Dodatkowe informacje o Sprzęgło - komplet 92-02-2089 ASHIKA
Parametry | |
Średnica [mm]: | 225 |
Średnica wewnętrzna [mm]: | 148 |
Średnica zabudowy [mm]: | 265 |
Średnica otworu centrującego [mm]: | 29 |
Ilość zębów: | 21 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AISIN | KT-296 |
AP | KT90336 |
BBFREDLINE | 25TO029 |
BLUEPRINT | ADT330212 |
BLUEPRINT | ADT330234 |
EXEDY | TYK2206 |
HBJAKOPART | J2002241 |
HONGYAN | 25TO029 |
IAP | 201-17184 |
IAP | 201-17184E |
JAPANPAR | KF-2089 |
JAPKO | 922089 |
KAISHIN | KT307-K |
KAVO PARTS | CP-1134 |
TOYOT | 3121005050 |
TOYOT | 3121005051 |
TOYOT | 3123020160 |
TOYOT | 3123020170 |
TOYOT | 3123033020 |
TOYOT | 3123044010 |
TOYOT | 3123044011 |
TOYOT | 3125005070 |
TOYOT | 3125005110 |
Dowiedz się więcej:
Sprzęgło – działanie, budowa i usterki
-5% na sprzęgła kompletne w iParts.pl
Jaka jest żywotność sprzęgła, a jak długo wytrzyma przeciętne koło dwumasowe? Awaria którego z tych podzespołów szybciej zaprowadzi nas do mechanika?
Jak odpowietrzyć sprzęgło?
Jak zdiagnozować usterki sprzęgła?
Trwałość sprzęgła przy normalnej jeździe
Sprzęgło – oznaki zużycia
Opinie o Sprzęgło - komplet 92-02-2089 ASHIKA
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Sprzęgło - komplet 92-02-2089
Sprzęgło kompletne
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.
ASHIKA
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.