Wybierz typ samochodu marki Honda CIVIC VIII Sedan (FD, FA)

Zamienne części samochodowe do Hondy Civic VIII

Honda Civic, produkowana od 1972 roku, to prawdopodobnie największy sukces komercyjny japońskiego koncernu. Łącznie wyprodukowano ponad 24 mln egzemplarzy tej serii, co stanowi jeden z najlepszych wyników sprzedażowych w historii światowej motoryzacji. Honda Civic jest zaliczana do niższej klasy średniej (segment C), a jej ósma generacja zadebiutowała w 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Za projekt stylistyczny auta odpowiedzialni byli Motoaki Minowa oraz Manabu Konaka.

Można powiedzieć, że kompaktowa Honda Civic VIII to samochód globalny, ponieważ produkcja tego modelu prowadzona była m.in. w Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Pakistanie, Turcji czy też Brazylii. Honda Civic VIII-generacji była dostępna jako 2-drzwiowe coupe (Japonia, USA), 3- i 5-drzwiowy hatchback (Europa) oraz 4-drzwiowy sedan (Japonia, USA).

Ósma generacja Hondy Civic przeszła gruntowną rewolucję pod względem stylistycznym, szczególnie jeśli chodzi o wersję z nadwoziem hatchback. W tym przypadku zrezygnowano np. z tradycyjnego grilla na rzecz przeszklonego panelu, który łączył wizualnie przednie reflektory. Podobnie zaprojektowano tylny pas samochodu. Rewolucją stylistyczną była również bryła nadwozia samochodu, którą wielu kierowców nazywało żartobliwie „jajkiem”. Na tylnej szybie auta zamieszczono spoiler, który miał nadać nadwoziu bardziej ostrzejszy wygląd.

Wersję sedan Hondy oparto na globalnej płycie podłogowej klasy kompaktowej. Zwiększyła się długość całej bryły oraz nieznacznie ją obniżono. Samochód miał mocno pochyloną przednią szybę oraz zastosowano w nim krótkie zwisy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Niestety, wizualnie nadwozie sedan nie umywało się do innowacyjnej i nowoczesnej bryły zaprojektowanej dla hatchbacka. Wersję sedan Hondy Civic VIII można było nabyć wyłącznie w Japonii lub Stanach Zjednoczonych.

Stylistyczne nowinki nie ominęły również wnętrza samochodu. W Hondzie Civic 8 zamontowano duży, podświetlony na niebiesko obrotomierz, znajdujący się centralnie za kierownicą. Dodatkowo umieszczono w nim niewielki wyświetlacz komputera pokładowego. Nad obrotomierzem znalazł się elektroniczny prędkościomierz z dodatkowym wyświetlaczem obsługującym multimedia i niektóre systemy pojazdu. W VIII-generacji Hondy po raz pierwszy zastosowano przycisk uruchamiający zapłon samochodu.

Kabina pasażerska zapewniała podróżującym dużą ilość miejsca oraz dość pojemny bagażnik. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda Civic VIII były dość dobrej jakości i odpowiednio spasowane, choć pojawiały się niekiedy problemy ze skrzypieniem niektórych elementów deski rozdzielczej. Dla wersji sedan producent przygotował 4 wersje wyposażenia Hondy (Base, Comfort, Executive, VTi-L). Wyposażenie obejmowało m.in. klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, nawigację satelitarną, dobrej jakości system audio, tempomat, poduszki i kurtyny powietrzne czy też ABS. Hitem proponowanym dla Hondy Civic w wersji hatchback okazał się panoramiczny dach.

Pod maską Hondy Civic VIII również dużo się działo. W gamie jednostek benzynowych znalazły się głównie silniki i-VTEC R4 o pojemności od 1.4 do 2.2 litra i mocy od 100 do 260 KM. Oferowany był wyłącznie jeden silnik wysokoprężny i-CTDi o pojemności 2.2 litra i mocy 140 KM. Nowym rozwiązaniem był natomiast napęd hybrydowy, składający się z silnika benzynowego R4 i-VTEC o pojemności 1.3 l i mocy 95 KM oraz jednostka elektryczna generująca 20 KM. Przedni napęd Hondy Civic VIII obsługiwała, w zależności od silnika, 5-biegowa skrzynia automatyczna, 6-stopniowa przekładnia manualna lub 6-biegowa skrzynia CVT.

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.3 Hybrid (FA3, FD3) LDA2 Hybryda silnik benzynowy / elektryczny 2006.01 - 1339 70 95
1.8 (FD1, FD7) R18A1, R18A2 benzyna 2005.09 - 2012.02 1799 103 140