Dodatkowe informacje o Pasek rozrządu 5674XS GATES
Parametry | |
Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: | Samochód osobowy |
Materiał: | Swiatłowodowy |
Materiał: | HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk) |
Kolor: | Czarny |
Ilość zębów: | 201 |
Szerokość [mm]: | 30 |
Podział zębów: | 8 |
Długość [mm]: | 1608 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BLUEPRINT | ADA107501 |
BOSCH | 1 987 949 681 |
CHRYS | 04792353 |
CHRYS | 4792353 |
DAYCO | 201RHP+300H |
DAYCO | 201SHP+300H |
DAYCO | 94864 |
DODGE | 4792353 |
FLENNOR | 1013 |
JAPANPAR | DD-002 |
PLYMOUTH | 4792353 |
QUINTON HA | QTB632 |
TRISCAN | 8645 T295 |
VEYANCE | G1563H |
Dowiedz się więcej:
-5% na rozrząd w iParts.pl
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
Opinie o Pasek rozrządu 5674XS GATES
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Przez wiele miesięcy miałem poważne problemy z układem chłodniczym. Płyn wyciekał, a ja nic nie zauważyłem. Początkowo były to niewielkie ilości, ale sytuacja i tak była niebezpieczna. Później próbowałem rozwiązać problem w warsztacie, ale fachowiec wykonał kiepską robotę i znowu doszło do wylania płynu, tym razem w większej ilości. Bałem się, że ucierpi na tym m.in. pasek rozrządu, który zwykle jest wrażliwy na kontakt z substancjami chemicznymi. Dlatego też byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, kiedy okazało się, że płyn chłodniczy w ogóle nie zaszkodził strukturze paska, obecnie nie widać na nim żadnych śladów zniszczenia. Cieszę się, że obeszło się bez konieczności wymiany tego elementu, bo już wymiana chłodnicy porządnie nadszarpnęła mój budżet. Jak chcecie mieć pewność, że rozrząd będzie działał niezawodnie, wybierzcie pasek Gates.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
W zeszłym roku kupiłem używaną Alfę, i jak zawsze w takiej sytuacji, byłem gotowy na wymianę wielu podzespołów. Rzeczywiście niektóre części nie nadawały się do użytku, jednak w kwestii paska rozrządu poprzedni właściciel zapewniał mnie, że wymiana jest zbędna. Przyznał co prawda, że pasek był wymieniany już 4 lata temu, jednak mówił że to świetny model i spokojnie przejadę z nim jeszcze kawał drogi. Nie wierzyłem oczywiście, ale sprawdziliśmy to ze znajomym mechanikiem w warsztacie, i rzeczywiście! Nie widać luzów, próżno doszukiwać się przetarć, wszystko wygląda i działa świetnie. Teraz minęło już kilka miesięcy i mogę potwierdzić, że pasek wciąż działa bardzo dobrze. Postanowiłem się zatem podzielić tutaj tym doświadczeniem, ponieważ warto promowa naprawdę solidne produkty, w dodatku dostępne w całkiem przyzwoitej cenie!
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Nieraz słyszałem, że nie powinienem ufać producentom części samochodowych w kwestii określanej przez nich wytrzymałości podzespołów. Z mojego doświadczenia również wynika, że to zaufanie powinno być co najmniej mocno ograniczone. Zdarzało mi się, że poszczególne części, które miały służyć nawet przez 5-6 lat, wymagały wymiany nawet po upływie połowy tego czasu. W tym przypadku jest jednak zupełnie inaczej, jestem bardzo zaskoczony, bo przejechałem z paskiem Gates już ponad 100 tys. km! Pasek może nie wygląda już jak nowy, ale nadal działa doskonale. Nie jestem specjalistą, więc oczywiście mogę nie zauważyć zużycia, ale mechanik potwierdził moje obserwacje. Powiedział, że może wymienić pasek rozrządu, ale w obecnej sytuacji nie ma to póki co żadnego sensu. Tak więc jeśli chcecie kupić dobry, sprawdzony pasek na lata, dobrze trafiliście.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Powyższy pasek rozrządu pojawił się u mnie w miejsce jakiegoś taniego zamiennika, którego marki nawet nie znam. Ten poprzedni był zamontowany przez poprzedniego właściciela, a ja mogę sobie tylko pluć w brodę, że od razu go nie wymieniłem, zanim zupełnie niespodziewanie się rozerwał, narażając mnie na niebezpieczeństwo. W silniku powstał rozgardiasz, a naprawa nie była tania. Powiedziałem sobie że nigdy więcej tanich, chińskich zamienników. Wtedy wybrałem propozycję od firmy Gates i na pewno jej nie żałuję. Skonsultowałem swój wybór z fachowcem, który przyznał mi rację, iż to najlepsza decyzja, jaką mogłem podjąć. Jeżdżę tak już 3. rok i jest świetnie. Każda kolejna kontrola wskazuje, że pasek wciąż jest idealnie napięty, nie widać przetarć, przez co mogę czuć się bezpiecznie w swoim samochodzie. Wam też to polecam :)
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Pierwszy raz z paskiem Gates 5600xs miałem do czynienia kilka lat temu, był fabrycznie zamontowany w moim Alfa Romeo. Niestety dosyć solidnie rozbiłem samochód, uszkodzenia pod maską były poważne, ucierpiał również pasek, ale w tej sytuacji żaden by nie wytrzymał. Nie wyobrażałem sobie wymiany na inny pasek niż identyczny z oryginalnym, zwłaszcza, że Gates to w tej kategorii zdecydowany lider rynku. Wymieniłem pasek na powyższy model, przejechałem z nim już drugą zimę i póki co absolutnie nie mam na co narzekać. Generalnie jeżdżę bardzo dużo, więc wystawiam podzespoły na próbę, jednak jak na razie silnik chodzi świetnie, nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków, a pasek wciąż odpowiednio napięty i bez widocznych śladów eksploatacji. Mechanik ostatnio zaglądał pod maskę i stwierdził, że wytrzyma jeszcze co najmniej drugie tyle, a ja jestem skłonny w to uwierzyć, przypominając sobie moje poprzednie doświadczenia z częściami marki Gates.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Pasek rozrządu 5674XS
Pasek rozrządu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
GATES
Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.
Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.
Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.
Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.