Nagrzewnice klimatyzacji samochodowej

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica klimatyzacji to, obok chłodnicy, jeden z wymienników ciepła w samochodzie. To ona pozwala na ogrzanie wnętrza samochodu w chłodne, zimowe dni. Posiadamy bogatą ofertę nagrzewnic klimatyzacji do wszystkich modeli współczesnych samochodów. Nasze urządzenia pochodzące wyłącznie od najlepszych producentów tego rodzaju układów samochodowych, dzięki czemu w Twoim samochodzie będzie zawsze ciepło, o ile warunki atmosferyczne będą tego wymagały.

Nagrzewnica klimatyzacji w samochodzie

Nagrzewnica klimatyzacji w samochodzie to urządzenie służące do ogrzewania wnętrza kabiny pojazdu. To na niej powietrze jest, w zależności od pory roku oraz potrzeb, ogrzewane lub nie. Włączenie ogrzewania w okresie jesiennym spowoduje rozgrzanie nagrzewnicy klimatyzacji i dostarczenie powietrza ciepłego oraz suchego, które doskonale pomoże odparować szyby w samochodzie. Jeżeli natomiast w porze letniej ogrzewanie w samochodzie będzie wyłączone to przelatujące ochłodzone na parowniku powietrze przez zimną nagrzewnicę nie będzie ogrzewane i trafi do wnętrza auta jako suche i zimne powietrze. Nagrzewnica klimatyzacji znajduje się zazwyczaj we wnętrzu kabiny auta, tuż za deską rozdzielczą.

Sposób działania nagrzewnicy klimatyzacji

Nagrzewnica klimatyzacji samochodowej zbudowana jest z użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz chłodząca, trafiająca w dalszej kolejności do chłodnicy wody. Na czym polega działanie nagrzewnicy samochodowej? Otóż powietrze napływające z zewnątrz dostaje się do chłodnicy, gdzie dostaje się do jej poszczególnych rurek. W dalszej kolejności, za pośrednictwem gorącego płynu chłodzącego otaczającego zimne powietrze, jego temperatura zaczyna wzrastać, po czym może zostać ono wprowadzone do kabiny samochodowej. W niektórych przypadkach, przepływ powietrza może być sterowany także za pośrednictwem wentylatora.

Wyróżnia się dwa główne rodzaje regulacji działania chłodnicy. W pierwszym z nich, przewód odpowiedzialny za doprowadzanie gorącej cieczy do nagrzewnicy wmontowany jest w zawór, który reguluje intensywność nagrzewania (poprzez regulację przepływu cieczy). Natomiast w drugim systemie przepływ cieczy nie jest regulowany, a cały czas jest ustawiony na poziomie maksymalnym, a regulacji poddany jest przepływ powietrza. Jak to działa? Część powietrza dostaje się od razu do chłodnicy, a część przedostaje się przez nagrzewnicę, przez co kierowca ma możliwość regulacji wyłącznie stosunku napływającego powietrza bezpośrednio do kabiny w zestawieniu z tym, ogrzewanym w nagrzewnicy.

Typowe usterki nagrzewnicy klimatyzacji w samochodzie

Większość kierowców zazwyczaj nie przywiązuje większej uwagi do ogrzewania czy też chłodzenia w samochodzie, do chwili aż nie przestaną prawidłowo działać. Pamiętajmy, że właściwa praca zarówno ogrzewania, jak i układu klimatyzacji w samochodzie zapewnia komfortowe warunki podróżowania, bez względu od pory roku. Najczęstszymi przyczynami złego działania systemu ogrzewania samochodowego są – zbyt niski poziom płynu chłodniczego, przepalony bezpiecznik układu ogrzewania, zapowietrzenie nagrzewnicy klimatyzacji lub przewodów, uszkodzenie termostatu lub też awaria dmuchawy. Warto więc systematycznie sprawdzać i serwisować poszczególne elementy całego układu, aby uniknąć przykrych niespodzianek podczas jazdy.

Popularni producenci nagrzewnic klimatyzacji

  • Topran
  • Thermotec
  • SWAG
  • Vaico
  • Febi Bilstein
  • Valeo
  • Denso

Jeżeli szukasz sprawdzonych i wydajnych nagrzewnic klimatyzacji do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik pojazdu, a także wersję silnikową (przykładowo: Opel → Astra F 1991.09 – 1998.09 → 1.4 75 KM).

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie nagrzewnice klimatyzacji, które znajdziesz w sklepie iParts.pl, są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Nasze produkty pochodzą wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Zapewniamy najwyższą jakość naszych części, szybką realizację zamówienia oraz fachową pomoc w dobraniu odpowiedniego urządzenia do Twojego samochodu.

Zapraszamy do kontaktu!

Najpopularniejsi producenci

Nagrzewnica AVA QUALITY COOLING
Nagrzewnica AKS DASIS
Nagrzewnica VAN WEZEL
Nagrzewnica NISSENS
Nagrzewnica BEHR HELLA SERVICE
Nagrzewnica PRASCO
Nagrzewnica HELLA
Nagrzewnica VALEO
Nagrzewnica DIEDERICHS

FAQ

Jakie są typowe usterki nagrzewnicy w samochodzie?

Do najczęściej spotykanych usterek nagrzewnicy możemy zaliczyć jej nieszczelności. Występują one zwłaszcza w wypadku stosowania płynu słabej jakości, zanieczyszczeń zatykających cienkie rurki lub zamarznięcia wody znajdującej się w układzie.

Ile kosztuje nagrzewnica?

Nagrzewnica jest bardzo ważnym elementem układu ogrzewania i wentylacji naszego samochodu. Jej awarie zdarzają się stosunkowo często i bywają uciążliwe. Stąd w naszym sklepie dostępna jest tak bogata oferta tych części. Cena nagrzewnicy waha się od 90 do 350 zł.

Jak działa nagrzewnica w samochodzie?

Nagrzewnica swoim wyglądem przypomina niewielkich rozmiarów chłodnicę. Ciecz chłodząca przepływa cienkimi rurkami, z których jest zbudowana i w ten sposób ogrzewa powietrze, które następnie wdmuchiwane jest do wnętrza samochodu.

Tłusty nalot na przedniej szybie, co się mogło stać?

Tłusty nalot na szybie może być objawem uszkodzenia nagrzewnicy. Wszelkie nieszczelności mogą doprowadzić do wycieku płynu wprost do układu nawiewu w naszym samochodzie. Jego charakterystyka sprawia, że daje on specyficzny zapach we wnętrzu, w połączeniu z tłustym i trudnym do usunięcia nalotem na szybie.

Wilgoć pod deską rozdzielczą, gdzie szukać przyczyny?

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być uszkodzenie mechaniczne nagrzewnicy. Płyn, który znajduje się w układzie może zacząć wydostawać się z tego elementu i wtedy zacznie się pojawiać na naszej wykładzinie. Zjawisko to łączy się ze znikaniem płynu ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.

Jak diagnozować uszkodzenie nagrzewnicy?

Jeśli mamy wątpliwości dotyczące sprawności naszej nagrzewnicy to warto sprawdzić temperaturę rurek doprowadzających i odprowadzających płyn z nagrzewnicy. Jeśli pierwsza jest mocno nagrzana, a druga chłodna to może to wskazywać na uszkodzenie tego podzespołu. Jeżeli natomiast obie rurki są chłodne, to powodu usterki należy szukać we wcześniejszych miejscach układu.