Podgrzewacze płynu chłodzącego - chłodniczego

Rozruch to moment krytyczny dla każdej jednostki napędowej, podczas której poddawana jest wyjątkowo ciężkiej próbie. Jeżeli dodatkowo temperatura otoczenia jest bardzo niska, a sam silnik wychłodzony, wówczas jego rozruch wiąże się ze sporymi obciążeniami dla poszczególnych podzespołów jednostki oraz wyższym zużyciem paliwa. Dlatego też we współczesnych autach montowana jest grzałka silnika pozwalająca na podniesienie temperatury płynu chłodzącego.

Podgrzewanie płynu chłodniczego w samochodzie

Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego umożliwia przyśpieszenie podgrzewania jednostki napędowej oraz powietrza trafiającego do kabiny pasażerskiej zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatura często spada poniżej zera.

Podgrzewacz płynu chłodzącego silnika to niewielkie urządzenie zasilane elektrycznie, Jego podstawowym zadaniem jest szybkie nadanie odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej i wymuszenie jej obiegu przy wyłączonym silniku. Podgrzewacz może być zamontowany szeregowo (wpięcie w instalację tuż przy nagrzewnicy) lub równolegle (omijając nagrzewnicę).

Metody podgrzewania jednostki napędowej

Standardową metodą przyśpieszenia ogrzewania silnika podczas rozruchu jest zamknięcie płynu chłodzącego w małym obiegu. Polega to na niedopuszczenie cieczy do chłodnicy i skierowanie jej w całości do nagrzewnicy. Może się zdarzyć jednak, że proces ten będzie zbyt wolny do uzyskania optymalnej temperatury pracy jednostki napędowej oraz nagrzania kabiny pasażerskiej. Wówczas za pomocą kilku specjalnych świec żarowych chłodny płyn pochodzący z zimnego silnika jest podgrzewany, aby mógł z powrotem trafić do silnika z odpowiednią temperaturą.

Grzałka do chłodnicy zasilana jest prądem z alternatora, który w zależności od temperatury załącza od jednej do wszystkich znajdujących się w układzie świec, które muszą być właściwie chronione przed wszelkimi zanieczyszczeniami oraz niepożądaną wilgocią. Nieodpowiednio zamontowane, stare lub brudne świece mogą spowodować nawet pożar w samochodzie. Ważne są także połączenia świec z dopływem prądu i bezpieczniki. Podgrzewacze płynu chłodzącego są dostępne również jako osobne elementy przeznaczone do montażu, jednak ich instalacja wymaga odpowiedniego doświadczenia oraz właściwego dopasowania do danego układu chłodzenia i wentylacji. Wszelkie błędy montażowe w tym przypadku przyniosą odwrotne efekty, pogarszając pracę systemu ogrzewania i chłodzenia jednostki napędowej.

Pogrzewacz płynu chłodniczego – wady

Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego ma również swoje wady. Po pierwsze, nie pomaga usprawnić rozruchu jednostki napędowej o poranku. Po drugie, grzałka silnika to dodatkowy odbiornik prądu, który może ograniczać ilość energii gromadzonej w akumulatorze podczas jazdy.

Popularni producenci grzałki do chłodnicy

  • Mahle Original
  • Calorstat
  • Wahler
  • Behr Thermot-Tronik
  • Hella
  • Valeo
  • Thermotec
  • Gates
  • Magneti Marelli

Najlepszej jakości podgrzewacze płynu chłodzącego do każdego współczesnego silnika. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz. Gwarantujemy najlepszą relację ceny do jakości wszystkich dostępnych w sklepie iParts.pl części.

Zapraszamy do iParts.pl po podgrzewacz płynu chłodniczego silnika w doskonałej cenie rynkowej. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, szeroki wybór części oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego TOPRAN
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego BREMI
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego BorgWarner (BERU)
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego VEMO
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego DENSO
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego LUCAS
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego HIDRIA
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego METZGER
Podgrzewanie wstępne płynu chłodzącego MAXGEAR