Wybierz typ samochodu marki Fiat PANDA (169_)

Sprawdź ofertę części do Fiata Panda

Fiat Panda drugiej generacji (Fiat 169) pojawił się na rynku samochodowym w 2003 roku. Samochód ten jest zdobywcą tytułu Samochodu Roku 2004 i błyskawicznie podbił serca kierowców, dając koncernowi Fiata spore zyski. Konkurencją dla włoskiego auta są m.in.: Ford Fiesta, Dacia Logan. Panda II dostępna była w wersji hatchback (5 drzwi) – w przeciwieństwie do pierwszej wersji miejskiego auta (Fiata Pandy 141a) produkowanej w latach 1980 – 2004, która miała tylko 3-drzwiowe nadwozie. Dla małych przedsiębiorstw i nie tylko producent, podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, przygotował dostawczą wersję samochodu noszącą nazwę Fiat Panda Van, której bagażnik mógł pomieścić znacznie więcej niż standardowa odmiana. 

Z zewnątrz samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym, jest to typowe auto miejskie o niewielkich wymiarach. Wbrew pozorom wewnątrz Fiata Pandy jest sporo miejsca, wszystko jest rozmieszczone w praktyczny sposób, a komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. 

Oferta silnikowa składa się przede wszystkim z benzynowych jednostek napędowych o pojemności 1.1 litra (54 KM) i 1.2 litra (60 lub 69 KM). W 2004 roku do niezbyt bogatej gamy silników montowanych w Fiacie Panda II włoski koncern postanowił dodać silnik diesla o pojemności 1.3 litra i generujący moc 75 koni mechanicznych. Ponadto w ofercie pojawił się również wariant z jednostką napędową, która do pracy wykorzystuje gaz ziemny. Dostępna jest także sportowa wersja Pandy oznaczona symbolem 100 HP dysponująca motorem o objętości 1.4 litra i mocy 100 koni mechanicznych. Wraz z dwoma nowymi silnikami, w tym samym roku na rynku pojawił się Fiat Panda 4x4

W roku 2009 auto zostało poddane faceliftingowi, przez co w ofercie pojawiła się spora ilość różnych wersji Fiata Pandy takich jak, np.: Emotion (silnik MultiJet 1.3l), 4x4 Adventure (ze wzmocnionym zawieszeniem), Jolly (kabriolet) czy Hydrogen (napędzana wodorem). Na przełomie 2011 i 2012 roku zakończyła się produkcja Fiata Pandy II, samochód został zastąpiony przez trzecią, najnowszą generację (Fiat Panda 312), którą koncern Fiat produkuje od 2012 roku.

Patrząc na nazwę tego modelu Citroena, można zadać sobie pytanie, co ma wspólnego nazwisko hiszpańskiego artysty Pabla Picassa z francuskim, rodzinnym vanem? Otóż, założeniem projektantów samochodu było stylistyczne stworzenie bryły oraz wnętrza auta na wzór dzieł artysty, czyli miały szokować. Czy im się to udało? Trudno powiedzieć. Na pewno Citroen Xsara Picasso był w czasie swojego debiutu samochodem nietuzinkowym.

Citroen Xsara Picasso to samochód osobowy zaliczany do segmentu minivanów (segment C). Auto miało swoją premierę w 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych odbywających się w Paryżu. Do seryjnej produkcji Citroen trafił już rok później. Samochód zbudowano na płycie podłogowej zapożyczonej z modelu Xsara.  

W swej historii model Picasso przeszedł kilka kuracji odmładzających. Pierwsza z nich miała miejsce w 2002 roku. Pojawiły się nowe opcje wyposażenia oraz części do Citroena Xsara Picasso, a także zmodernizowano w aucie układ hamulcowy. Kolejny face lifting miał miejsce w 2004 roku. Wówczas skupiono się na zmianach stylistycznych Citroena, a przede wszystkim wyglądu zderzaków, atrapy chłodnicy oraz wykończenia wnętrza.

Model Xsara Picasso otrzymał ciekawą, zróżnicowaną paletę silnikową. Pod maską auta montowano silniki benzynowe 1.6i o mocy 91 i 109 KM, 1.8i 16V o mocy 115 KM oraz silnik 2.0i 16V o mocy 137 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się silniki 1.6 HDi o mocy 92 i 109 KM oraz motor 2.0 HDi o mocy 90 KM. Przedni napęd samochodu obsługiwała 5-biegowa skrzynia manualna lub 4-stopniowy automat.

Citroen Xsara Picasso była udaną konstrukcją, która osiągnęła spory sukces rynkowy. Pomimo wprowadzenia do sprzedaży w 2006 roku następcy Xsary Picasso, a więc modelu C4 Picasso, bazowy model Citroena był nadal produkowany i sprzedawany na niektórych rynkach motoryzacyjnych aż do 2012 roku.

Posiadamy także ofertę do innych modeli Fiata Panda. Sprawdź części do Fiat Panda.

Inne modele Fiata Panda

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.1 (169.AXA1A) 187 A1.000 benzyna 2003.09 - 1108 40 54
1.2 (169.AXB11, 169.AXB1A) 188 A4.000 benzyna 2003.09 - 1242 44 60
1.2 (169AXF2A, 169AXF1A) 169 A4.000 benzyna 2010.03 - 2013.08 1242 51 69
1.2 4x4 (169.AXB2A) 188 A4.000 benzyna 2004.10 - 1242 44 60
1.2 4x4 (169AXF2A, 169AXF1A) 169 A4.000 benzyna 2009.11 - 1242 51 69
1.2 LPG (169.AXB1A) 188 A4.000 Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2009.04 - 1242 44 60
1.2 LPG (169CXF1A) 169 A4.000 Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2010.11 - 2013.08 1242 51 69
1.2 Natural Power (169.AXB1A) 188 A4.000 Benzyna / gaz ziemny (CNG) 2007.01 - 2011.12 1242 44 60
1.3 D Multijet (169.AXC1A) 188 A8.000 olej napędowy 2003.09 - 1248 51 70
1.3 D Multijet (169AXG1A, 169AXD1A) 169 A5.000, 169 A1.000 olej napędowy 2006.06 - 2013.08 1248 55 75
1.3 D Multijet 4x4 (169.AXC2A) 188 A8.000 olej napędowy 2004.10 - 1248 51 70
1.3 JTD Multijet 4x4 (169AXG1A, 169AXG2A) 169 A5.000, 169 A1.000 olej napędowy 2010.09 - 2013.08 1248 55 75
1.4 (169AXE1B) 169 A3.000 benzyna 2006.10 - 1368 74 100
1.4 Natural Power (169AXHIA) 350 A1.000 Benzyna / gaz ziemny (CNG) 2010.09 - 2013.08 1368 57 78
Powiązania:
Części Fiat