Wybierz markę:
Jarzmo rury wydechowej
Układ wydechowy w samochodzie, o którym większość kierowców zapomina, to jeden z ważniejszych systemów umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie każdego auta. Jego zadaniem jest tłumienie hałasu, transportowanie powstających w jednostce napędowej spali na zewnątrz oraz niwelowanie do minimum emisji szkodliwych dla atmosfery gazów cieplarnianych.
Współczesny układ wydechowy składa się przede wszystkim z rur kolektorowych, rur łączących, tłumika lub tłumików, katalizatora, uszczelek oraz bardzo ważnych z uwagi na stabilizacje całego układu obejm i chwytów mocujących. Jarzmo rury wydechowej jest odpowiedzialne za stabilność oraz wytrzymałość układu wydechowego.
Cybant rur wydechowych, czyli obejma zaciskowa na rurę, może mieć różne kształty oraz wymiary. Jest on zazwyczaj mocowany za pomocą nakrętek znajdujących się po obu stronach obejmy oraz płaskownika o grubości co najmniej 2 mm. Najczęściej poprzez obejmę łączona jest rura wydechowa wraz z tłumikiem układu wydechowego. W wielu modelach aut produkowanych przez francuskie marki wykorzystywane są tzw. francuskie obejmy stożkowe, w układach wydechowych których zastosowany został kielich oraz gruszka.
Wszystkie elementy samochodowego układu wydechowego, oprócz rur łączących, powinny posiadać gwarancję producenta odnośnie ich skuteczności działania oraz wysokiej jakości uzytych do ich produkcji materiałów, a także odpowiednie poświadczenia homologacyjne, świadczące o spełnieniu przez określone elementy Dyrektyw UE dotyczących redukcji hałasu.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Końcówki wydechu, czyli prosty sposób na tuning układu wydechowego Waszego samochodu
- Biały dym z rury wydechowej. W jaki sposób dochodzi do tego zjawiska? Co należy sprawdzić, gdy się pojawi?
- Strumienica samochodowa. Czym jest, jakie daje korzyści i kiedy warto ją zamontować?
- Aktywny układ wydechowy mechaniczny i elektroniczny, czyli gruszki vs przepustnice. Co nam daje i czy warto w to inwestować?
- Czujnik liniowy A/F, czyli nowy rodzaj czujnika tlenu. Czym jest, jak działa i do czego jest wykorzystywany?
- Wymiana kryzy wydechu. Czy skorodowana kryza może być powodem głośnej pracy układu wydechowego?
- Jak radzić sobie z przepalonym tłumikiem samochodowym? Jak wyglądają objawy i skutki podobnej usterki?