-10% NA AKCESORIA SAMOCHODOWE! ODBIERZ KOD
Do końca promocji pozostało:
Przekładnia kierownicza to element, którego głównym zadaniem jest przenoszenie ruchów z kierownicy na koła skrętne. Do niedawna wykorzystywano w większości przypadków wyłącznie przekładnie kierownicze ślimakowe. Obecnie przekładnie kierownicze wykorzystują mechanizmy zębatkowe. Takie przekładnie kierownicze zębatkowe potocznie nazywa się maglownicami.
Przekładnie walcowo-stożkowe to przekładnie zębate składające się z co najmniej dwóch stopni redukcji, z których jeden stopień stanowią koła stożkowe, a kolejne to stopnie walcowe. Przekładnia kątowa charakteryzuje się bardzo dużą sprawnością, sięgającą 97%. Podstawowymi atutami przekładni walcowo-stożkowej są duża wytrzymałość zębów na zginanie oraz ich cichobieżność. W zależności od przełożenia dostępne są przekładnie dwu-, trzy- i czterostopniowe.