-10% NA UKŁAD HAMULCOWY! ODBIERZ KOD
Do końca promocji pozostało:
Przekładnie kierownicze śrubowe są mechanizmami wykorzystywanymi bardzo sporadycznie. Obecnie stosuje się wyłącznie przekładnie śrubowo-kulkowe, które zapewniają mniejsze opory ruchu.
Przekładnie śrubowo–kulkowe to udoskonalone wersje przekładni śrubowych (elementem napędowym jest śruba, napędzanym zaś nakrętka), których główną bolączką była mała sprawność mechaniczna, zwłaszcza przy napędzie odwróconym (od kół kierowanych do koła kierownicy). Na szczęście, wyeliminowano wszelkie mankamenty przekładni śrubowych, wprowadzając m.in. tzw. gwinty kulkowe.
Linia gwintu kulkowego w śrubie i nakrętce ma postać rowka o przekroju kołowym, do wnętrza którego wprowadzone są kulki. Ich zadaniem jest zamiana tarcia ślizgowego na tarcie toczne podczas wzajemnego obrotu śruby i nakrętki. Dzięki temu sprawność takich przekładni przekracza 85%.