Dodatkowe informacje o Tarcza sprzęgła 881861999793 SACHS (ZF SRE)
Parametry | |
Profil piasty: | 20,3x22,1-28N |
Ilość zębów: | 28 |
Parametr: | 228T |
Średnica [mm]: | 228 |
Max. przenoszony moment obrotowy silnika [Nm]: | 550 |
Rodzaj sprzęgła: | Tarcza sprzęgła ze sprężyn. skrętnym z organ. okładzinami |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.P. | HB 9486 |
A.P. | HB 9490 |
A.P. | HB6410 / 25281 |
A.P. | HB9482 / 337782 |
A.P. | HB9490 / 23472 |
AUDI | 023 141 031 B |
AUDI | 023 141 031 C |
AUDI | 023 141 031 D |
AUDI | 023 141 031 E |
AUDI | 023 141 031 F |
AUDI | 023 141 031 G |
AUDI | 023 141 031 H |
AUDI | 023 141 031 K |
AUDI | 028 141 035 A |
AUDI | 028 141 035 B |
AUDI | 028 141 035 C |
AUDI | 037 141 032 J |
AUDI | 037 141 032 K |
AUDI | 037 141 032 L |
AUDI | 037 141 032 M |
AUDI | 037 141 032 S |
AUDI | 037 141 032 T |
AUDI | 037 141 033 |
AUDI | 037 141 033 A |
AUDI | 037 141 033 B |
AUDI | 037 141 033 F |
AUDI | 037 141 033 K |
AUDI | 037 141 033 L |
AUDI | 037 141 034 A |
AUDI | 037 141 034 B |
AUDI | 038 141 032 |
AUDI | 074 141 031 E |
AUDI | 074 141 031 G |
AUDI | 074 141 031 H |
AUDI | 074 141 031 L |
AUDI | 074 141 031 M |
AUDI | 074 141 031 N |
AUDI | 074 141 031 P |
HAVAM | AP3025 |
HAVAM | AP3539 |
HAVAM | AP4337 |
LUK | 323 0258 20 |
LUK | 323 0259 10 |
LUK | 323 0259 20 |
LUK | 323 0265 20 |
LUK | 323 0275 10 |
LUK | 323 0278 10 |
LUK | 323 0279 10 |
LUK | 323 0279 11 |
LUK | 323 0280 10 |
LUK | 323 0339 10 |
LUK | 323 0389 10 |
LUK | 323 0567 10 |
SACHS | 18 1862 277 031 |
SACHS | 18 1862 277 201 |
SACHS | 18 1862 277 301 |
SACHS | 18 1862 277 302 |
SACHS | 18 1862 277 402 |
SACHS | 18 1862 338 001 |
SACHS | 18 1862 340 301 |
SACHS | 18 1862 340 302 |
SACHS | 18 1862 340 303 |
SACHS | 18 1862 340 304 |
SACHS | 18 1862 340 305 |
SACHS | 18 1862 351 201 |
SACHS | 18 1862 351 203 |
SACHS | 18 1862 351 303 |
SACHS | 18 1862 393 001 |
SACHS | 18 1862 393 031 |
SACHS | 18 1862 393 101 |
SACHS | 18 1862 393 201 |
SACHS | 18 1862 393 202 |
SACHS | 18 1862 393 302 |
SACHS | 18 1862 393 343 |
SACHS | 18 1862 464 001 |
SACHS | 18 1878 000 184 |
SACHS | 18 1878 000 185 |
SACHS | 18 1878 004 028 |
SACHS | 18 1878 043 141 |
SACHS | 181862277031 |
SACHS | 181862393031 |
SACHS | 86 1862 277 031 |
SACHS | 86 1862 393 031 |
SACHS | 86 1862 393 343 |
SACHS | 86 1878 043 141 |
SACHS | SD780 |
SEAT | 028 141 035 C |
SEAT | 037 141 032 L |
SEAT | 038 141 032 |
SEAT | 038 141 032 X |
SKODA | 028 141 035 B |
SKODA | 028 141 035 C |
SKODA | 038 141 032 |
SKODA | 038 141 032 X |
VALEO | 803199 |
VW | 021 141 031 B |
VW | 021 141 031 C |
VW | 021 141 031 D |
VW | 021 141 031 E |
VW | 021 141 031 K |
VW | 021 141 031 L |
VW | 023 141 031 B |
VW | 023 141 031 C |
VW | 023 141 031 D |
VW | 023 141 031 E |
VW | 023 141 031 F |
VW | 023 141 031 G |
VW | 023 141 031 H |
VW | 023 141 031 K |
VW | 028 141 035 A |
VW | 028 141 035 B |
VW | 028 141 035 C |
VW | 037 141 032 J |
VW | 037 141 032 K |
VW | 037 141 032 L |
VW | 037 141 032 M |
VW | 037 141 032 S |
VW | 037 141 032 T |
VW | 037 141 033 |
VW | 037 141 033 A |
VW | 037 141 033 B |
VW | 037 141 033 C |
VW | 037 141 033 D |
VW | 037 141 033 F |
VW | 037 141 033 G |
VW | 037 141 033 K |
VW | 037 141 033 L |
VW | 037 141 033 M |
VW | 037 141 033 N |
VW | 037 141 034 A |
VW | 037 141 034 B |
VW | 038 141 032 |
VW | 038 141 032 X |
VW | 044 141 031 M |
VW | 044 141 031 N |
VW | 044 141 031 P |
VW | 044 141 031 Q |
VW | 044 141 031 R |
VW | 044 141 031 S |
VW | 044 141 031 T |
VW | 044 141 032 |
VW | 044 141 032 E |
VW | 044 141 032 F |
VW | 044 141 032 H |
VW | 044 141 032 J |
VW | 044 141 032 K |
VW | 044 141 032 L |
VW | 044 141 032 M |
VW | 044 141 032 N |
VW | 044 141 032 P |
VW | 074 141 031 E |
VW | 074 141 031 F |
VW | 074 141 031 G |
VW | 074 141 031 H |
VW | 074 141 031 L |
VW | 074 141 031 M |
VW | 074 141 031 N |
VW | 074 141 031 P |
Dowiedz się więcej:
Jak ocenić stan tarczy sprzęgła?
Jak założyć tarczę sprzęgła?
Kiedy wymienić okładziny cierne tarczy sprzęgła?
Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
Sprzęgło DSG, jego budowa i działanie. Ile kosztuje wymiana sprzęgła w skrzyni DSG?
Jak rozpoznać objawy zużytego wysprzęglika? Czym różnią się od objawów zużytej pompki sprzęgła?
Opinie o Tarcza sprzęgła 881861999793 SACHS (ZF SRE)
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Tarcza sprzęgła 881861 999793
Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
SACHS (ZF SRE)
Sachs to przedsiębiorstwo znane już od końca XIX wieku. Na początku w fabryce niemieckiego producenta powstawały głównie rowery. Z czasem wprowadzono również produkcję motocykli, a niedługo później powstały pierwsze części samochodowe Sachs. Dzisiaj marka Sachs należy do międzynarodowego przedsiębiorstwa ZF Service. Dlatego też części samochodowe Sachs często są określane również jako części Sachs ZF lub Sachs ZF SRE. Dzisiaj katalog części Sachs ZF jest bardzo bogaty. Producent oferuje komponenty z różnych kategorii. Niemniej jednak na szczególne wyróżnienie zasługują dwie kategorie produktowe: amortyzatory Sachs oraz sprzęgła Sachs. Najnowocześniejsze elektronicznie sterowane zawory sprawiają, że zawory Sachs zapewniają najwyższy możliwy komfort jazdy. Natomiast sprzęgło Sachs ZF jest niezrównane w tłumieniu drgań oraz niwelowaniu hałasu. Niezmiennie od początku działalności firma posiada swoją główną siedzibę w Niemczech. Jednak od wielu dekad przedsiębiorstwo dystrybuuje swoje produkty do licznych krajów na całym świecie. Umożliwiają to między innymi oddziały firmy ulokowane w Ameryce Południowej i Północnej. Możliwość korzystania z sieci dystrybucyjnej grupy ZF Service również pomaga w sprawnym dostarczaniu części samochodowych Sachs ZF w najdalsze zakątki świata.