Moduł tłoczący AdBlue

Płyn AdBlue to specjalny płyn eksploatacyjny stosowany w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Jego obecność to obecny wymóg ekologiczny i konieczność osiągnięcia zgodności z obowiązującymi obecnie przepisami, na mocy których nowe samochody uzyskują homologacje. Homologacja jest niezbędna do tego, aby dany pojazd mógł trafić do sprzedaży na rynek europejski.

Moduł tłoczący AdBlue w samochodzie

Płyn AdBlue stosowany jest wyłącznie w układach SCR (selektywna redukcja katalityczna). Układy te stosuje się w samochodach od 2011 roku, a w przemyśle od lat 50-tych XX wieku. Podstawowym zadaniem modułu tłoczącego płyn AdBlue jest neutralizacja szkodliwych cząstek tlenków azotu i zobojętnienie ich na drodze reakcji chemicznej, która zachodzi w bardzo wysokiej temperaturze.

Płyn, poprzez moduł tłoczący płynu AdBlue, jest podawany pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR samochodu, który służy do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). W momencie, gdy płyn AdBlue dostanie się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla, wchodząc w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot oraz parę wodną.

Moduł AdBlue jest zamontowany w górnej części podgrzewanego zbiornika na płyn AdBlue. Zbiornik ten z wlewem płynu jest wyposażony w wymienny filtr, przeznaczony do usuwania zanieczyszczeń z płynu, a także w grzałkę elektryczną, która zapobiega zamarznięciu płynu. W zależności od modelu oraz konstrukcji pojazdu, zbiornik AdBlue może znajdować się pod samochodem, w okolicach wlewu paliwa, pod maską lub we wnęce koła zapasowego.

Typowe usterki systemu SCR i układu AdBlue

  • Uszkodzenie czujników azotu (to bardzo drogie elementy).
  • Pomyłkowego nalania oleju napędowego do zbiornika z AdBlue, co wymaga dokładnego wyczyszczenia całego układu.
  • Skrystalizowanie się płynu AdBlue w czasie mrozu (uszkodzony moduł tłoczący płynu AdBlue).
  • Uszkodzenie wtryskiwacza (nieprawidłowe dawkowanie płynu).
  • Mechaniczne uszkodzenia katalizatora SCR.
  • Wycieki płynu AdBlue z układu (nieszczelny moduł AdBlue).
  • Stosowanie starego lub złej jakości płynu AdBlue. Płyn w układzie nie powinien mieć więcej, niż rok. Dobrej jakości musi posiadać odpowiednie atesty oraz spełniać normy jakościowe.

Aby cały układ działał prawidłowo, należy pamiętać o regularnym uzupełnianiu AdBlue, dokonywaniu kontroli układu wydechowego, a także o stosowaniu wyłącznie płynu wysokiej jakości.

Popularni producenci modułu tłoczącego AdBlue

  • Walker
  • LRT
  • MTS
  • IMASAF
  • Ernst
  • HJS

W iParts.pl znajdziesz moduły tłoczące płynu AdBlue w najniższej cenie rynkowej do każdego modelu samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Zapraszamy do iParts.pl po moduł AdBlue o doskonałej relacji ceny do jakości. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami części samochodowych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają odpowiednie atesty oraz gwarancję producenta. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne, bogaty wybór części i podzespołów, a także szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Moduł tłoczący płynu AdBlue BOSCH
Moduł tłoczący płynu AdBlue SIDAT
Moduł tłoczący płynu AdBlue VEMO
Moduł tłoczący płynu AdBlue MEAT & DORIA
Moduł tłoczący płynu AdBlue HOFFER
Moduł tłoczący płynu AdBlue BUGIAD
Moduł tłoczący płynu AdBlue TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Moduł tłoczący płynu AdBlue vika
Moduł tłoczący płynu AdBlue HITACHI