Wybierz model samochodu marki Lotus

Zamienne części samochodowe do Lotusa

Auto części Lotus

Lotus nigdy nie był dużą firmą motoryzacyjną, zarówno biorąc pod uwagę wielkość swoich samochodów, jak i zakres ich sprzedaży. Podobnie jak Enzo Ferrari, założyciel Lotusa, Colin Chapman, zaczął budować samochody głównie po to, aby zaspokoić swoje potrzeby oraz marzenia wyścigowe, co mu się w dużej mierze udało. Przez wiele lat Lotus był jednym z głównych rywali Ferrari na torze wyścigowym. Brytyjski Lotus to przede wszystkim synonim sportowych osiągów, niebanalnej stylistyki i dobrej jakości auto części. Nie są to auta dla każdego i na pewno nie są one również na każdą kieszeń.

Najczęściej wyszukiwane części zamienne do Lotus:

  • klocki hamulcowe
  • filtr powietrza
  • przewody hamulcowe
  • pompa wody
  • wycieraczki

O marce

Lotus to brytyjskie przedsiębiorstwo założone w 1952 roku przez Colina Chapmana. Firma Lotus popularność uzyskała przede wszystkim dzięki startom w wyścigach z serii Formuły 1. Zespół Lotusa obecny był w wyścigach F1 nieprzerwanie w latach 1954 – 1994, triumfując w klasyfikacji końcowej aż siedmiokrotnie. W 1988 roku koncern został przejęty przez grupę General Motors, a 5 lat później firmę odkupiło Bugatti. Niestety, w związku z kiepską kondycją finansową Bugatti zbankrutowało. Jeszcze w tym samym roku, właścicielem Lotusa stał się malezyjski koncern Perusahaan Otomobil Nasional. Lotus dalej produkował samochody sportowe, a oprócz tego zaczęto rozwijać również samochody hybrydowe i elektryczne.

Pierwsza fabryka Lotusa znajdowała się w starych stajniach za hotelem Railway w Hornsey w północnym Londynie. W 1959 roku firma przeniosła się do specjalnie wybudowanej fabryki w Cheshunt, a od 1966 r. zajmuje nowoczesną fabrykę i teren testów drogowych w Hethel, niedaleko Wymondham w Norfolk . Miejsce to jest dawnym lotniskiem RAF Hethel z czasów II wojny światowej, a tor testowy wykorzystuje odcinki starego pasa startowego.

Na samym początku Lotus sprzedawał samochody skierowane wyłącznie do prywatnych klientów oraz zawodników sportów motorowych. Jego wczesne samochody drogowe można było kupić jako zestawy gotowych podzespołów i części do Lotusa, aby zaoszczędzić na podatku od zakupu. Era zestawów samochodowych zakończyła się pod koniec lat 60. Na początku lat 70. XX wieku Lotus Elan Plus Two był pierwszym drogowym samochodem Lotusa, który nie był oferowany w formie zestawów, a Lotus Eclat i Lotus Elite z połowy lat 70. były oferowane już tylko w wersjach fabrycznych.

W 1957 roku pojawia się szybki, jak na tamte czasy, Lotus Mark VII - znany dziś po prostu jako 7. W tym samym roku rusza również jego produkcja. Mark VII został wyposażony w 48-konny czterocylindrowy silnik o pojemności 948 cm3 z niewielkim momentem obrotowym. Chapman opracowuje również swój pierwszy samochód seryjny – model Elite, który posiadał lekki korpus, dobrej jakości części samochodowe Lotus i konstrukcję wykonaną z włókna szklanego. Napędzany 1,2-litrowym silnikiem o mocy 102 KM Elite waży 1705 funtów. Zapewniał on przyspieszenie od 0 do 60 w granicach 8,2 sekundy oraz prędkość maksymalną 123 mil na godzinę.

W 1963 roku Ford i Lotus łączą siły i tworzą model Cortina, wyposażając go w silnik DOHC o pojemności 1,6 litra z Elana. Zawieszenie Cortiny zostaje ulepszone i wyposażone w nowe części Lotus. Między 1963 a 1966 rokiem zbudowano 2894 egzemplarzy Cortiny. W 1976 roku zaprezentowany zostaje Lotus Esprit z środkowo umieszczonym silnikiem. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa generuje mocy 140 KM. Za zaprojektowanie Esprita był odpowiedzialny sam Giorgetto Giugiaro. W 1980 roku Lotus prezentuje Esprita z turbodoładowaniem, w którym zwiększono moc do 210 KM (205 w USA). Esprit Turbo pojawia się w Ameryce dopiero w 1983 roku. W 1982 roku Colin Chapman umiera na atak serca. To początek końca w pełni niezależnego Lotusa.

Mocne strony samochodów Lotus Słabe strony samochodów Lotus
  • oryginalne, niebanalne nadwozie
  • mocne silniki
  • lekka konstrukcja
  • dobrej jakości materiały wykończeniowe
  • znakomita trakcja i prowadzenie
  • zawieszenie
  • jakość części Lotus
  • cena
  • ABS
  • spartańskie wyposażenie (niektóre modele)
  • spalanie
  • koszty eksploatacyjne

Sukces Lotusa polegał na maksymalnej redukcji masy własnej auta, co pozwalało na znaczne zwiększenie osiągów. Zdecydowana większość Lotusów przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 4 sekundy. W 2010 roku Lotus powrócił do wyścigów Formuły1 w ramach zespołu Lotus Racing. Rok później w wyniku fuzji doszło do połączenia zespołów Lotusa i Renault, a w zespole LotusRenault startował Robert Kubica.

Najpopularniejsze modele w historii marki

  • Lotus Omega
  • Lotus 2-Eleven
  • Lotus Excel
  • Lotus Eclat
  • Lotus Elise
  • Lotus Eco Elise
  • Lotus Elan
  • Lotus Europa
  • Lotus Europa S
  • Lotus Etna
  • Lotus Esprit
  • Lotus Exige
  • Lotus Exige 270 E Tri-fuel
  • Lotus Evora

Oryginalne i tanie części do samochodów osobowych Lotus

Potrzebujesz części zamienne do Lotusa? Sprawdź ofertę iParts.pl. Znajdziesz tu wyłącznie nowe, fabrycznie zapakowane i objęte gwarancją części, które będą pasowały do Twojego sportowego Lotusa!

Najczęściej psujące się podzespoły i części Lotus:

  • tarcze i klocki hamulcowe
  • czujnik ABS
  • filtr paliwa
  • pompa olejowa
  • tuleje wahacza

Zamów nowe części online do Lotusa w najatrakcyjniejszych cenach na rynku!

Loża „ekspercka”

~Pozytywiusz

Uwielbiam model Esprit! Evora i Exige to kwintesencja Lotusa. Te samochody prowadzą się wyśmienicie, jak przyklejone do drogi. Mała masa, duża moc, tylny napęd, centralny silnik. Czego chcieć więcej?!

~Racjusz

Gdyby nie Lotus, motoryzacyjne życie byłoby o wiele nudniejsze, a czasami wręcz nie do zniesienia. Lotus to taki współczesny, brytyjski Wołodyjowski – mały, ale wariat!

W asortymencie posiadamy również bogaty wybór części do innych marek samochodowych pochodzących z Wielkiej Brytanii. Sprawdź naszą ofertę części do samochodów brytyjskich.