Promocje

67 zł
Cena katalogowa 149
ASHIKA
Siłownik sprzęgła do: Honda Accord V 2.0 i S, Honda Accord V 2.2 i VTEC, Honda Prelude V 2.2 16V
203 zł
Cena katalogowa 319
BOSCH
Siłownik sprzęgła do Mercedes-Benz Sprinter 212D, 214, 214 NGT, 310D 4x4, 408D, 412D, 414D
73 zł
Cena katalogowa 149
FEBI BILSTEIN
Siłownik sprzęgła do: Mercedes-Benz 190 2.0, C W202 220D, E W124 200E, E W124 300E, E W124 260E
80 zł
Cena katalogowa 149
TOPRAN
Siłownik sprzęgła Volkswagen Transporter III 1.6, 1.6D, 1.6 TD, 2.0, 2.1, 2.1 CAT, 2.1i
137 zł
Cena katalogowa 229
SACHS
Siłownik sprzęgła do: Audi A3 1.4 TSI, Audi A3 1.4 TFSI, Seat Altea XL 1.9 TDI, Skoda Yeti 1.2 TSI

Cylinder sprzęgła

Kilkanaście lat temu za prawidłowe działanie sprzęgła odpowiadała linka sprzęgła, jednak jej pęknięcie oznaczało tylko jedno – unieruchomienie samochodu. Na szczęście, obecnie stosuje się układy hydrauliczne, które są o wiele bardziej niezawodne oraz komfortowe. Odpowiada za to m.in. cylinder roboczy sprzęgła.

Nieprawdziwym jest stwierdzenie, że po naciśnięciu pedału sprzęgła ulega ono włączeniu. Sprzęgło to jeden z tych elementów samochodu, które jest włączone na stałe, a jego sterowanie, czyli naciśnięcie pedału, ma na celu wyłączenie sprzęgła.

Układ hydrauliczny sprzęgła składa się kilku podstawowych elementów, jednak najważniejszymi w całym układzie są: pompka sprzęgła oraz siłownik sprzęgła, nazywany inaczej wysprzęglikiem. Jego głównym zadaniem jest naciskanie na sprężynę talerzową koła dociskowego w taki sposób, aby napęd został rozłączony. W pełni hydraulicznych układach cylinder sprzęgła jest umieszczony centralnie oraz połączony z łożyskiem wyciskowym. Taki siłownik jest oznaczony skrótem CSC (ang. Concentric Slave Cylinder).

W sklepie internetowym iParts.pl znajdują się wysokiej klasy siłowniki sprzęgła wykonane z najlepszych materiałów. Dostępne są podzespoły zarówno do układów w pełni hydraulicznych, jak i półhydraulicznych.