, opartego na lampach bi-ksenonowych, mamy do czynienia z wysuwaniem się i odpowiednim ustawianiem reflektora, zgodnie z kierunkiem skrętu. Układ zmienia ustawienie reflektora o 7,5 stopnia przy prędkości powyżej 10 km/h.


Powiązane cechy

  • Funkcja lampy -> ze żwiatłami dożwietlającymi podczas skrętu (LED)

    • Przykładowe pytania

      • Co to jest Reflektor z funkcją doświetlania zakrętów?
      • Reflektor z funkcją doświetlania zakrętów w samochodzie
      • Jak działa Reflektor z funkcją doświetlania zakrętów?