Wtrysk płynu AdBlue

Układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR jest odpowiedzialny za zredukowanie emisji bardzo szkodliwych tlenków azotu, emitowanych przez silniki wysokoprężne. Układ SCR wykorzystuje w swoim działaniu wtryskiwacz płynu AdBlue. Gdyby nie system SCR i płyn AdBlue samochody z silnikami wysokoprężnymi prawdopodobnie zniknęłyby z rynku.

System SCR w samochodzie

W 2014 roku na terenie Unii Europejskiej weszła w życie norma emisji spalin Euro 6. Wraz z nią zaczęły obowiązywać restrykcyjne ograniczenia emisji spalin dla aut z silnikami wysokoprężnymi. Dopuszczalną wartość emisji tlenków azotu zmniejszono w stosunku do poprzedniej normy Euro 5 aż o 80 proc. (400 mg/kWh), a dopuszczalną wartość cząstek stałych ograniczono o 66 proc. w stosunku do Euro 5 (10 mg/kWh). Dotychczasowe systemy oczyszczania spalin stosowane w silnikach wysokoprężnych (zawór EGR, filtry cząstek stałych DPF/FAP) nie były w stanie osiągnąć zadowalających wyników emisyjnych. Konieczne się stało wdrożenie nowego układu. Był nim system SCR oraz wtrysk AdBlue.

Układ selektywnej redukcji katalityczne SCR w samochodzie osobowym jest częścią standardowego układu wydechowego i znajduje się za filtrem cząstek stałych DPF/FAP. Wyłapuje on ze spalin silników wysokoprężnych szkodliwe dla zdrowia tlenki azotu, a następnie oddziałuje na nie wysoką temperaturą i roztworem mocznika (AdBlue), rozkładając je na azot i wodę. Wtryskiwacz płynu AdBlue znajduje się bezpośrednio przed wlotem spalin do konwertera SCR. Dzięki temu gazy wydechowe mieszają się z roztworem mocznika, a dodatkowy katalizator może przeprowadzić proces neutralizacji tlenków azotu.

SCR dobrze radzi sobie z usuwaniem tlenków azotu ze spalin (skuteczność 90 proc.). Jednak zastosowanie tego systemu wywindowało wzwyż ceny samochodów, skomplikowało ich obsługę, nieznacznie zwiększyło koszty eksploatacji, a także wpłynęło na drastyczny wzrost kosztów napraw w przypadku awarii SCR.

Specyfikacja i sposób działania wtrysku AdBlue

AdBlue to nazwa roztworu mocznika i wody demineralizowanej. Techniczne oznaczenie tej mieszanki to AUS32 w Europie, DEF w USA i ARLA32 w Brazylii. Płyn jest podawany pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz AdBlue do katalizatora systemu SCR. Katalizator ten służy wyłącznie do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). Gdy AdBlue dostaje się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Wchodzi w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot oraz parę wodną.

Popularni producenci wtryskiwaczy AdBlue

  • Bosch
  • Denso
  • NGK
  • Febi Bilstein
  • Hella
  • Magneti Marelli
  • Beru
  • Meat&Doria

W sklepie iParts.pl znajdziesz wtrysk AdBlue w atrakcyjnej cenie rynkowej do praktycznie każdego samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Wystarczy, że wybierzesz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podasz wersję silnikową swojego auta. Nasz system zrobi resztę.

Najlepsze wtryskiwacze płynu AdBlue teraz dostępne w iParts.pl. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami części zamiennych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną obsługę, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Wtryskiwacz płynu AdBlue FEBI BILSTEIN
Wtryskiwacz płynu AdBlue METZGER