Wybierz typ samochodu marki Porsche CAYENNE (9PA)
Części samochodowe do Porsche Cayenne 9PA
Porsche Cayenne to samochód typu SUV zaliczany do klasy wyższej (segment I) produkowany od 2002 roku. Był to pierwszy w historii niemieckiej marki model w tej klasie samochodów oraz pierwszy dostępny z silnikiem wysokoprężnym. Cayenne powstało w wyniku współpracy Porsche z Volkswagenem. Ciekawostką jest to, że Cayenne, o dziwo, to najpopularniejsze Porsche w Stanach Zjednoczonych.
Pierwsza generacja Porsche Cayenne pojawiła się w 2002 roku podczas paryskich targów samochodowych. Już na dzień dobry samochód został skrytykowany za kontrowersyjną stylistykę. Cayenne zbudowano w oparciu o platformę pochodzącą z Volkswagena Tourage, a bliskim kuzynek konstrukcyjnym Porsche było również Audi Q7. Samochód odznaczał się ogromną przestronnością wnętrza oraz, jak na Niemców przystało, bardzo dobrym, precyzyjnym wykończeniem, pomijając jednak jakość wykorzystanych w tym celu materiałów.
Jak na Porsche przystało, Cayenne pierwszej generacji otrzymało solidne, mocne jednostki napędowe, z których prym wiodły, oczywiście, silniki benzynowe. W ofercie niemieckiego producenta znalazły się jednostki o pojemności 3.2 VR6 o mocy 250 KM, 3.6 V6 o mocy 290 KM, 4.5 V8 o mocy 340 KM oraz najmocniejsze silniki o pojemności 4.5 V8 Turbo generujące 450 i 521 KM. Pojawiła się również, po raz pierwszy w historii marki, jednostka wysokoprężna V6 o pojemności 3.0 l i mocy 340 KM. Automatyczny napęd na cztery koła AWD był obsługiwany, w zależności od wersji silnikowej, przez 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniowy automat.
Porsche Cayenne, dzięki swoim gabarytom, oferowało nie tylko dużo miejsca w kabinie, ale również w przedziale bagażowym. Przestrzeń załadunkowa niemieckiego SUV-a zapewniała 540 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy ładowność zwiększała się do 1770 litrów pojemności. Zastosowanie napędu na cztery koła oraz możliwości regulacji prześwitu zawieszenia pozwalało Cayenne w sposób zadowalający radzić sobie podczas jazdy po niewymagający bezdrożach oraz nieutwardzonych drogach.
W 2006 roku Porsche zaprezentowało wersję Cayenne Turbo S z silnikiem o mocy 520 KM, które miało skutecznie rywalizować z Mercedesem ML 63 AMG. Cayenne stało się również rekordzistą w prędkości maksymalnej samochodów typu SUV i mogło jechać z doczepioną przyczepą nawet 214 km/h.
Zalety:
- osiągi
- przestronne wnętrze
- duży bagażnik
- bogate wyposażenie większości egzemplarzy
- zadowalające właściwości terenowe
- zawieszenie pneumatyczne
Wady:
- duże spalanie
- cena
- wysokie koszty utrzymania
- awaryjne niektóre jednostki napędowe (np. 4.5 V8)
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
3.0 TDI | M 05.9D | olej napędowy | 2009.02 - 2010.09 | 2967 | 176 | 240 |
3.2 | M02.2Y | benzyna | 2003.10 - 2007.09 | 3189 | 184 | 250 |
3.2 | M02.2Y | - | ||||
3.6 | M 55.01 | benzyna | 2007.02 - 2010.09 | 3598 | 213 | 290 |
GTS 4.8 | M 48.01 | benzyna | 2007.10 - 2010.09 | 4806 | 298 | 405 |
S 4.5 | M 48.00 | benzyna | 2002.09 - 2007.09 | 4511 | 250 | 340 |
S 4.8 | M 48.01 | benzyna | 2007.02 - 2010.09 | 4806 | 283 | 385 |
Turbo 4.5 | M 48.50 | benzyna | 2002.09 - 2007.09 | 4511 | 331 | 450 |
Turbo S 4.5 | M 48.50T | benzyna | 2006.03 - 2007.09 | 4511 | 383 | 521 |
Turbo S 4.5 | M 48.50S | benzyna | 2004.01 - 2007.09 | 4511 | 368 | 500 |
Turbo S 4.8 | M 48.51 | benzyna | 2007.02 - 2010.09 | 4806 | 368 | 500 |
Turbo S 4.8 | M 48.51 | benzyna | 2008.08 - 2010.09 | 4806 | 404 | 550 |
Turbo S 4.8 | M 48.51 | benzyna | 2007.02 - 2010.09 | 4806 | 397 | 540 |