Diesel czy benzyna? Jakie znaczenie dla osób zastanawiających się nad zakupem używanego BMW E60 ma wybór wersji napędowej?

Jak w przypadku każdego samochodu opisywanego już w naszym „Poradniku kupującego”, tak i tutaj kluczem jest wersja silnikowa. Jeśli jednak chodzi o używane BMW E60, należałoby zacząć nie od modelu silnika, ale od rodzaju napędu. Bo to właśnie rodzaj napędu determinuje wszystkie dobre i złe zjawiska, jakie mogą pojawić się z czasem w Waszym samochodzie. A wszystko przez to, że obecne na polskim rynku używane BMW E60 to niemal bez wyjątku samochody sprowadzane z Niemiec. W przeważającej większości są to auta z napędem Diesla, gdyż to właśnie diesle cieszyły się największą popularnością za naszą zachodnią granicą. Efekt tego jest taki, że ok. 80% wszystkich używanych BMW E60, jakie można znaleźć na naszym rynku obecnie, to właśnie diesle. Problem w tym, że cieszące się w Niemczech tak dużą popularnością diesle, były jednocześnie autami najmocniej eksploatowanymi. Nierzadko do Polski trafiały już po przejechaniu niemieckimi drogami ok. 0,5 mln kilometrów. Aby jednak auto z podobnym przebiegiem mogło znaleźć w Polsce nabywcę, na granicy musiało przejść cudowne odmłodzenie. Do polskiego odbiorcy trafiało jako „prawie nowe” z przebiegiem nie większym niż 200 tys. km. Czy można się więc dziwić, że jego nowy właściciel nie jest w stanie opędzić się od kolejnych napraw i wymian praktycznie wszystkiego, co tylko można wymienić?

Z kolei jeśli chodzi o używane BMW E60 z silnikami benzynowymi, to tu z reguły nie ma większych problemów. Te auta rzadko kiedy były mocno używane, zanim trafiły na rynek wtórny, a i same silniki wydają się lepiej wykonane, niż diesle. Oprócz tego musicie pamiętać o tym, że BMW E60 w benzynie wybierane jest (przynajmniej świadomie) jedynie przez tych kierowców, którzy zdają sobie doskonale sprawę z tego, iż nie jest to auto tanie w utrzymaniu, a tym samym takich, których na jego utrzymanie stać. A to oznacza, że nie oszczędzają na naprawach i wymianach części w swoim BMW. Tymczasem model E60 właśnie wyjątkowo źle znosi przeprowadzanie napraw i wymian „po taniości”. Nikt, kto spróbuje na nim oszczędzać, nie będzie z tego auta zadowolony.

Jakiego typu awarie w używanym BMW E60 pojawiają się najczęściej? Na jakie problemy musicie być przygotowani?

Bez rozróżniania, czy chodzi tu o samochód z napędem Diesla, czy benzynowym, i nie rozdzielając trapiących go problemów na konkretne wersje silnikowe, w używanym BMW E60 powinniście być przygotowani na następujące awarie:

  1. Silnika
    • koło zamachowe dwumasowe,
    • poduszki silnika,
    • turbosprężarka (lub dwie, w silnikach z dwoma turbosprężarkami),
    • kolektor ssący,
    • napinacze łańcucha rozrządu,
    • filtr cząstek stałych,
  2. Zawieszenia
    • wahacze,
    • sworznie przednich wahaczy,
    • łączniki stabilizatora,
    • tuleje pływające tylnych wahaczy,
    • poduszki tylnego zawieszenia,
  3. Elektryki
    • czujnik skrętu,
    • wyświetlacz komputera pokładowego,
    • radio,
    • elektroniczna blokada kierownicy.

Większość problemów to efekt dużego lub bardzo dużego przebiegu, nawet jeśli licznik wskazuje coś innego.

Które części koniecznie powinniście wymienić po zakupie używanego BMW E60? Czym kierować się podczas ich wyboru?

Jeśli zdecydujecie się na zakup używanego BMW E60, to bez względu na to, jaka jest to wersja, koniecznie w ramach serwisu pozakupowego powinniście natychmiast wymienić:

Wybierając te lub inne części do używanego BMW E60, pamiętajcie o tym, że stawianie na tanie zamienniki jest najgorszą możliwą opcją. Ten samochód nie toleruje półśrodków i źle znosi oszczędzanie na wymianach oraz przeglądach. Za wybór części dobrej jakości odwdzięczy się Wam za to długą eksploatacją i wysokim komfortem jazdy.