Wybierz typ samochodu marki Peugeot 605 (6B) (1989.06 - 1999.09)

Przeczytaj informacje o Peugeot 605

Model 605 to pojazd osobowy klasy wyższej-średniej, należący do segmentu E, produkowany w latach 1989-1999. 605-tka miała zrekompensować niewypał, jakim okazał się poprzednik – model 604. Niestety i tym razem przedstawiciele francuskiej marki musieli obejść się smakiem. Choć zaprojektowany przez biuro Pininfarina, to nie podbił rynku aut luksusowych. Według wielu był zbyt podobny do modelu 405. Mnogość usterek stawia przed użytkownikiem wiele dylematów. Samochód znalazł jedynie około 255 tysięcy nabywców na przestrzeni 10 lat. Wynik ten jest jednym z najgorszych w historii marki.

Luksusowe na pierwszy rzut oka wnętrze, wysoki poziom wyposażenia, dobre prowadzenie – to wszystko mocne strony 605-ki. Słabym punktem okazuje się jednak deska rozdzielcza, której wykonanie jest poniżej przeciętnej. Problemem okazuje się także jakość użytych materiałów, co natychmiast zniszczyło początkowo dobrą, renomę samochodu. Od premiery minęło trzy lata, zanim zabrano się za modyfikacje. Niestety było za późno. Innym aspektem działającym na niekorzyść 605-ki jest zbyt duże podobieństwo do bardzo popularnego Peugeota 405. Dłuższy rozstaw osi, masywniejsza karoseria, bogatsze wyposażenie – niestety okazało się to zbyt mało, by model 605 mógł przewyższyć swojego poprzednika "bliźniaka".

Problem jakościowy to największe fatum modelu 605. Marki premium oferują zwykle doskonałą jakość wykonania każdej, najdrobniejszej części, a klienci z wyższych sfer zostali przyzwyczajeni do luksusu w każdym detalu. Producenci po prostu zawiedli. Deska rozdzielcza skrzypi i nie posiada w sobie nic, co mogło by kojarzyć się z luksusem. Osprzęt elektryczny często okazuje się niedomagający. Rozczarowują także awaryjna elektronika pokładowa i zawodne zawieszenie – a to tylko niektóre z mankamentów, które napotkamy w 605-ce.

Peugeot 605 w klasie premium był skończony. Auto zdecydowanie odstawało od niemieckich liderów. Znikoma popularność i słaba opinia sprawiły, że samochód momentalnie stracił na wartości. W ten sposób model 605 stał się osiągalny finansowo dla osób o niższym statusie społecznym, które dotychczas jeździły autami z segmentu D i śmiało można stwierdzić, że w tej klasie model odnalazł się doskonale. Gdyby ocenić 605-kę na tle innych pojazdów segmentu D, okaże się, że jest to niemal samochód idealny – przestronny, komfortowy, znakomicie wyposażony i świetnie się prowadzący a co najważniejsze tani.

Powyższy model odpowiednio serwisowany nie powinien dostarczać wielu problemów. Zazwyczaj psują się błahostki typu podnośniki szyb, elektroniczny termometr, czy też elektrycznie otwierany szyberdach. Jednostki napędowe sprawują się fenomenalnie i nie są awaryjne. Zdecydowanie do zalet można zaliczyć również brak korozji. Nie jest to jednak samochód klasy premium, to pewne.

Zalety:

  • Komfort jazdy
  • Przestronne wnętrze
  • Silnik i układ jezdny


Wady:

  • Awaryjność elektroniki pokładowej
  • Zawodne zawieszenie
  • Spore zużycie paliwa w mieście

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
2.0 -
2.0 -
2.0 RFZ (XU10J2Z) -
2.0 16V RFV (XU10J4R) -
2.0 Turbo RGY (XU10J2TE) -
2.0 Turbo RGX (XU10J2TE) -
2.1 D P9A (XUD11A) -
2.1 TD 12V PHZ (XUD11ATE), P8C (XUD11BTE) -
2.1 Turbo Diesel PHZ (XUD11ATE) -
2.5 Turbo Diesel THY (DK5ATE) -
3.0 SFZ (ZPJ/Z), UFZ (ZPJ) -
3.0 SKZ (ZPJ4/Z), UKZ (ZPJ4/Z) -
3.0 UFZ (ZPJ) -
3.0 SV 24 UKZ (ZPJ4/Z) -
3.0 V6 XFZ (ES9J4) -