Peugeot 406 CoupĂ© - dowiedz się więcej

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004 w zakładzie firmy Pininfarina. Osobowe CoupĂ© 406 zostało po raz pierwszy zaprezentowane na runku motoryzacyjnym na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 1997 roku. To godny  następca Peugeota 405 coupĂ©.

Z zewnątrz prezentuje się bardzo schludnie, oryginalnie i stylowo. Wszystko to zasługa włoskiego mistrza stylu, Pininfariny, słynącego z projektowania najbardziej stylowych aut na świecie. CoupĂ© 406 otrzymało tytuł najpiękniejszego CoupĂ© na świecie w roku 1997, bijąc konkurencję sporą przewagą głosów.

Wnętrze pojazdu, niestety, rozczarowuje kierowców nastawionych na sportowe użytkowanie pojazdu. Wersja CoupĂ© wygląda niemal identycznie co zwykła 406-tka, brak w niej typowych dynamicznych i agresywnych dodatków. Za przykład można podać deskę rozdzielczą, której brakuje polotu, jaki bije z zewnątrz pojazdu. Dla większości miłośników samochodów typu CoupĂ©  najważniejsza jest jednak przyjemność z prowadzenia i sportowe osiągi, a to model CoupĂ© 406 8C z pewnością wam zagwarantuje.

Fotele i miejsce za kierownicą są bardzo komfortowe i na zakrętach mocno się trzymają. Samochód jest 4-osobowy. O ile pasażerowie na przednich siedzeniach mogą cieszyć się wygodną jazdą, to ci z tylnej kanapy nieco mniej, ze względu na okrojoną ilość miejsca.

Peugeot 406 CoupĂ© zdecydowanie stawia na bezpieczeństwo. Standardowe wyposażenie to między innymi układ ESP (elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu), system wspomagania hamowania awaryjnego, tempomat (urządzenie, które pozwala utrzymać stałą prędkość pojazdu niezależnie od tego, czy pojazd porusza się po nawierzchni płaskiej, czy też pochyłej), zmienne wspomaganie w układzie kierowniczym, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.

Samochód, jak przy większości CoupĂ©, był produkowany głównie z silnikami benzynowymi, jednak po jakimś czasie do oferty wprowadzono również silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 HDI i mocy 133 KM. Są to jednak modele bardzo rzadko spotykane na rynku wtórnym, a oprócz tego o wiele droższe. Powstałe silniki dla modelu 406 to 2.0 16V (135 KM, 136 KM), 2.2 16V 158 KM, 3.0 V6 24V (190 KM, 207 KM) i wyżej wspomniany 2.2 HDI 16V.

Zalety:

  • Świetny design Pininfariny
  • 4-osobowy
  • Mała awaryjność
  • Tanie części mechaniczne
  • Dobre trzymanie się drogi


Wady:

  • Wnętrze
  • Drogie części blacharskie
  • Oświetlenie

Wybierz typ samochodu marki Peugeot 406 Coupe (8C) (1997.03 - 2005.02)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.8 benzyna 1997.10 - 1999.03 1761 82 112
2.0 16V RFV (XU10J4R) benzyna 1999.04 - 2004.09 1998 99 135
2.0 16V RFR (DEW10J4) benzyna 1999.01 - 2000.10 1997 99 135
2.0 16V RFV (XU10J4R) benzyna 1997.03 - 2004.12 1998 97 132
2.0 16V RFN (EW10J4) benzyna 2000.10 - 2004.12 1997 100 136
2.2 3FZ (EW12J4) benzyna 2002.03 - 2004.12 2230 116 158
2.2 HDI 4HX (DW12TED4/FAP) olej napędowy 2000.03 - 2004.12 2179 98 133
3.0 benzyna 2000.09 - 2002.12 2950 150 204
1.8 -
1.8 -
3.0 V6 XFX (ES9J4S) benzyna 2000.03 - 2004.12 2946 152 207
3.0 V6 24V XFZ (ES9J4) benzyna 1997.03 - 2004.12 2946 140 190