Wybierz typ samochodu marki Toyota AURIS (_E18_)

Części samochodowe do Toyoty Auris E18

Toyota Auris to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C). Samochód produkowany od 2007 roku, zastąpił w ofercie japońskiego koncernu Corollę w odmianie hatchback oraz Corollę RunX. Toyota Auris pojawiła się po raz pierwszy na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku. Początkowo Auris był oferowany wyłącznie z nadwoziem hatchback, jako samochód 3- lub 5-drzwiowy.

Druga generacja Toyoty Auris została zaprezentowana w Paryżu w 2012 roku. Samochód oznaczony kodem fabrycznym E180 dostępny był w Europie w wersji hatchback oraz kombi. Do Polski trafił w kwietniu 2013 roku. Toyota Auris II zerwała z założeniami stylistycznymi z pierwszej generacji. Łagodne linie zastąpiono ostrymi krawędziami, a wąskie, agresywne reflektory przednie nadają Aurisowi nieco sportowego charakteru. W wersji hybrydowej auta zamontowano reflektory wyposażone w diody elektroluminescencyjne.

Auris drugiej generacji stał się nieznacznie dłuższy w porównaniu do poprzedniej wersji i jednocześnie niższy o około 50 mm. Wnętrze samochodu zostało nowocześnie zaprojektowane, a przestrzeń w kabinie zapewniała pasażerom wygodną podróż zarówno z przodu, jak i z tyłu auta. Bagażnik w wersji hatchback nie oferował zbyt dużo miejsca. Było to zaledwie 360 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń zwiększała się do 1200 litrów. Decydowanie większy bagażnik oferowała wersja kombi, która mieściła 530 litrów przy normalnym ustawieniu tylnych siedzeń i 1658 litrów po ich złożeniu.

W Toyocie Auris II montowano silniki benzynowe R4 o pojemności 1.2 T o mocy 116 KM, 1.3 Dual VVT-i o mocy 100 KM oraz 1.6 Valvematic o mocy 132 KM. W ofercie znalazły się również jednostki wysokoprężne R4 D-4D o pojemności 1.4 90 KM, 1.6 112 KM oraz 2.0 125 KM. Przedni napęd Aurisa był obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną, 4-stopniową przekładnię automatyczną lub przez 7-biegową skrzynię CVT.

Japoński producent zapewnił odbiorcom swojego auta dość bogate wyposażenie już w standardzie, które obejmowało m.in. 7 poduszek powietrznych, system ABS, ESP, system wspomagający ruszanie na wzniesieniach, podgrzewanie oraz elektryczne sterowanie lusterek czy też radio. W Polsce Auris był sprzedawany w pięciu wersjach wyposażenia (Life, Active, Premium, Dynamic, Prestige). Produkcję Toyoty Auris II zakończono w 2018 roku.

Zalety:

  • duża niezawodność
  • nowoczesne, wygodne wnętrze
  • bogate wyposażenie
  • oszczędne jednostki wysokoprężne
  • niezłe właściwości jezdne

Wady:

  • słaba jakość powłoki lakierniczej
  • usterki skrzyni biegów
  • wadliwe czujniki ABS
  • pojawiające się ogniska korozji, szczególnie w profilach zamkniętych

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.2 (NRE185_) 8NR-FTS benzyna 2015.03 - 1197 85 116
1.3 (NRE180_) 1NR-FE benzyna 2012.10 - 1329 73 99
1.4 D-4D (NDE180_) 1ND-TV olej napędowy 2012.10 - 1364 66 90
1.6 (ZRE181_, ZRE185_) 1ZR-FAE benzyna 2012.10 - 1598 97 132
1.6 D4-D (WWE185_) 1WW olej napędowy 2015.04 - 1598 82 112
1.8 Hybrid (ZWE186_) 2ZR-FXE Hybryda silnik benzynowy / elektryczny 2012.10 - 1798 73 99
2.0 D-4D (ADE186_) 1AD-FTV olej napędowy 2012.10 - 1998 91 124