Części Hyundai i30

Hyundai i30

Hyundai i30 to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), który został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Był to pierwszy model z całej serii samochodów południowokoreańskiego koncernu oznaczony symbolem „i”. Nowy Hyundai został oparty na płycie podłogowej pochodzącej od Kia Ceed i odziedziczył również od niej wiele rozwiązań zarówno konstrukcyjnych, jak i technicznych. Hyundai i30 to udana konstrukcja, która przypadła do gustu kierowcom i ekspertom rynku motoryzacyjnego. Magazyn „Stuff” wybrał model i30 najlepszym samochodem rodzinnym, natomiast w Australii Hyundai i30 został Samochodem Roku 2008. Obecnie produkowana jest trzecia generacja modelu i30.

Hyundai i30 I (2007–2012)

Hyundai i30 IPierwsza generacja Hyundaia i30 pojawiła się w 2007 roku jako 5-drzwiowy hatchback. Jeszcze w tym samym roku, podczas salonu samochodowego w Seulu, zaprezentowano model i30 w wersji kombi z oznaczeniem CW. W stanach Zjednoczonych wersja CW była sprzedawana jako Elantra Touring. Projektem nowego samochodu południowokoreańskiego koncernu zajął się zespół z europejskiego centrum Hyundai w Niemczech pod kierownictwem Thomasa Burkle. Samochód zbudowano na płycie podłogowej wykorzystanej wcześniej w modelu Kia Ceed.

Nadwozie i30 cechowało się spokojnymi, stonowanymi liniami, które dla niektórych wydawały się zbyt nudne i mało oryginalne. Na plus na pewno zasługuje wnętrze Hyundaia, które pod względem ilości dostępnego miejsca dla pasażerów było jednym z najlepszych w swojej klasie. Również zastosowane materiały oraz części w Hyundai i30 I były na dość dobrym poziomie, jak na tamte czasy oraz segment samochodu. Do minusów można zaliczyć mały bagażnik, który poświęcono na rzecz komfortu w kabinie pasażerskiej, ale coś za coś. Producent zaoferował kierowcom aż 8 wersji wyposażenia (Base, Base Plus, Classic, Classic Plus, Comfort, Style, Premium oraz Blue dla modelu i30U).

Pod maską Hyundai i30 I montowano gamę silników benzynowych DOHC o pojemności 1.4 i mocy 109 KM, 1.6 o mocy 122 i 126 KM oraz 2.0 o mocy 143 KM, a także jednostki wysokoprężne CRDI o pojemności 1.6 i mocy 90 i 115 KM oraz 2.0 o mocy 140 KM. Silniki współpracowały z 4-biegową przekładnią automatyczną, a także 5- i 6-biegową skrzynią manualną. Napęd i30 był przenoszony na przednią oś.

Hyundai i30 I konkurował na ówczesnym rynku motoryzacyjnym m.in. z Fiatem Bravo, Fordem Focusem, Hondą Civic, Mazdą 3, Oplem Astrą czy też Peugeotem 308.

Części Hyundai i30 1:

Hyundai i30 II (2011–2017)

Hyundai i30 IIPo niewątpliwym sukcesie rynkowym Hyundaia i30 południowokoreański koncern poszedł za ciosem i w 2011 roku zaprezentował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie drugą generację swojego kompaktu. Za projekt nowego i30 ponownie był odpowiedzialny Thomas Burkle. Druga generacja Hyundaia i30 również została oparta na rozwiązaniach zaczerpniętych z Kia Ceed, w tym na płycie podłogowej J4 Platform. Samochód był dostępny w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback oraz jako 5-drzwiowe kombi.

Wizerunkowo Hyundai i30 II nawiązywał do stylistycznej filozofii południowokoreańskiego koncernu „Fluidic sculpture” oraz modelu Elantra V, a koncepcyjnie do prototypu ix-onix z 2009 roku oraz Hyundaia i40. W 2014 roku samochód przeszedł niewielki face lifting. Modyfikacjom poddano m.in. osłonę chłodnicy oraz felgi, a także wprowadzono trzy nowe kolory nadwozia.

Hyundai i30 II doczekał się swojej sportowej wersji. W 2014 roku zaprezentowano model i 30 Turbo, który napędzał silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 186 KM i 265 Nm. Jednostka ta rozpędzała samochód od 0 do 100 km/h w 8 sekund i umożliwiała osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 219 km/h.

Pod maską standardowych wersji i30 drugiej generacji montowano 3 silniki benzynowe: 1.4 MPI o mocy 100 KM, 1.6 MPI o mocy 120 KM oraz 1.6 T-GDI o mocy 132 KM. Również 3 propozycje przygotował producent odnośnie jednostek wysokoprężnych. Do dyspozycji kierowców były silniki 1.4 CRDI o mocy 90 KM, 1.6 CRDI o mocy 100 KM oraz 1.6 CRDI o mocy 128 KM. Napęd na przód w Hyundaiu i30 II był przekazywany za pomocą 6-biegowego automatu lub 6-biegowej przekładni manualnej.

Części Hyundai i30 2:

Hyundai i30 III (od 2016 roku)

Hyundai i30 IIITrójeczka Hyundaia i30 pojawiła się na salonach motoryzacyjnych we Frankfurcie pod koniec 2016 roku. Samochód bazuje na zmodernizowanej koncepcji stylistycznej marki, czyli na „Fluidic sculpture 2.0”. Tym razem projektem 3-generacji Hyundaia i30 zajął się główny stylista Hyundai Motor oraz Kia Motors, Peter Schreyer. Samochód zbudowano na płycie podłogowej J4 Platform, a więc tej samej, której użyto podczas projektowania poprzedniej generacji auta. Model i30 III jest oferowany jako 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy liftback.

Stylistycznie Hyundai i30 stał się bardziej stonowanym, kanciastym i mniej obłym samochodem niż inne modele tej marki. Elementem rozpoznawczym nowego i30 jest na pewno duży, sześciokątny grill. Zastosowane materiały oraz części Hyundai i30 III są niezłej jakości i dobrze spasowane. Nic nie trzeszczy i nie stuka, choć producent nie stronił od plastikowych wykończeni we wnętrzu. W kokpicie zamontowano pokaźny ekran dotykowy, który pozwala obsługiwać m.in. radio, nawigację i klimatyzację. Hyundai i 30 oferuje kierowcy bagażnik o pojemności 395 litrów.

Oferta silnikowa jest dość uboga. Producent zaproponował użytkownikom jedynie trzy jednostki benzynowe oraz jednego diesla. Dostępne benzyniaki to motory 1.4 MPI o mocy 100 KM, 1.0 T-GDI o mocy 120 KM oraz 1.4 T-GDI o mocy 140 KM. Jednostka wysokoprężna to silnik o pojemności 1.6 o mocach 95, 110 i 136 KM. Napęd na przód obsługuje 6-biegowy automat lub 6-biegowa przekładnia manualna.

Zaletami nowego Hyundaia i30 jest na pewno przestronne wnętrze oraz bardzo dobre zawieszenie, która gwarantuje stabilną oraz komfortową podróż. Do wad można zaliczyć stosunkowo wysoką cenę.

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Hyundai i30