Dodatkowe informacje o Wentylator chłodnicy silnika 47240 NRF
Parametry | |
Napięcie [V]: | 12 |
Moc znamionowa [W]: | 225 |
Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: | 315 |
Liczba łopatek wentylatora: | 6 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge) |
Ogrzewanie/chłodzenie: | Pojedynczy wentylator |
Kształt: | Owalny |
Ilość biegunów: | 2 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
4SEASONS | 309177 |
AKS DASIS | 088003N |
AUTOGAMMA | GA201038 |
AVA | FT7528 |
DENSO | DER09018 |
FIAT | 46799413 |
FIAT | 51732069 |
FIAT | 51764532 |
FIAT | 51829971 |
FRIGAIR | 05041062 |
HELLA | 8EW351149011 |
JDEUS | EV111050 |
MAHLE | CFF350000P |
NISSENS | 85150 |
TYC | 809-1016 |
VALEO | 698788 |
VEMO | V24011294 |
WEZEL | 1709747 |
Dowiedz się więcej:
Nie włącza się wentylator chłodnicy. Co to może oznaczać? Które elementy wymagać będą wymiany?
Co warto wiedzieć o sprzęgle wiskotycznym, jego naprawie, wymianie i wyborze nowego?
Jak rozpoznać objawy uszkodzenia sprzęgła wiskotycznego? Dlaczego nowe sprzęgła czasem nie działają?
Od czego zależy kolor płynu chłodniczego? Jaki kolor płynu do chłodnic wybrać i jakie ma to znaczenie dla samochodu?
Jak dbać o układ chłodzenia silnika, by ten nie zawodził nawet w największe upały? Jakich preparatów można w tym celu używać?
Gdzie i jak wlewać płyn chłodniczy w samochodzie? Wymiana płynu chłodniczego krok po kroku
Płukanie układu chłodzenia. Zobacz, jak i dlaczego warto to robić
Opinie o Wentylator chłodnicy silnika 47240 NRF
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Dobry tłumik. Wiedziałem, że ten model sprawdzi się idealnie w mojej Skodzie. Jest prosty w montażu i w 100% spełnia swoją funkcję.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Udało mi się znaleźć ten wentylator w świetnej cenie własnie na tej stronie. Produkt przyszedł szybko, solidnie zapakowany, a wysyłkę miałem za darmo. Polecam i pozdrawiam
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Trwałość produktu poniżej akceptowalnej. Nie można reklamować bo sam montowałem, a nie ma tam co zepsuć. Nie polecam części.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wentylator chłodnicy silnika 47240
Wentylator chłodnicy i Sprzęgło wiskozowe
Będąca elementem układu chłodniczego chłodnica musi utrzymywać odpowiednio niską temperaturę, aby zapewniać ochłodzenie jednostce napędowej. W trudnych warunkach, na przykład podczas długotrwałej jazdy w korku, chłodnica nie jest odpowiednio ochładzana powietrzem z zewnątrz, przez co konieczne jest uruchomienie wentylatora chłodnicy. Istnieją modele elektryczne, jednak zdecydowanie częściej wentylator ten działa dzięki połączeniu ze sprzęgłem wiskozowym przekazującym moment obrotowy z pompy wody.
Wentylator i sprzęgło wiskozowe to połączenie, dzięki któremu następuje oszczędność energii, a także unika się nadmiernej eksploatacji silnika. Powyższe jest możliwe dzięki temu, że wentylator chłodnicy pracuje tylko wtedy, gdy jest to konieczne ze względu na podniesienie temperatury. Bezpośrednio za włączenie wentylatora odpowiada termowłącznik. Kontroluje on temperaturę płynu chłodzącego i w sytuacji, gdy osiągnie ona określony poziom, daje sygnał do uruchomienia wentylatora. Sprzęgło wiskozowe natomiast natychmiastowo przekazuje moment obrotowy, przez co wentylator zaczyna pracować z prędkością podobną do wirnika pompy wody.
Najczęściej występujące awarie wentylatora, to mechaniczne uszkodzenie łopatki oraz usterka termowłącznika. Oczywiście usterce może ulec również sprzęgło wiskozowe, co także powoduje zatrzymania pracy wentylatora. Niesprawność jest łatwa do wykrycia ze względu na hałas wydobywający się spod maski. Awaria wymaga wizyty w warsztacie i wymiany układu lub którejś z jego części.
NRF
NRF to od ponad 90 lat jeden z liderów wśród dostawców układów chłodniczych dla silników samochodowych. Specjalnością firmy jest produkcja zaawansowanych technologicznie chłodnic. Urządzenia chłodzące montowane w pojazdach mechanicznych to główny obszar działania przedsiębiorstwa NRF. W czasie wielu lat obecności na rynku firma zbudowała wizerunek solidnej, dbającej drobiazgowo o najwyższą jakość oferowanych produktów.
Oprócz chłodnic, NRF oferuje również szereg innych produktów chłodniczych do samochodów. W asortymencie pojawiają się między innymi wentylatory chłodnic, a także pojedyncze łopatki do wentylatorów. Ponadto, firma wyspecjalizowała się również w produkcji chłodnic oleju oraz chłodnic EGR. Co więcej, na rynku pojawia się także coraz więcej intercoolerów marki NRF. Producent stale rozwija swoją ofertę, rozbudowując listę oferowanych produktów. Rozwój dotyczy zarówno nowych typów części, jak i wprowadzania do obrotu kolejnych modeli podzespołów, które od dłuższego czasu znajdują się w asortymencie. Obecnie liczba referencji przekracza już 8000 i wciąż rośnie, w ciągu kilku ostatnich lat notując najwyższe wzrosty w historii firmy.
NRF to firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych na rynek wtórny. Obszar działania przedsiębiorstwa obejmuje głównie Europę i Azję. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są na obu kontynentach, podobnie jak 19 magazynów należących do NRF, niemniej produkty dystrybuowane są również w innych częściach świata. Warto także wspomnieć o pracach badawczych, regularnie prowadzonych w centrach należących do NRF. Firma dokłada wszelkich starań, aby zatrudniać tylko najlepiej wykwalifikowanych inżynierów, którzy nadzorują procesy produkcyjne oraz udoskonalają produkty marki NRF.
Cechy Cześci
Tarcza hamulcowa wentylowana - Typ tarczy hamulcowej, w której pomiędzy dwoma talerzami części ścieralnej, znajduje się odstęp, dzięki któremu tarcza jest chłodzona podczas jazdy, a w przypadku hamowania gorące powietrze wyrzucane jest na zewnątrz podzespołu dzięki ułożonym pomiędzy talerzami, słupkom kierunkowym.