Dodatkowe informacje o Cylinderek hamulcowy 72974 A.B.S.
Parametry | |
Średnica tłoka [mm]: | 19 |
Materiał: | Aluminium |
Wymiar gwintu: | 1x M10x1.0 |
Rozstaw srub mocujących: | 14 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
ABE | C52050ABE |
AISIN | AT-048 |
APEC | BCY1342 |
APEC | BWC8012 |
ASHUKI | 0969-3112 |
ATE | 24.3219-1744.3 |
BENDIX | 214546B |
BLUEPRINT | ADT34470 |
BORG BECK | BBW1832 |
BOSCH | 0 204 011 217 |
BOSCH | F 026 009 217 |
BRAKE ENG | WC1161BE |
BRAKE ENG | WC4091 |
BREMBO | A 12 353 |
BREMSI | BC0438 |
CAR | 3395 |
CIFAM | 101-882 |
DELPHI | LW62123 |
FERODO | FHW450 |
FTE | R190027.3.1 |
GIRLING | 5004310 |
HAVAM | WC30292 |
HBJAKOPART | J3232097 |
HBJAKOPART | J3232113 |
HELLA | 8AW 355 531-491 |
JAPANPAR | CS-226 |
JAPKO | 67226 |
JURATEK | JCY1014 |
KAMOKA | 1110055 |
KAVO PARTS | BWC-9007 |
KAWE | W4091 |
LPR | 4091 |
MAG | 360219230472 |
MAXGEAR | 19-3336 |
METELLI | 04-0882 |
METZGER | 101-882 |
MEYLE | 30-14 531 0001 |
MGA | C1986 |
MOTAQUIP | VWC867 |
Motrio | 8550501771 |
NAPA | NCY1012 |
NATIONAL | NWC5061 |
NK | 804561 |
PROTECHNIC | PRH2228 |
QUINTON HA | BWC3793 |
REMSA | C1519.89 |
ROADHOUS | 1519.89 |
STELLOX | 05-85519-SX |
TEXTAR | 34011400 |
TOYOT | 47550-0D010 |
TRISCAN | 8130 13045 |
TRUSTING | CF438 |
TRW | BWC725 |
TRW | BWD310 |
VALEO | 400602 |
VILLAR | 623.6450 |
WOKING | C1519.89 |
Dowiedz się więcej:
Smarowanie hamulców samochodowych. Czy należy smarować tarcze hamulcowe? Czym smarować prowadnice? Co daje smarowanie klocków?
Rabaty na hamulce ATE
Odbierz 10% zniżki na hamulce ATE i Textar!
Czym jest brake fading? W jaki sposób zjawisko to może zagrozić nam wszystkim?
Jak wymienić szczęki oraz bębny hamulcowe i czy można to zrobić samemu?
GIRLING – Najlepsze hamulce na świecie
Sterownik ABS, czyli prawdziwy mózg najstarszego samochodowego układu bezpieczeństwa. Czym jest, jak działa?
Opinie o Cylinderek hamulcowy 72974 A.B.S.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Cylinderek hamulcowy 72974
Cylinderek hamulcowy koła
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
A.B.S.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.
Cechy Cześci
Aluminium - Dzięki swojej lekkości aluminium znalazło szerokie zastosowanie w motoryzacji. Bardzo dużo podzespołów wykonanych jest z tego stopu metalu lekkiego. Począwszy od elementów zawieszenia, poprzez części silnika, aż do karoserii samochodu.