Wybierz typ samochodu marki Saab 9-3 (YS3F) (2002.09 - 2015.02)

Części samochodowe do Saaba 9-3 YS3F

Saab 9-3 to już właściwie legenda i zarazem wzór do naśladowania pod względem piękna, elegancji, luksusu i bezpieczeństwa. Pomimo upływu czasu, do dziś obok tego modelu nie można przejść obojętnie. Saab 9-3 zaliczany był do klasy średniej (segment D), jednak druga generacja samochodu awansowała już do grupy premium.

Saaba 9-3 II z oznaczeniem fabrycznym YS3F został pokazany motoryzacyjnemu światu w 2002 roku. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co Opla Vectrę, i śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że Saab jest bardziej luksusową i sportową wersją Opla. Model 9-3 oferowano jako 2-drzwiowy kabriolet, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Drugą generację Saaba zaprojektowali: Michael Mauer, Einar Hareide oraz Anders Gustafsson.

Samochód otrzymał typową dla Saaba stylistykę o dynamicznych i jednocześnie eleganckich liniach z typowym dla marki trójdzielnym wlotem powietrza z przodu. Oczywiście, charakterystycznym elementem szwedzkiej marki, którą można znaleźć we wnętrzu każdego z tych aut, jest stacyjka umieszczona na środkowej konsoli pomiędzy przednimi fotelami. Druga generacja modelu 9-3 zdecydowanie wyładniała, choć widać w niej bezpośrednie nawiązania do poprzedniej odsłony auta. Jest to nadal jeden z najdynamiczniej wyglądających sedanów w swojej klasie.

Saab 9-3 oferował bardzo pokaźną gamę dostępnych jednostek napędowych. Pierwsze skrzypce grały tutaj silniki benzynowe o pojemności od 1.8 do 2.8 l w wersji V6, które generowały moc od 122 do zacnych 280 KM. W palecie jednostek wysokoprężnych znalazły się głównie silniki TiD, TTiD oraz TiDS o pojemności 1.9 imocy od 120 do 179 KM, a także silnik 2.2 TiD o mocy 124 KM. W zależności od wersji silnikowej oferowano 5- i 6-stopniową skrzynię manualną lub 5- i 6-biegowy automat z funkcją zmiany biegów za pomocą łopatek w kole kierownicy.

O wnętrzu Saaba powiedziano już chyba wszystko i każdy, kto choć raz miał okazję w nim zasiąść, na pewno był zachwycony, a przynajmniej zadowolony. Użyte przez Szwedów materiały oraz części to absolutny Top, a detale i designerskie niuanse urzekają. W tym wnętrzu naprawdę można się poczuć luksusowo, jak na klasę premium przystało. Mówiąc subiektywnie, to jeden z najpiękniejszych samochodów w swej klasie od lat.

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1,8t B207E -
1,8t BioPower B207L -
1.8 i Z 18 XE -
1.9 TTiD Z 19 DTR, A 19 DTR -
1.9 TTiD A 19 DTR -
1.9 TTiD A 19 DTR -
1.9 TiD Z 19 DTH -
1.9 TiD Z 19 DT -
2.0 Turbo XWD B207R -
2.0 t B207G -
2.0 t B207L -
2.0 t A 20 NFT -
2.0 t B207R -
2.0 t B207R -
2.0 t Bio Power B207H -
2.0 t Bio Power A 20 NFT -
2.0 t BioPower B207M -
2.0 t BioPower B207R -
2.0 t BioPower B207L -
2.0 t BioPower XWD B207R -
2.0 t BioPower XWD A 20 NFT -
2.0 t BioPower XWD B207H -
2.0 t XWD A 20 NFT -
2.0 t XWD B207G -
2.0 t XWD B207R -
2.2 TiD D223L -
2.8 Turbo V6 LP9 -
2.8 Turbo V6 B284L -
2.8 Turbo V6 LP9 -
2.8 Turbo V6 XWD B284R -