Uszczelki i uszczelniacze manualnej skrzyni biegów

Nieszczelności skrzyni biegów poznamy, oczywiście, po ubywającym z niej oleju oraz po tłustych plamach tworzących się pod samochodem w czasie postoju. Nieszczelności mogą pojawiać się w różnych miejscach, w tym m.in. na wejściu półosi napędowych lub wału napędowego ze skrzyni oraz na łączeniu skrzyni z blokiem silnika. Przyczyna może być uszkodzony uszczelniacz skrzyni biegów, który jest najczęstszą przyczyną takich awarii.

Nieszczelna skrzynia biegów w samochodzie

Niestety, nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważną rolę dla pracy skrzyni biegów odgrywa olej. Kluczowa w jego przypadku jest nie tylko jego jakość, ale i odpowiednia ilość. Wielu kierowców bagatelizuje wyciek oleju ze skrzyni biegów, a takie zaniedbanie prowadzi najczęściej do poważnych uszkodzeń skrzyni biegów.

  • Wyciek ze skrzyni biegów występujący na połączeniu obudów nie pojawia się zbyt często. Najczęściej jest on następstwem remontu skrzyni biegów, kiedy to uszczelnienie skrzyni biegów zostało nieprawidłowo wykonane.
  • Wyciek oleju z tylnego dekla skrzyni biegów pojawia się zazwyczaj na skutek uprzedniego odkręcenia dekla i jego nieprawidłowym ponownym montażu.
  • Wycieki z półosi to najczęstsza przyczyna wycieków oleju ze skrzyni biegów. Aby rozwiązać problem, należy wymienić uszczelniacz do skrzyni biegów.
  • Wycieki z wałka sprzęgłowego, których winowajcą jest uszczelniacz, podobnie jak w przypadku wycieków z półosi. W tym przypadku również konieczna jest jak najszybsza wymiana uszczelniacza, co z kolei wymaga demontażu całej skrzyni biegów.
  • Wycieki oleju z wybieraka, za które winę ponosi nieszczelny uszczelniacz skrzyni biegów, w którym poruszany jest wybierak. Ta wada zazwyczaj dotyczy wybieraków pracujących w poziomej płaszczyźnie.

Uszczelniacz skrzyni biegów

Simering skrzyni biegów to element zbudowany prawie w całości z gumy, która z czasem ulega zużyciu oraz podlega procesowi starzenia. Traci ona wówczas swoją elastyczność i pojawiają się w niej pęknięcia. W takim przypadku należy jak najszybciej wymienić uszczelniacze półosi skrzyni.

Najczęściej spotykanym uszczelnieniem wałka sprzęgłowego jest uszczelniacz skrzyni biegów zamontowany bezpośrednio na wałku sprzęgłowym. Jest to gumowy pierścień z zabudowaną sprężynką, która elastycznie dociska gumę wewnętrznej krawędzi uszczelniacza do kręcącego się wałka. Dzięki temu olej z wnętrza skrzyni nie wydostaje się po wałku. Spotkać można również uszczelniacz zintegrowany z prowadnicą łożyska oporowego. Jest to simering zamontowany w tulejce, która jest nakładana na wałek sprzęgłowy.

Uszczelniacz zintegrowany z prowadnicą łożyska oporowego i łożyskiem prowadzącym różni się od poprzedniego tym, że wewnątrz tulejki znajduje się też łożysko, które stabilizuje wałek sprzęgłowy. Uszkodzenie tego uszczelniacza wymaga rozebrania całej skrzyni biegów i zamontowania go od wewnętrznej strony przedniej obudowy.

Popularni producenci uszczelniaczy skrzyni biegów

  • Lemforder
  • Febi Bilstein
  • Meyle
  • Corteco
  • Topran
  • Elring
  • Original Imperium
  • SWAG
  • AJUSA

Szukasz uszczelniaczy skrzyni biegów o najlepszych dostępnych na rynku parametrach technicznych? Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Sklep iParts.pl to największy wybór części samochodowych w Polsce. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania kontrahentami. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną obsługę, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Uszczelniacze skrzyni biegów CORTECO
Uszczelniacze skrzyni biegów AKRON-MALÒ
Uszczelniacze skrzyni biegów ORIGINAL IMPERIUM
Uszczelniacze skrzyni biegów FEBI BILSTEIN
Uszczelniacze skrzyni biegów TOPRAN
Uszczelniacze skrzyni biegów SWAG
Uszczelniacze skrzyni biegów VAICO
Uszczelniacze skrzyni biegów ELRING