Wybierz typ samochodu marki Hyundai GETZ (TB)

Części samochodowe do Hyundaia Getz TB

Hyundai Getz to miejskie auto zaliczane do segmentu B. Samochód niespodziewanie odniósł dość duży sukces komercyjny, a także marketingowy, zdobywając wiele prestiżowych nagród motoryzacyjnych (np. tytuł najlepszego małego samochodu 2003 wg magazynu „What Car?”, tytuł Samochodu Roku 2004 w Portugalii).

Hyundai Getz trafił do produkcji w 2002 roku. Samochód, podobnie jak jego prototyp, otrzymał oznaczenie fabryczne TB. W Korei Południowej ten model Hyundaia koncern oferował pod nazwą Clic, jednak większość produkcji nowego auta (ok. 80 proc.) trafiała na rynek europejski. Model Getz był dostępny wyłącznie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. W momencie rozpoczęcia produkcji, Getz prezentował się naprawdę nowocześnie. Jego cechą charakterystyczna były bezsprzecznie przednie reflektory, które dodatkowo w 2005 roku, po face liftingu auta, zostały jeszcze powiększone.

Wnętrze modelu Getz nie powalało pod względem ilości dostępnego miejsca. Problem z komfortem jazdy miały zwłaszcza osoby wysokie nie tylko z tyłu, ale również na przednich siedzeniach. Dodatkowo siedziska foteli były zbyt krótkie, przez co nawet kierowca miał zazwyczaj problem ze znalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą. Do dyspozycji podróżujących był bagażnik o niewielkiej pojemności 255 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa zwiększała się do 1000 litrów pojemności, co daje średni wynik, jak na tą klasę samochodów miejskich.

Pod maską Hyundaia Getz TB montowano 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 1.1 do 1.6 litra i mocy od 46 do 78 KM. Dostępne były również jednostki wysokoprężne CRDi o pojemności 1.5, które generowały moc 60, 65 oraz 81 KM. W 2006 roku pojawił się w sprzedaży silnik o pojemności 1.4 l DOHC zapewniający moc 97 KM oraz benzynowiec 1.6 l generujący 105 KM.

Hyundai Getz był w miarę bezpiecznym samochodem miejskim, w którym konstrukcję wzmocniono dodatkowymi profilami stalowymi. W testach zderzeniowych NCAP auto uzyskało zadowalający wynik 4 gwiazdek na 5 możliwych jeśli chodzi o zderzenie czołowe. Zawieszenie Hyundaia, wyposażone w kolumny MacPhersona oraz tylną belkę skrętną, zostało miękko zestrojone, co podnosiło komfort jazdy po nierównej nawierzchni. Niestety, niektóre elementy tego układu, jak np. tuleje wahaczy, szybko ulegały zużyciu. Getz zmagał się również z problemami związanymi ze słabą ochroną antykorozyjną nadwozia i podwozia. W 2009 roku Hyundaia Getz zastąpił na rynku model i20.

Zalety:

  • stosunkowo dynamiczne, a przy tym ekonomiczne silniki
  • bardzo dobre auto do ruchu miejskiego
  • dobre prowadzenie
  • wysoka ergonomia
  • dobra widoczność
  • dobra relacja ceny do jakości

Wady:

  • duży hałas, szczególnie przy dużych prędkościach
  • niskiej jakości elementy wykończeniowe
  • szybko zużywające się elementy zawieszenia
  • słabej jakości powłoka lakiernicza
  • korozja

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.1 G4HD benzyna 2002.09 - 2005.09 1086 46 63
1.1 G4HD benzyna 2005.09 - 2009.06 1086 49 67
1.3 G4EA benzyna 2003.09 - 2005.09 1341 63 85
1.3 i G4EA benzyna 2002.09 - 2004.03 1341 60 82
1.4 i G4EE benzyna 2005.08 - 2010.12 1399 71 97
1.5 CRDi D3EA olej napędowy 2003.03 - 2005.09 1493 60 82
1.5 CRDi D4FA olej napędowy 2005.08 - 2009.06 1493 65 88
1.5 CRDi GLS D4FA olej napędowy 2005.08 - 2009.06 1493 81 110
1.6 G4ED-G benzyna 2002.09 - 2005.09 1599 77 106