Pierścień uszczelniający tłumika

Dlaczego prawidłowe uszczelnienie tłumika samochodowego jest tak ważne? Przede wszystkim wpływa ono na prawidłową pracę jednostki napędowej oraz układu wydechowego auta, tłumienie hałasu pracy silnika, skuteczne oczyszczanie spalin, a także zapobiega przedostawaniu się do wnętrza kabiny pasażerskiej silnie trującego tlenku węgla, który jest niewyczuwalny dla człowieka.

Do uszczelnienia tłumika samochodowego najczęściej stosuje się obecnie pastę uszczelniającą, jako dodatkowe uszczelnienie na łączeniu poszczególnych elementów układu wydechowego. Są to tzw. pasty termoutwardzalne, które pod wpływem wysokiej temperatury twardnieją, zapewniając odpowiednią szczelność układu wydechowego.

Powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest pierścień uszczelniający tłumika, który łączy ze sobą dwa elementy. Nakłada się go zazwyczaj na kawałek rurki wystającej z jednego z kołnierzy, po wcześniejszym nałożeniu niewielkiej ilości pasty uszczelniającej. W przypadku łączenia z wykorzystaniem pierścienia używa się również niewielkiej sprężynki stosowanej miedzy śrubą a kołnierzem, której zadaniem jest dodatkowe dociśnięcie pierścienia do drugiego kołnierza.

Odpowiednie i prawidłowo wykonane połączenia poszczególnych elementów układu wydechowego wpływają nie tylko na właściwą pracę jednostki napędowej, ale zapewniają również komfort dla podróżujących oraz otaczającego ich środowiska naturalnego. Uszkodzona uszczelka rury wydechowej tłumika powoduje zazwyczaj zbyt głośną pracę całego układu oraz prowadzi do pojawienia się stuków dochodzących spod podwozia auta. Zaleca się stosowanie wyłącznie wysokiej jakości elementów oraz substancji uszczelniających układ wydechowy samochodu, które zagwarantują długą, wydajną i bezpieczną pracę całej jednostki napędowej samochodu.