Co wiesz o zbiorniku wyrównawczych płynu chłodzące

Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego odpowiedzialny jest za gromadzenie cieczy chłodzącej, skąd dostaje się ona do miejsc wymagających schładzania w trakcie pracy jednostki napędowej. W wielu przypadkach, zbiorniczek wyrównawczy wykonany jest z półprzezroczystego tworzywa, co umożliwia kontrolę aktualnego poziomu płynu chłodniczego bez potrzeby odkręcania korka. Na bokach zbiorniczka powinny znajdować się dwie wartości – min. oraz max. Jeżeli aktualny poziom płynu chłodniczego znajduje się pomiędzy tymi dwiema wartościami, to możliwa jest prawidłowa praca jednostki napędowej.

Uzupełnianie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego następuje poprzez odkręcenie korka, a następnie dolanie prawidłowo dobranej cieczy chłodzącej tak, aby po dolaniu nie przekraczała wartości maksymalnej, wskazanej na ścianie zbiornika. Pamiętajmy jednak, że w trakcie pracy jednostki napędowej zbiornik wyrównawczy pracuje pod ciśnieniem, a płyn chłodniczy nagrzewa się, przez co najlepiej będzie kontrolować jego poziom na wyłączonym i zimnym silniku.