Części Renault Thalia

Renault Thalia

Francuskie Renault Thalia pojawiło się jako zastępstwo rynkowe dla niezbyt popularnej serii 7. Samochód to przedstawiciel klasy aut miejskich zaliczanych do segmentu B. Model Thalia był produkowany od 2001 do 2013 roku. Prawdę mówiąc, jest to Renault Clio, ale w wersji sedan. Na niektórych rynkach motoryzacyjnych Thalia była sprzedawana jako Clio Symbol (m.in. w Turcji, Rumuni czy też Bułgarii) oraz jako Clio Sedan (Ameryka Południowa). Pomimo pewnych niedociągnięć technicznych i stylistycznych Renault Thalia okazała się sukcesem rynkowym francuskiego producenta.

Renault Thalia I (2000–2010)

Renault Thalia IPierwsza generacja Renault Thalia została po raz pierwszy zaprezentowana w 1999 roku. Samochód oparto na płycie podłogowej modelu Clio. W tym przypadku nazwa „Thalia” nie jest zobowiązująca. Samochód nie grzeszył urodą ani prestiżem. Jego najmocniejszą stroną była po prostu praktyczność.

Mogłoby się wydawać, że mała płyta podłogowa od hatchbacka nie zapewni zbyt dużej przestrzeni dla pasażerów. Nic bardziej mylnego. Thalia to model dość przestronnego samochodu, szczególnie dla osób siedzących z przodu. Na tylnej kanapie już nie było tak kolorowo. Bagażnik Thalii oferował 510 litrów pojemności. Zastosowane materiały wykończeniowe i części Renault Thalia pozostawiały wiele do życzenia, a całe wnętrze było dość toporne stylistycznie choć funkcjonalne. Producent zaproponował kupującym 3 wersje wyposażenia samochodu (Authentiqye, Expression, Dynamique). W standardzie kierowca otrzymywał m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów, regulację kierownicy czy też trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jak więc widać, francuski producent postawił przede wszystkim na bezpieczeństwo. Opcjonalnie można było doposażyć samochód np. w elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek czy też regulowane fotele. W najbogatszej wersji pojawił się również system ABS oraz wyświetlacz centralny.

Oferta silnikowa w Renault Thalia była dość uboga. Zaproponowano jedynie 4 jednostki napędowe – 1.4 8V o mocy 75 KM, 1.4 16V o mocy 98 KM, 1.6 16V o mocy 107 KM oraz silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 65 KM. Napęd na przednią oś przekazywała 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-stopniowa przekładnia manualna.

Renault Thalia I to ani demon prędkości, ani też samochód wyjątkowej urody. Miał być po prostu miejskim, praktycznym autkiem do codziennego użytku. Na rynku w szranki z francuskim sedanem stawały m.in. Fiat Albea, Honda City czy też Skoda Fabia.

Części Renault Thalia 1:

Renault Thalia II (2008–2013)

Renault Thalia IIDruga generacja Renault Thalia zadebiutowała na rynku w 2008 roku podczas moskiewskich targów samochodowych. Na niektórych rynkach motoryzacyjnych była znana również jako Renault Symbol. Samochód, jak poprzednio, zbudowano na płycie podłogowej pochodzącej od Renault Clio III. Tym razem Thalia stylistycznie odcięła się od wyglądu modelu Clio i wizerunkowo może się wydawać całkiem nowym samochodem.

Renault Thalia II była o 100 mm dłuższa od swojej poprzedniczki. Nie przełożyło się to jednak na przestrzeń pasażerską, szczególnie z tyłu. Nadal było dość ciasno dla osób zajmujących tylną kanapę. O dziwo, zmniejszyła się pojemność bagażnika do 506 litrów. Poprawiono nieznacznie wnętrze samochodu. Materiały i części Renault Thalia II były nadal tandetne i zapewne tanie. Dostępne były 3 wersje wyposażenia (Authentique, Alize, All Inclusive). W standardzie oferowano ABS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, zagłówki w fotelach, system ISOFIX oraz elektroniczną blokadę rozruchu. Za odpowiednią dopłatą oferowano m.in. zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka, światła przeciwmgłowe, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację czy też komputer pokładowy.

Jeśli chodzi o paletę silników, to było bardzo ubogo. Trzy jednostki benzynowe – 1.2 16V o mocy 75 KM, 1.4 16V o mocy 100 KM oraz silnik 1.6 16V o mocy 105 KM, a także jeden motor wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 85 KM. Napęd na przednią oś był przenoszony za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Renault Thalia II, podobnie jak pierwsza generacja, nie był demonem prędkości, lecz niewielkim, oszczędnym samochodzikiem za rozsądne pieniądze. Tego samochodu nie kupowało się z miłości, lecz z rozsądku.

Części Renault Thalia 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Renault Thalia