Krótko o modelu Peugeot 307

Samochód osobowy klasy kompaktowej, należący do niżej klasy średniej – segment C. Produkowany w latach 2001-2011, jako następca bardzo udanego Peugeota 306. Bardzo szybko zdobył uznanie wśród użytkowników marki, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku w 2002 roku. Oprócz modelu podstawowego hatchback, pojawiły się również kombi ze szklanym dachem i oddzielnymi fotelami z tyłu oraz cabrio-coupĂ© ze składanym, dzielonym, sztywnym dachem, chowanym pod pokrywą bagażnika; z tyłu model ten wyróżnia się lampami z diodami.

Peugeot 307 ma bardzo atrakcyjną sylwetkę – niemal jednobryłowa, atrakcyjnie zarysowana, wyrazista, z drapieżnym pazurem. Z pewnością może się podobać – niezależnie od tego czy zdecydujemy się na wersję hatchback, kombi, czy cabrio. Bardzo przyjemnie prezentuje się także wnętrze pojazdu. Wysokiej jakości materiały, przyjemne dla oka kształty, a wszystko nienagannie spasowane z logicznie rozplanowanym kokpitem. Największym atutem 307-ki jest jednak zdecydowanie przestronność i wygoda. Oczywiście z pominięciem wersji cabrio. W obu rzędach siedzeń miejsca jest bardzo sporo, a bagażnik potrafi pomieścić niebagatelny ładunek. Plusem są również wygodne, solidnie wykończone fotele.

Pod maską 307-ki zdecydowano się na użycie sześciu różnych silników – trzy diesle i trzy benzyniaki. Szukając złotego środku pomiędzy osiągami a spalaniem, najlepszym wyborem jest zdecydowanie wysokoprężny motor 2.0 HDI, który może jednak okazać się kosztowny w eksploatacji. Specjaliści bardziej polecają benzynowy silnik 1.4 – całkiem mocny, wystarczająco oszczędny i tani w użytkowaniu. Właścicieli marki można pochwalić również za układ jezdny, który całkiem nieźle spisuje się w pochłanianiu nierówności, co sprzyja komfortowej podróży.

Wizerunek modelu 307 został mocno nadszarpnięty w 2007 roku. Wykryto usterkę, która polegała na możliwości przedostania się do systemu ABS zasolonej wody, co groziło zwarciem instalacji elektrycznej i pożarciem auta. Problem szybko rozwiązano, ogłaszając akcję serwisową, która niestety nie wykryła pozostałych mankamentów auta. Pod względem awaryjności samochód prezentuje się przeciętnie; zawodzi przede wszystkim elektronika – stosunkowo trudna i droga w naprawie. Użytkowników zmartwi także zawieszenie, które dość szybko się zużywa. W dieslach sporym defektem okazuje się filtr cząstek stałych, który ma bardzo ograniczoną żywotność. Pomimo swoich wad, model 307 ma całkiem spore grono użytkowników. Do zakupu zachęcają niskie ceny na rynku wtórnym, a także niedrogie części zamiennie.

Zalety:

  • Przestronny i wygodny
  • Układ jezdny
  • Tanie zamienniki


Wady:

  • Usterkowa elektronika
  • Wadliwe zawieszenie

Wybierz typ samochodu marki Peugeot 307 (3A/C) (od 2000.08)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.4 KFW (TU3JP) benzyna 2000.08 - 1360 55 75
1.4 16V KFU (ET3J4) benzyna 2003.11 - 1360 65 88
1.4 Flex Benzyna / etanol 2008.08 - 1361 59 80
1.4 HDi 8HX (DV4TD), 8HZ (DV4TD) olej napędowy 2001.10 - 1398 50 68
1.4 -
1.6 benzyna 2006.07 - 1587 81 110
1.6 16V NFU (TU5JP4) benzyna 2000.08 - 1587 80 109
1.6 BioFlex NFU (TU5JP4) Benzyna / etanol 2007.09 - 1587 80 109
1.6 Flex Benzyna / etanol 2006.07 - 1587 83 113
1.6 HDi 9HX (DV6ATED4), 9HV (DV6ATED4) olej napędowy 2005.04 - 1560 66 90
1.6 HDi 110 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4) olej napędowy 2004.02 - 1560 80 109
2.0 RFN (EW10J4) benzyna 2008.08 - 1997 105 143
2.0 16V RFN (EW10J4) benzyna 2000.08 - 1997 100 136
2.0 16V RFJ (EW10A) benzyna 2005.03 - 1997 103 140
2.0 16V RFK (EW10J4S) benzyna 2005.06 - 1997 130 177
2.0 Flex Benzyna / etanol 2008.08 - 1997 111 151
2.0 HDi 110 RHS (DW10ATED) olej napędowy 2000.08 - 1997 79 107
2.0 HDi 135 RHR (DW10BTED4) olej napędowy 2003.10 - 1997 100 136
2.0 HDi 90 RHY (DW10TD) olej napędowy 2000.08 - 1997 66 90