Części Audi TT

Audi TT II (2006-2014)

Audi TT IIDruga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku podczas paryskiego salonu samochodowego. Tym razem za deską kreślarską zasiadł sam Walter de’Silva, wydając na motoryzacyjny świat czteromiejscowe coupe o nieco większych niż w poprzedniej generacji gabarytach. Dodatkowo odchudzono całą konstrukcję oraz zwiększono jej sztywność o 50 proc. w porównaniu z pierwszym TT dzięki oparciu nadwozia na ramie przestrzennej. Samochód nadal był oferowany jako 2-drzwiowe coupe oraz 2-drzwiowy roadster.

Główną wadą pierwszej generacji modelu TT były właściwości jedne samochodu. Audi, podczas szybkiej jazdy, zachowywało się na drodze nieobliczalnie. Dlatego też głównym celem projektantów było wyeliminowanie tej dysfunkcji z nowego Audi. Cel ten udało się zrealizować poprzez m.in. zwiększenie rozstawu osi, co znacznie poprawiło stabilność auta podczas jazdy. Obniżono również środek ciężkości, a aluminiowa rama przestrzenna zwiększyła sztywność nadwozia (Audi Space Frame). Auto otrzymało tylny spoiler, który wysuwał się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h. Dodatkowo Audi TT można było opcjonalnie wyposażyć w zawieszenie Magnetic Ride z regulowaną siłą resorowania amortyzatorów.

O dziwo, już od pierwszej generacji samochód stylistycznie bardziej przypadł do gustu kobietom oraz młodym kierowcom, jednak dzięki bardziej agresywnym i sportowym liniom II-generacji mógł się podobać także męskiej części klientów. Materiały oraz części Audi TT II były bardzo dobrej jakości, zapewniając odpowiednią ergonomię oraz wygodę podróżowania w kokpicie auta.

Pod maską pracowała cała gama silników, w głównej mierze benzynowych. Dostępne były jednostki 1.8 TFSI o mocy 160 KM, 2.0 TFSI o mocy 200 i 211 KM, 2.0 TDI quattro o mocy 170 KM, 3.2 quattro o mocy 250 KM, 2.0 TFSI quattro o mocy 272 KM, 2.5 TFSI quattro o mocy 340 KM oraz silnik 2.5 TTRS Plus TFSI quattro o mocy 360 KM. Przedni napęd lub napęd quattro, w zależności od wersji, obsługiwany był przez 6-biegową skrzynię manualną lub 6- i 7-stopniową przekładnię S-tronic.

Druga generacja Audi TT było zdecydowanie lepszą konstrukcją od poprzedniczki. Podwozie oraz zawieszenie samochodu zaadaptowano z Audi A3. Zastosowano również sprzęgło lepkościowe Haldex w napędzie na cztery koła, co jeszcze bardziej poprawiło właściwości jezdne auta. Model TT prowadził się znakomicie, dając mnóstwo emocji podczas jazdy przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa.

Części Audi TT 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Audi TT

Audi TT

Mały samochód sportowy, czyli Audi TT, to auto z segmentu G o nadwoziu typu coupe lub roadster. Samochód trafił do produkcji w 1998 roku, jednak jego geneza sięga roku 1995, kiedy to na salonie samochodowym we Frankfurcie po raz pierwszy zaprezentowano niewielkie coupe Audi pod nazwą TT. Pojawienie się tego modelu wywołało sporą sensację, a oryginalna stylistyka samochodu zaszokowała publiczność. Nazwę nowego audi zaczerpnięto od wyścigu „Tourist Trophy”, który odbywa się każdego roku na wyspie Man, należącej do archipelagu Wysp Brytyjskich. W 2007 roku samochód został nagrodzony tytułem World Design Car of the Year. Od 2014 roku produkowana jest trzecia generacja Audi TT.

Audi TT I (1998-2006)

Audi TT IAudi TT trafiło do sprzedaży we wrześniu 1998 roku jako 2-drzwiowe coupe oraz 2-drzwiowy roadster. Ludżmi odpowiedzialnymi za projekt stylistyczny modelu TT byli Freeman Thomas oraz Peter Schreyer. Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co np. VW Golfa czy też Skodę Octavię. Początkowo model TT był dostępny wyłącznie jako 2-drzwiowe coupe. Dopiero w 1999 roku zaprezentowano wersje roadster

Jak przystało na mały, 2-drzwiowy samochód sportowy we wnętrzu nie można było się spodziewać fajerwerków. Zastosowane materiały oraz części Audi TT były na dobry poziomie, zapewniając funkcjonalność oraz wygodę podróżowania. Wszystko było pod ręką, a poszczególne elementy zostały odpowiednio spasowane. Nietuzinkowa stylistyka w połączeniu z koncepcją małego sportowego coupe przypadła do gustu szczególnie Amerykanom. Samochód nie tylko nieźle wyglądał, ale również zapewniał frajdę z jazdy.

Strzałem w dziesiątkę niemieckiego producenta okazały się jednostki napędowe Audi TT. Sztandarowym silnikiem montowanym w samochodzie był motor 1.8 T o mocy od 150 do 190 KM. Dostępne były również jednostki 1.8 T quattro oraz 1.8 T quattro Sport, które generowały odpowiednio 225 oraz 240 KM. Najmocniejszą jednostką montowaną w Audi był silnik 3.2 VR6 quattro o mocy 250 KM. Jak na tak małe i lekkie auto ten silnik zapewniał naprawdę spore emocje podczas jazdy. Z oferowanymi jednostkami współpracowały 5- i 6-biegowa skrzynia manualna, 6-biegowy półautomat oraz 6-stopniowa przekładnia S-tronic.

W Audi TT zastosowano zawieszenie przednie zbudowane z wahaczy poprzecznych, amortyzatorów teleskopowych oraz poprzecznych stabilizatorów. Z tyłu znalazła się oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe oraz stabilizatory poprzeczne. Niestety, prowadzenie auta było jego największą wadą, jednak to nie zawieszenie było tego główną przyczyną. Samochód był bardzo podsterowny w zakrętach, czemu na pewno nie sprzyjał krótki rozstaw osi. Było to szczególnie odczuwalne w modelach pozbawionych napędu na cztery koła. Krótko mówiąc, Audi TT I w rękach mało doświadczonego kierowcy stawało się niebezpieczne na drodze. Ogólnie rzecz biorąc, było to bardzo dobrze skonstruowane auto, zapewniające niezłe osiągi i mnóstwo zabawy podczas jazdy.

Części Audi TT 1:

Audi TT III (od 2014 r.)

Audi TT IIITrzecia i zarazem najnowsza generacja Audi TT pojawiła się na rynku w 2014 roku podczas trwania genewskich targów motoryzacyjnych. Pod względem stylistycznym nowa odsłona Audi TT kontynuuje tradycje poprzednich generacji. Samochód zbudowano na płycie podłogowej MQB Platform pochodzącej od koncernu Volkswagen, na której to powstały również Audi A3 oraz VW Golf. Projektem stylistycznym auta zajął się Jurgen Loffler.

W tym samym roku, co wersja standardowa modelu TT, pojawiła się również wersja sportowa Audi, nazwana TTS. Można ją było rozpoznać m.in. po czterech końcówkach układu wydechowego, 18-calowych felgach oraz dyfuzorze. Zaprezentowano także model koncepcyjny TT quattro Sport Concept, pod maską którego zamontowano silnik 2.0 TFSI o mocy, bagatela, 420 KM.

Audi TT III-generacji zachowało podobne gabaryty do poprzedniej wersji samochodu. TT-tka otrzymała m.in. nową, spłaszczoną atrapę chłodnicy czy też reflektory w technologii LED wyposażone w światła do jazdy dziennej. Dużą rewolucję przeszło wnętrze samochodu, w którym zainstalowano np. wirtualną deskę rozdzielczą z ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz umożliwia pokazanie nie tylko tradycyjnych zegarów i wskaźników, ale również pozwala wyświetlić funkcję komputera pokładowego, systemu multimedialnego czy też nawigacji. Wnętrze nowego kompaktu może się podobać. Materiały oraz części Audi TT III są bardzo dobrej jakości, a kokpit aż kipi nowoczesnością i funkcjonalnością. Dodatkowo spłaszczona od spodu kierownica mówi nam, że siedzimy w samochodzie o sportowych aspiracjach.

Co pod maską? Niemiecki producent poszedł nie na ilość, lecz na jakość. Dostępne są trzy silniki benzynowe TFSI. Dwa o pojemności 2.0 l, które generują moc 230 i 310 KM, a także motor 2.5 o niebotycznej mocy 400 KM w wersji TTRS. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazł się silnik TDI o pojemności 2.0 l i mocy 184 KM. W zależności od wersji napędowej, na przednią oś lub na wszystkie koła, montowana jest 6-biegowa skrzynia manualna lub 6-stopniowa przekładnia automatyczna S-tronic.

Audi TT to nie tylko wersja coupe, roadster czy też sport. W 2014 roku niemiecki producent zaprezentował również koncepcyjny model TT Offroad, a także model TT Sportback. Audi TT ma niewielką konkurencję na dzisiejszym rynku. W szranki TT-tką stają dziś BMW Z4 oraz Mercedes R172. Kolejną generację Audi TT producent planuje zaprezentować w 2021 roku.

Części Audi TT 3: