Narzędzia do pasków i łańcuchów rozrządu

Wymiana paska napędowego nie jest na pewno trudną operacją, zwłaszcza dla wykwalifikowanego mechanika samochodowego. Jednak, aby tego dokonać nie wystarczą jedynie odpowiednie umiejętności oraz techniczna wiedza motoryzacyjna. Potrzebne są również konkretne narzędzia do pasków napędowych.

Paski napędowe w samochodzie

Paski wielorowkowe wykorzystywane do przeniesienia napędu zostały po raz pierwszy zastosowane w przemyśle motoryzacyjnym na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Ich konstrukcja umożliwia jednoczesne napędzanie kilku elementów. Same paski rozrządu są używane do synchronicznego przeniesienia napędu w układzie rozrządu samochodu od 1960 roku.

Paski klinowe oraz wieloklinowe stanowią kluczowe elementy w każdym silniku spalinowym. To one napędzają najważniejsze podzespoły, urządzenia oraz elementy osprzętu jednostki napędowej. W większości współcześnie konstruowanych samochodów stosuje się głównie gumowe paski napędzające układ rozrządu oraz najważniejsze akcesoria. Zerwanie paska rozrządu jest jedną z najczęstszych przyczyn poważnych awarii jednostki napędowej. Uszkodzenie mechaniczne, załamanie paska, zabrudzenie olejem silnikowym lub innym płynem eksploatacyjnym kwalifikuje ten element do natychmiastowej wymiany, co należy wykonać, wykorzystując odpowiednie narzędzia do pasków rozrządu.

Obsługa paska i łańcucha rozrządu

Pasek rozrządu to nieodłączny element wysokiej jakości komponentów, które powinny zapewniać niezawodną pracę przez długi okres użytkowania, nawet w ekstremalnych warunkach. Prawidłowe postępowanie z tym elementem jest kluczowe, aby wyeliminować ryzyko jego uszkodzenia jeszcze przed użyciem. Należy stosować odpowiednie, specjalistyczne narzędzia do łańcuchów napędowych oraz pasków. Nigdy nie stosować siły podczas m.in. montażu paska na kole pasowym, a także nie używać w tym celu np. łyżki do opon lub podobnych narzędzi. Nie należy zaginać i skręcać paska na mniejszej średnicy niż koło pasowe. W razie konieczności niezbędne jest ustawienie określonego przez producenta napięcia paska, stosując tester napięcia oraz niezbędne narzędzia do rozrządu. Skręcanie paska o 90 stopni jest dopuszczalne wyłącznie w przypadku określonego rodzaju pojazdów i nie powinno być traktowane jako norma montażowa. Należy chronić pasek oraz łańcuch rozrządu przed oddziaływaniem oleju oraz innych czynników, jak np., ciecz chłodząca, paliwo oraz płyn hamulcowy. Nie zaleca się korzystania z różnego rodzaju sprayów lub innych środków chemicznych w celu zmniejszenia hałasu paska rozrządu. Zawsze stosuj ściśle określone narzędzia do zakuwania i rozkuwania łańcucha oraz zakładania paska napędowego.

Częstotliwość serwisowania oraz wymiany rozrządu jest ściśle określona przez producenta samochodu. W zależności od typu paska, rodzaju silnika i modelu auta pasek należy wymienić na nowy w terminie ustalonym przez producenta przy przebiegu pomiędzy 40.000 a 240.000 km.

Popularni producenci narzędzi do paska napędowego

  • Hazet
  • Kunzer
  • Heyner
  • Blue Print
  • SATA
  • Yato
  • SW Stahl
  • Unior
  • Neo Tools

Sklep iParts.pl oferuje profesjonalne narzędzia do rozrządu, pozwalające na prawidłową i bezpieczną obsługę zarówno napędów paskowych, jak i łańcuchowych. Dla wygodniejszego i skuteczniejszego poszukiwania odpowiedniej części skorzystaj z naszej niezawodnej wyszukiwarki. Wybierz markę samochodu, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Tylko w iParts.pl znajdziesz wysokiej klasy narzędzia do łańcuchów rozrządu oraz specjalistyczne narzędzia do pasków napędowych. Cały asortyment to całkowicie nowe urządzenia z gwarancją producenta dostępne w najniższej cenie rynkowej.

Najpopularniejsi producenci

Narzędzia do pasków i łańcuchów BLUE PRINT