Problemy ze sprzęgłem to bardzo uporczywy kłopot w samochodzie. Na szczęście nie każda awaria sprzęgła wiąże się z jego mechanicznym uszkodzeniem i koniecznością wymiany. Do takich przypadłości należy rozłączenie i brak powrotu pedału sprzęgła po jego wciśnięciu, co świadczy zwykle o tym, że sprzęgło uległo zapowietrzeniu.

Do odpowietrzenia układu sprzęgła potrzebny Wam będzie przede wszystkim płyn hamulcowy. Niewielu kierowców wie, że płyn hamulcowy stosowany jest także w układzie sprzęgła. Podczas dolewania płynu należy jednak uważać, bowiem jest on bardzo szkodliwy i żrący – może wyrządzić bardzo duże szkody, gdyż potrafi mocno zniszczyć np. powłokę lakieru. Ponadto trzeba zaopatrzyć się w podnośnik, bowiem trzeba będzie podnieść samochód na lewarku, by dostać się do zaworów odpowietrzających, które znajdują się pod osłoną silnika. Podnośnik, ewentualnie kanał, to konieczność, jeżeli chcecie dokonać takiego zabiegu.

Zawór odpowietrzający znajduje się na siłowniku sterującym i na zacisku hamulcowym kół przednich. By się do niego dostać, należy najpierw odkręcić i zdjąć osłonę. Kolejnym krokiem jest dolanie płynu hamulcowego, aż jego poziom osiągnie znacznik "max". Po podpięciu gumowego wężyka do zaworu odpowietrzającego na zacisk hamulca przyda Wam się pomoc drugiej osoby, które będzie odpowiedzialna za pulsacyjne wciskanie pedału hamulca, w celu napełnienia wężyka płynem hamulcowym. W momencie, gdy druga osoba będzie naciskać pedał hamulca, Wy odkręcacie zawór odpowietrzający i odczekujecie chwilę. Następnie zakręcacie go i dajecie pomocnikowi znak, by puścił pedał. Taki zabieg należy powtarzać aż do całkowitego napełnienia wężyka płynem, a w następnej kolejności, drugą końcówkę przewodu nałożyć na zawór odpowietrzający na siłowniku sprzęgła i odkręcić obydwa zawory odpowietrzające. Wciskacie hamulec kolejny raz i zawór odpowietrzający na zacisku zamknie się. Czynność powtarzacie aż do momentu, gdy w zbiorniku płynu hamulcowego nie będą pokazywać się pęcherzyki powietrza. Po zakończeniu ww. czynności, należy ponownie dolać płynu hamulcowego do poziomu "max" i sprawdzić, czy wszystkie pedały działają prawidłowo. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań sugerujemy wykonać jazdę próbną, by upewnić się, że pedał sprzęgła działa właściwie.