Problemy z dopasowaniem części zamiennych zdarzają się nieustannie. Powodów, dla których dochodzi do pomyłek, jest kilka i każda z nich może zadecydować o wyborze niewłaściwego zamiennika. Co to za problemy i jak możecie ich uniknąć?

Zamówiona w waszym sklepie część nie pasuje do mojego auta, mimo że przy jej wyborze określiłem dokładnie wszystkie wymagane przez wyszukiwarkę dane, a więc markę, model i typ silnika. Dlaczego dostałem niewłaściwy zamiennik? Kto tutaj popełnił błąd? – tego typu listy co jakiś czas dostajemy nie tylko my, w iParts.pl, ale też wielu innych dostawców części zamiennych prowadzących sprzedaż internetową. A ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że podobne przypadki to dla każdego z Was niepotrzebny stres i problemy, postanowiliśmy w tym właśnie poradniku przedstawić taką procedurę zakupu części zamiennych przez internet, aby możliwość powstania podobnej pomyłki ograniczyć do absolutnego minimum. Do minimum, ponieważ zawsze istnieje możliwość, że gdzieś na którymś etapie dojdzie do zwykłej pomyłki, która przy setkach tysięcy zamówień zawsze może się zdarzyć. A więc, dlaczego zamówione przez Was części czasem zwyczajnie nie pasują i jak kupować części samochodowe, aby uniknąć podobnego problemu?

Właściwe określenie części, która ma być wymieniona. Dlaczego podanie podstawowych danych samochodu nie zawsze wystarczy?

Dostępna na stronie naszego sklepu wyszukiwarka części to rozwiązanie sprawdzające się w 99% przypadków. Zwykle wystarczy określić markę, model, rocznik i typ silnika, aby ustalić szybko, jakiego rodzaju zamiennik będzie pasował do danego samochodu. Niestety, jest też ten 1% przypadków, w których to jednak nie wystarcza. Dlaczego?

Istnieją samochody w których – w obrębie jednego i tego samego modelu – producent zdecydował się użyć np. 3 różnych rozwiązań, a więc i 3 różnych części. Różnych zwykle pod względem rozmiaru, nie samego typu, kształtu czy zastosowania. Może być więc tak, że zamawiając na podstawie przytoczonych danych oraz zdjęcia produktu, będziecie przekonani o trafności wyboru. Tymczasem po otrzymaniu i rozpakowaniu przesyłki okaże się, że część, owszem, jest identyczna z wyglądu, ale jej rozmiar się nie zgadza. Pomyłka? Błąd dostawcy? Złośliwość sprzedawcy? Otóż nie, tego typu problemy wynikają z braku informacji o tym, jak do sprawy podszedł sam producent. I trudno jest o to kogokolwiek obwiniać.

Uwzględnienie historii auta. Co sprawia, że w samochodzie nagle pojawiają się części inne niż to, co przewidział jego producent?

Ale idźmy dalej. Kolejna przyczyna, dla której zamówiona część nie pasuje do posiadanego samochodu, może mieć przyczynę w jego historii. Pamiętajcie o tym, że zdecydowana większość aut poruszających się po polskich drogach to auta kilkunastoletnie. Wiele z nich posiadało wcześniej długą listę właścicieli, z których nie każdy był fachowcem i nie każdy przykładał wagę do dbałości o posiadany pojazd. Co bywa tego efektem?

Może się zdarzyć tak, że nagle w samochodzie konkretnego modelu znajdzie się jakieś rozwiązanie, część lub cały podzespół pochodzący z zupełnie innego auta. Element ten nadal będzie spełniał doskonale swoje zadanie, ale nie zmienia to faktu, iż oryginalnie zamontowano tu coś zupełnie innego. Co wówczas? W podobnych przypadkach część zamawiana według katalogu dopasowanego do specyfikacji producenta auta nie ma prawa pasować. Będzie to bowiem część oryginalna, której w samochodzie tym dawno już nie ma. Czy podobnego problemu można jakość uniknąć? Można, choć nie jest to łatwe. Należałoby bowiem mieć świadomość wszelkich wykonanych wcześniej w posiadanym aucie przeróbek i modyfikacji, a do tych nie każdy sprzedający samochód chce się przyznać.

Porównanie zamówionej części z tą, która ma zostać wymieniona. Dlaczego tak ważne jest korzystanie z możliwości zwrotu do 14 dni?

Możliwość zwrotu zamówionej części w ciągu 14 dni od jej otrzymania to coś, co niektórzy traktują jako narzuconą sklepom internetowym zasadę, którą to zasadę sklepy te i tak próbują na wszelkie sposoby ominąć. U nas tak nie jest. Czas 14 dni na zwrot towaru traktujemy bardzo poważnie, edukując jednocześnie wszystkich naszych klientów, iż czas ten służy tylko i wyłącznie ich dobru. To właśnie w ciągu tych 14 dni macie możliwość spokojnego odbioru przesyłki, rozpakowania i sprawdzenia, czy zamówiona część odpowiada Waszym oczekiwaniom. Jeśli gdzieś na jakimś etapie składania zamówienia doszło do pomyłki, możecie zawsze odesłać nam zamówioną część z powrotem i zamówić inną – tym razem już tę właściwą. Zależy nam bardzo na to, abyście z możliwości tej korzystali.

Konsultacje z ekspertami iParts.pl. W jaki sposób unikniecie dzięki temu zamawiania części niepasujących do swojego auta?

Na koniec rozwiązanie, które prawdopodobnie daje największą gwarancję uniknięcia błędu podczas zamawiania części zamiennych. Nasi eksperci iParts.pl czekają na Was pod dostępnymi na stronie sklepu numerami telefonów, adresami e-mail czy komunikatorami. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub obawy, albo też jeśli zwyczajnie chcecie się upewnić, że wybrana przez Was część będzie pasowała do Waszego auta, skontaktujcie się z jednym z naszych ekspertów i poproście o pomoc. Ich możliwości w ustalaniu odpowiedniego rodzaju części znacznie przekraczają to, czym dysponuje przeciętny kierowca. Korzystajcie z tej opcji, bo stworzyliśmy ją specjalnie dla Was!