-10% NA UKŁAD HAMULCOWY! ODBIERZ KOD
Do końca promocji pozostało:
Koło pasowe to część wykonana ze stali, żeliwa lub innych metali i ich stopów. Element ten stanowi nieodłączną część układu napędowego w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym. Na kole pasowym umieszcza się pasek klinowy, który dzięki odpowiedniemu rozciągnięciu oraz sile tarcia generowanej pomiędzy powierzchniami paska i koła, przenosi napęd na poszczególne podzespoły. W pojazdach montuje się różne koła pasowe, które jednak muszą być dostosowane do paska oraz pozostałych podzespołów. Jednym z nowoczesnych kół jest bez wątpienia koło pasowe wielofunkcyjne.
Koło pasowe wielofunkcyjne wykorzystuje się wtedy, gdy konieczne jest przekazanie napędu do więcej niż jednego podzespołu. Teoretycznie zatem sens montażu takiego koła istnieje w przypadku każdego samochodu z silnikiem spalinowym. Napęd jest bowiem zawsze przekazywany do wielu podzespołów, w tym do skrzyni biegów i alternatora. Niemniej jednak wybór koła pasowego wielofunkcyjnego jest dopuszczalny tylko wtedy, gdy umożliwia to budowa danego układu napędowego oraz układu, w którym pracuje dany podzespół.
Koła pasowe -> bez koła pasowego wielofunkcyjnego