DNI DARMOWEJ DOSTAWY OD 99 PLN! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

1
1
3
3
2
2
4
4
3
3
2
2
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Ogrzewanie dodatkowe - ile kosztuje i jak wygląda montaż?

Systemy ogrzewania postojowego zapewniają wyjątkowy komfort. Dzięki nim kierowca zimą może wsiąść do ciepłej kabiny i cieszyć się łatwym rozruchem rozgrzanego silnika. To że auto nie zostało wyposażone w rozwiązanie w fabryce, na szczęście o niczym nie świadczy. Zawsze istnieje możliwość montażu pofabrycznego. Zaraz wyjaśnimy na czym on polega i ile kosztuje.

Ogrzewanie dodatkowe - ile kosztuje i jak wygląda montaż?

Moda na ogrzewanie postojowe przyszła do Polski przede wszystkim z zachodu. Kierowcy z takich krajów jak Niemcy, Francja czy Austria nie boją się drogich opcji podczas konfigurowania nowego auta. Wyposażenie samochodu w autonomiczną nagrzewnicę już w fabryce jest niezwykle wygodne. Nie wymaga żmudnej pracy mechanika podczas montażu, ale z drugiej strony jest stosunkowo drogie (minimum 5 tysięcy złotych). Poza tym fabryczne zestawy nie pozostawiają właścicielowi auta większego wyboru. Ten może się zdecydować tylko na ten system, który jest oferowany na liście opcji przez danego producenta. 

Zdecydowanie szersze możliwości wyboru daje montaż w aucie używanym. W całym kraju jest kilkadziesiąt warsztatów specjalizujących się w tego typu usługach. Dyskusję o kosztach i sposobie instalacji systemów niefabrycznych należy podzielić na dwa bloki. Oddzielnie warto omówić procedury dotyczące rozwiązań spalinowych i elektrycznych. Zamontowanie w aucie używanym systemu pierwszego typu kosztuje od 4,5 do 8 tysięcy złotych. Ostateczny koszt zależy od stopnia zaawansowania ogrzewania, jego funkcjonalności i wielkości pojazdu. 

Duża ilość elementów składających się na rozwiązania spalinowe sprawia, że montaż jest skomplikowany. Aby nie popełnić żadnego błędu, mechanik w pierwszej kolejności musi dobrze zaplanować rozmieszczenie urządzeń i poszczególnych podłączeń. Agregat stanowiący centralny punkt ogrzewania postojowego spalinowego wmontowuje się w przewody z płynem chłodzącym oraz podłącza do zbiornika paliwa. Kolejnym etapem jest skomunikowanie sterownika z obwodem regulującym pracę nawiewu oraz ewentualnie podpięcie systemu doładowującego akumulator. Podczas pracy mechanik nie może zapomnieć o właściwym zabezpieczeniu połączeń elektrycznych. W ten sposób uda się uniknąć zwarć i niepotrzebnych awarii. 

Ogrzewanie elektryczne: niższa cena i prostszy montaż

Ogrzewanie dodatkowe - ile kosztuje i jak wygląda montaż?Na o wiele niższe koszty właściciel pojazdu naraża się w przypadku wyboru systemów ogrzewania elektrycznego. Jeżeli dogrzewany ma być sam silnik, cena urządzenia wraz z montażem nie powinna przekroczyć 400 - 500 złotych. Dokładając nagrzewnicę wnętrza koszty wzrosną do nieco ponad tysiąca. Przy wyborze nagrzewnicy wnętrza i ładowarki akumulatora rachunek wyniesie prawie dwa tysiące. Rozwiązania elektryczne oznaczają małą awaryjność, możliwość rozbudowy o kolejne funkcje oraz łatwiejszy montaż. 

Identycznie jak w przypadku systemów spalinowych, pierwszym etapem prac montażowych jest rozplanowanie rozmieszczenia elementów układu. W przypadku grzałki silnika stosuje się trzy typowe lokacje. Mowa o otworach technologicznych w bloku (mogą być trudno dostępne), przewodach z cieczą chłodzącą lub misce olejowej. Podgrzewacze kabinowe zazwyczaj umieszcza się pod fotelem pasażera. Po rozmieszczeniu elektrycznych grzałek należy podłączyć elementy systemu sterowania, ulokować w kabinie panel sterujący oraz doprowadzić źródło prądu. W jaki sposób? Modelem przejętym z krajów skandynawskich w zderzaku umiejscawia się gniazdko elektryczne. 

Podsumowując, podczas montażu ogrzewania postojowego obydwu typów należy pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim liczy się znajomość budowy silnika i układu elektrycznego oraz doświadczenie. Tylko w ten sposób mechanik będzie miał możliwość prawidłowego rozplanowania miejsca montażu poszczególnych elementów układu. Poza tym należy pamiętać o starannym wykonaniu i zabezpieczeniu połączeń elektrycznych. To zminimalizuje ryzyko wystąpienia awarii.

Popularne z kategorii Ogrzewanie i Wentylacja

Filtr kabinowy FILTRON K 1111
24,00 zł
4.7 (46 ocen)
Filtr kabinowy FILTRON K 1111A
35,00 zł
4.7 (46 ocen)
Filtr kabinowy FILTRON K 1006
18,00 zł
4.7 (46 ocen)
Filtr kabinowy FILTRON K 1311A
35,00 zł
4.7 (46 ocen)
Filtr kabinowy FILTRON K 1210
20,00 zł
4.7 (46 ocen)
Filtr kabinowy FILTRON K 1079
22,00 zł
4.7 (46 ocen)
Ogrzewanie i Wentylacja w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Ogrzewanie i Wentylacja pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Ogrzewanie i Wentylacja
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
8 komentarzy
Dzien Dobry Chce zalozyc Webasto do Busa Dostawczego Blaszaka Iveco.Kto moze mi poradzic Warszztat ktory to robi i jakie sa koszty ? Z gory dziekluje.
Ogrzewanie postojowe to piękna sprawa w nieco większych autach, np. typu Van / Bus, możecie sobie pozwolić nawet na wycieczkę po Europie śpiąc w samochodzie i w nocy nie zmarzniecie czy to latem, czy zimą- gdziekolwiek byście nie pojechali. Dodatkowo instalacja taka nie pobiera zbyt wiele prądu z akumulatora oraz zużywa małą ilość paliwa. Niestety cena nieco powala - 5-8 tysięcy za instalację mając auto wartości ok. 20 tysięcy - to chyba nie ma sensu. Lepiej poszukać samochodu z fabrycznym ogrzewaniem postojowym.
Bardzo fajne udogodnienie. Rok temu postanowiłem zamontować takie w swoim samochodzie i już nie muszę wchodzić w zimie do zimnego auta. Jak dla mnie było warte swojej ceny.
Ten system ogrzewanie to już dodatek dla kapryśnego kierowcy. Oczywiście jest to pewne udogodnienie, ale nie jest to bardzo konieczny bajer. Jednakże jak ktoś ma trochę więcej gotówki to czemu nie sprawić sobie czegoś takiego :)
Ogrzewanie elektryczne to super sprawa, kolega zamontował i jest cieplutko w zimie. Teraz kolej na moje auto :)
Planowałem sprawić sobie takie cudo, ale niestety koszty wyszły za duże, przekroczył by wartość mojego auta :)
Nawet do 8 tysięcy złotych? No to nie jest to najtańsze rozwiązanie, ja osobiście bym sobie na to nie pozwolił ale znam osoby, które dokonywali takich instalacji w swoich autach.
Według mnie warto sobie takie coś sprawić - naprawdę spore udogodnienie.

Powiązane artykuły

Rezystor dmuchawy, nagrzewnicy - do czego służy, jak działa, objawy awarii

Awaria rezystora dmuchawy. Jak można rozpoznać, że właśnie do niej doszło? W jaki sposób należy sobie radzić w takiej sytuacji?

Niesprawny nawiew w kabinie samochodu to spory problem zarówno latem, jak i zimą. Jazda z uszkodzonym nawiewem nie tylko powoduje dyskomfort, ale i pewne niebezpieczeństwo, gdyż może prowadzić do zaparowania szyb. Najczęstszą przyczyną tego typu problemów jest awaria rezystora dmuchawy, jednak nie zawsze to w nim należy upatrywać właściwego sprawcy. Jak rozpoznać, że mamy do czynienia z uszkodzonym rezystorem? Czy i kiedy jego wymiana jest konieczna?

czytaj więcej >
Problem z ogrzewaniem samochodu - jak rozpoznać awarię termostatu?

Ogrzewanie w Twoim aucie słabo działa? Przyczyną tego może być niebezpieczna awaria termostatu

Zimą, gdy wsiadamy do stojącego na mrozie samochodu, pierwszą myślą jest jak najszybsze ogrzanie kabiny. Uruchamiamy więc silnik, włączamy ogrzewanie oraz wentylator i… nie przynosi to oczekiwanego efektu. Problemem w tym przypadku może być nieprawidłowe ustawienie ogrzewania lub awaria termostatu układu chłodzenia. Możliwe również, że oba te problemy wystąpiły jednocześnie.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze