Wybierz markę:
Promocje
Najlepsze Filtry Oleju tylko w iParts.pl
Filtr oleju to część, która jest odpowiedzialna za filtrację oleju silnikowego w samochodzie. Ma on bardzo duży wpływ na jakość pracy silnika oraz jego niezawodność. Podczas pracy silnika, do oleju dostaje się bowiem wiele zanieczyszczeń. Zadaniem filtra jest jego dokładna filtracja i zatrzymanie wszelkich nieczystości dostarczanych wraz z powietrzem i paliwem.
Rodzaje filtrów oleju
Wyróżnia się dwa podstawowe typy filtrów oleju: puszkowe filtry olejowe oraz wkłady filtrów oleju. Puszkowy filtr oleju złożony jest z obudowy filtra oraz wkładu. W momencie zmiany tego rodzaju filtra, konieczna jest wymiana obydwóch elementów. Z kolei wkłady filtrów oleju mogą być umieszczane bezpośrednio w obudowie bądź też zostać zintegrowane w silniku. W ich przypadku wymianie podlega tylko wkład olejowy, dzięki czemu są uznawane za rozwiązanie bezpieczne dla środowiska. Należy pamiętać jednak o idealnym dopasowaniu wkładu – tylko wtedy filtr będzie szczelny i wolny od wycieków.
Nieszczelność filtru oleju
Najczęstszym problem w przypadku takiego filtru jest jego nieszczelność. Wtedy też olej, który powinien przepływać przez medium filtracyjne, przemieszcza się przez powstałe szczeliny, przez co niemożliwa jest jego filtracja. Taki filtr powinien zostać od razu wymieniony, gdyż nie będzie on spełniał swojej zasadniczej funkcji i może skutkować nawet zatarciem silnika. Przy wyborze konkretnego produkty należy zatem zawsze sprawdzać jakość jego wykonania.
Wymiana filtru oleju
Regularna wymiana filtru oleju jest bardzo istotną kwestią. Nie bez przyczyny jest on najczęściej wymienianym filtrem w samochodzie. Smaruje one bowiem wszystkie współpracujące części silnika, przeciwdziała powstawaniu korozji, odprowadza ciepło oraz usuwa znajdujące się w silniku osady. Jedną z podstawowych oznak zużycia filtra jest podwyższenie poziomu lepkości oleju. Jazda ze zużytym filtrem nie tylko przyczynia się do spadku mocy silnika oraz wzrostu poziomu zużycia paliwa, ale również, w ekstremalnych przypadkach, może powodować jego awarię. Dlatego też filtry oleju należy wymieniać za każdym razem, kiedy ma miejsce wymiana oleju silnikowego.
Należy mieć również na uwadze, iż każdy filtr ma określoną pojemność. W sytuacji, gdy jest on pełny, wychwycone zanieczyszczenie zatykają strukturę medium filtracyjnego, co prowadzi do wzrostu różnicy ciśnienia między stroną napływową a wnętrzem wkładu. Jest to sytuacja wysoce niebezpieczna, dlatego też bezwzględnie należy przestrzegać określonych przed producenta pojazdu okresów eksploatacyjnych.
Sklep internetowy iParts.pl posiada bogatą ofertę filtrów oleju, pośród której można znaleźć całą gamę produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Oferujemy filtry oleju najlepszych światowych wytwórców, między innymi takich jak Bosch, Filtron, Mann-Filter czy Hengst.
Powiązane kategorie produktowe
Wszystkie oferowane przez nas filtry oleju są fabrycznie nowe, posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy) i spełniają wszelkie europejskie normy produkcyjne.
Jeśli chcesz wybrać odpowiedni filtr oleju do swojego samochodu, wybierz markę auta z przedstawionego wyżej zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
Nie narażaj swojego silnika na potencjalne usterki, i zamów w iParts.pl nowy filtr oleju do swojego samochodu z dostawą do domu!
Inni polecani producenci: filtr oleju Filtron, filtr oleju Valeo
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Filtry oleju typu Spin-On. Dlaczego wciąż są tak popularne i w jaki sposób należy określać ich jakość?
- Jak wymienić filtr oleju?
- Wyprzedaż olejów silnikowych, rabaty na filtry!
- Jak działa filtr oleju?
- Przegrodowe, energetyczne oraz złożone filtry oleju silnikowego. Czym są, jak działają i w jaki sposób różnią się od pozostałych
- Jak często wymieniać filtr oleju?
- Black Friday! -10% na części samochodowe w iParts.pl!
FAQ
Filtr oleju powinien być wymieniany przy każdej zmianie oleju. Niezależnie czy jest ona spowodowana przebiegiem, czy czasem pomiędzy wymianami. Zależnie od producenta silnika oraz oleju będzie to limit roku lub 10 do 15 tysięcy kilometrów. Wymiana oleju w komplecie z filtrem pozwoli nam skutecznie oczyścić cały układ i pozbyć się niepożądanych zabrudzeń.
Procedura wymiany filtra zależna jest od producenta silnika. Przeważnie wygląda to następująco: przed wymianą oleju oraz filtra należy rozgrzać silnik tak, by olej stał się jak najbardziej płynny. Następnie musimy odkręcić korek spustowy i poczekać aż olej spłynie z naszego silnika. Dopiero w tym momencie możemy odkręcić nasz filtr. Przy montażu postępujemy w odwrotnej kolejności, zaczynając od posmarowania uszczelki na filtrze olejem w celu jej zabezpieczenia przed zerwaniem przy dokręcaniu.
Więcej: Jak wymienić filtr oleju?
Filtr oleju musi być starannie dobrany. Jego zadaniem jest filtrowanie oleju, który w zależności od rodzaju silnika może znacznie różnić się gęstością. Źle dobrany filtr może nie tylko niedokładnie oczyszczać olej w naszej jednostce napędowej, ale również podczas montażu uszkodzić gwint znajdujący się w bloku silnika.
Do odkręcenia filtra oleju potrzebny nam będzie specjalny klucz. Ma on charakterystyczny kształt. W zależności od rodzaju filtra do którego został przeznaczony może składać się z rękojeści i opaski, łańcucha, lub mieć inny kształt. Ważne jest, by klucz był jak najlepiej dopasowany do naszego filtra, ponieważ siła jakiej należy użyć przy odkręcaniu oraz dokręcaniu tego elementu jest znaczna.
Zadaniem oleju jest smarowanie ruchomych elementów jednostki napędowej. Często zbiera on różnego rodzaju osady, opiłki metalu oraz inne zanieczyszczenia. Filtr oleju oczyszcza go z wszelkich zabrudzeń, a tym samym zapobiega uszkodzeniom silnika spowodowanym przez znajdujące się w oleju zanieczyszczenia.
Ceny filtrów oleju do silników benzynowych oraz diesla wahają się od 10 zł do 60 zł. Cena jest zależna od wielkości, typu oraz jakości wykonania filtra. Rekomendujemy stosowanie filtrów z wyższych półek jakościowych i cenowych, ponieważ jest to kluczowy element układu smarującego nasz silnik.