-10% NA UKŁAD HAMULCOWY! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

1
1
1
1
1
1
3
3
4
4
9
9
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Przekładnie kierownicza śrubowa

Przekładnie kierownicze śrubowe są mechanizmami wykorzystywanymi bardzo sporadycznie. Obecnie stosuje się wyłącznie przekładnie śrubowo-kulkowe, które zapewniają mniejsze opory ruchu.

Przekładnie śrubowo–kulkowe to udoskonalone wersje przekładni śrubowych (elementem napędowym jest śruba, napędzanym zaś nakrętka), których główną bolączką była mała sprawność mechaniczna, zwłaszcza przy napędzie odwróconym (od kół kierowanych do koła kierownicy). Na szczęście, wyeliminowano wszelkie mankamenty przekładni śrubowych, wprowadzając m.in. tzw. gwinty kulkowe.

Linia gwintu kulkowego w śrubie i nakrętce ma postać rowka o przekroju kołowym, do wnętrza którego wprowadzone są kulki. Ich zadaniem jest zamiana tarcia ślizgowego na tarcie toczne podczas wzajemnego obrotu śruby i nakrętki. Dzięki temu sprawność takich przekładni przekracza 85%.

Przejdź do naszego sklepu z częściami samochodowymi iParts.pl
Przejdź do sklepu

Przykładowe pytania

  • Co to jest Przekładnie kierownicza śrubowa?
  • Przekładnie kierownicza śrubowa w samochodzie
  • Jak działa Przekładnie kierownicza śrubowa?

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze